Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS2k5] Relatie tussen versie van setup en assemblies

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik ben bezig met het maken van een Excel-plug-in in .NET en gebruik hiervoor Visual Studio 2005. Nu heb ik voor setupgemak al een tijdje de gewoonte om in de setup van het geheel het versienummer te zetten. Nu wil ik graag dit versienummer ook in de aboutbox weergeven zodat een tester snel kan zien met welke versie van het geheel hij te maken heeft.

Het is me op zich wel gelukt een versienummer op te halen, maar niet van hetgene wat ik wil. Ik ben erachter gekomen dat per project in Visual Studio je een versienummer van de assembly kunt opgeven. Dit lijkt echter geheel los te staan van het versienummer van de setup. Ik zou dus eigenlijk graag willen dat ik op één plek een versienummer kan aangeven dat doorgevoerd wordt in alle assemblies en de setup zodat het versienummer dat je in de aboutbox ziet hetzelfde is als wat je bij de setup zag :) .

Iemand een idee hoe dit kan? Deze dingen zijn zo slecht googlebaar door de ambiguïteit van de zoektermen heb ik gemerkt :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is het toevallig deze?

http://msdn2.microsoft.co...urrentversion(vs.80).aspx

Heb thuis nog een applicatie die die zijn setup version ophaalt, weet alleen niet meer uit mijn hoofd waar die hem vandaan haalt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08
Een beetje proberen hiermee geeft me een exceptie dat de deployment niet goed is. Daarop zoeken leert me dat het bedoeld is voor deployments met ClickOnce en dat gebruik ik volgens mij niet :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Volgens mij kun je doormiddel van een Attribute aangeven om welke versie het gaat. Deze kun je dan later weer met Reflectie ophalen.

Assembly Versioning
AssemblyInformationalVersionAttribute Class

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten