HTPC kast kiezen tussen zalman hd160xt of Origen Ae x15e

Pagina: 1
Acties:
  • 2.599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corwyn
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik wil graag een htpc gaan bouwen en daar wil ik graag een kast voor gaan gebruiken met een touchscreen. Dit omdat de pc verder alleen aangesloten zal zijn aan een beamer en ik geen zin heb om deze te starten om wat muziek te luisteren.

Heeft iemand ervaringen met een van deze kasten?
En wat zijn de verschillen is een beter dan de ander?
Hoe soepel werkt de touchescreen?
Ik heb wel ergens gelezen dat de remote van de zalman niet zo goed is. Klopt dit?

Iemand anders kwam met de opmerking dat ipv de touchscreen op de kast dit mischien wel een optie was Phillips SRM7500 weet iemand of dit goed werkt en of anders nog andere alternatieven zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://www.nokytech.net/images/dossiers/origenae-x15e/ombox-slv-java.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item912/HTPC2.jpg

• nieuwhier
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik ben ook aan het zoeken naar mediacenters met touchscreens. Of zelfbouw of kant-en-klaar, dat weet ik nog niet.

Wat ik vervelende vind is het grote formaat van beide kasten. Dat de touchscreen ook altijd aanstaat vind ik ook niet echt super, een mediacenter zou bij ons 24x7 aan blijven staan omdat ie ook voor fileserver mag spelen. Maar er zal toch wel een energy-save mode op zitten...

Ik heb even op de philips site zitten lezen over die afstandbediening en dat lijkt toch een beetje het ei van columbus.... Dan heb je zo'n hele touchscreen niet nodig...

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik bouw HTPC's. Ik bestel veel van m'n behuizingen bij evermedia.nl. Ik heb zelf het grotere broertje van de origin, ook met touchscreen. Het touchscreen heeft een hele hoge pats factor, maar is verder niet echt functioneel. Wie gaat er nou voor zijn HTPC zitten om het ding in te stellen als dat ook op de tv kan met een afstandsbediening.

Zaken waar je op moet letten:

-Moet standaard ATX ondersteunen (scheelt een hoop ellende).
-Standaard ATX voeding.
-Let op de diepte van de HTPC. (Veel HTPC's passen niet in een standaard tv meubel).
-Wil je er een zware videokaart inzetten. Let dan op dat de HTPC hoog genoeg is. In verband met
molex stekkers die op de kaart geprikt moeten worden.
-Let op warmte afvoer. Bij veel behuizingen is die niet afdoende. Wat resulteerd in een hoop herrie in je woonkamer.

Ik raad je aan een goede universele afstandbediening te nemen. Een logitech bijvoorbeeld.

Kan je specificeren wat je ermee wilt gaan doen, en wat voor hardware erin komt te zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Seth_Chaos op 26-11-2007 11:18 ]

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:17
goedendag,

zelf heb ik een zalman hd160-xt.
Ik heb veel problemen gehad om de bijgeleverde software voor het touchscreen en de fan control aan de praat te krijgen. de remote is inderdaad een beetje brakkig.
Ik heb als oplossing dan ook de importeur gebeld en zij hebben mij een versie van de touchscreen geleverd welke wel werkt icm vista. Mocht je voor deze kast kiezen dan kan ik je wel de software leveren.
Het hele zini gebeuren heb ik uitgeschakeld en vervolgens zalman fan mates geinstalleerd hetgeen nu perfect werkt, geen geluid uit de kast en prima temperaturen.
Voor de remote heb ik een microsoft remote gekocht en deze vervangen voor de zalman remote.
Ik heb nu een perfect werkende htpc.

Boomster

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier een review van de thermaltake DH102. Ook een HTPC kast met touchscreen. (zelf heb ik er verder geen ervaring mee...)