Toon posts:

Midrange H2O vs TR ultra 120 extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag.

Op het moment moet ik de knoop doorhakken wat mijn koeling betreft. Ik heb op het moment:

-Hydor L20 pomp
-Magicool 240 rad in mijn kast ingebouwd. (Sharkoon Rebel. voorkant, blaast naar buiten)
-Zelf gefreest koperen blokje.
-Had een watergekoelde 1950pro----> dood, nu--->x1900xt
-X2 4000 op 2,9 GHz net tegen de 60°C aan met 1,49Volt

Nu konden jullie al lezen dat ik een nieuwe (2e hands) kaart heb en ik ben een beetje huiverig om daar weer waterkoeling op te gaan zetten. Wat zeggen jullie?
  1. Waterkoeling behouden en goed blokje voor cpu en gpu kopen, met (iets minder) risico dat het ooit weer lekt.
  2. Overstappen op de thermalright ultra 120 extreme, die lappen en hopen dat ik mijn overklok kan behouden. Op de gpu een v900 of iets in die trend.
Groetjes

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik heb verder geen ervaring met waterkoeling, maar volgens reviews op internet is de Ultra extreme beter dan van die kant en klare waterkoeling setjes. Daarom heb ik ook voor de ultra extreme gekozen en ik ben der zeer tevreden mee. Met stock koeler kon ik mijn E2160 op 3.2GHz krijgen met load temp van 75 graden, en met de ultra extreme krijg ik mijn cpu op 3.6GHz (met hoger voltage) en wordt de cpu nog 'maar' 63 graden load. Ik vind de ultra extreme dus zeker het geld waard.

Edit: Is je X1950pro dan kapot gegaan door de waterkoeling?(omdat je er nu huiverig om bent om er weer waterkoeling op te zetten)

[ Voor 12% gewijzigd door Tyranium op 15-11-2007 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn x1950pro is inderdaad stuk vanwege lekkage. |:(

Kun je me misschien vertellen hoeveel watt je procesor nu verstookt? Ben niet zo thuis in de intel overclock wereld ;) En heb je de onderkant van je koeler origineel of ook gelapped? Ik heb namelijk al zoveel gelezen over bolle/holle onderkanten.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ja dan kan ik begrijpen dat je er nu een beetje huiverig om bent.

Ik heb geen flauw idee hoeveel watt mijn cpu verstookt, maar de cpu staat op 1.525v en dat is (volgens mij) best veel voor dagelijks gebruik, en 63 graden is dan best netjes volgens mij. Verder heb ik mijn ultra extreme niet gelapt, want ik zag geen onregelmatigheden of zoiets dergelijks op het koeloppervlak.

Volgens Sisoft Sandra verbruikt mijn cpu 83 watt, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Tyranium op 15-11-2007 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe wat dat betreft is SiSoft sandra echt hopeloos!
1.525Volt is inderdaad een hoop meer dan standaard, net als bij mij dus. Nu begint die koeler steeds interessanter uit te zien.
Zou ik ook eens naar vrienden toe kunnen zonder eerst water af te laten.....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je goede aansluitingen gebruikt met WC zoals screw-in is de kans op lekken enorm klein. Als je met die koppelingen de slangen vast maakt kan je er aan gaan trekken en nog gaan ze niet los.

Of je voor lucht of WC gaat moet je zelf beslissen maar ik weet zeker dan met de juiste spullen waterkoeling prima veilig is en dat de kans op lekken extreem klein is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad wel waar dat ik een crappie blok op mijn kaart heb gehad.......en slechte aansluitingen. Waterkoeling is nog steeds verleidelijk.

Maar hoe zit het nu met die ultra 120 extreme, waarmee kun je die vergelijken?

Mijn Rebel kast heeft achter een 120mm fan, in de panel nog 2 en voren in de radiator nog 2. Dus die airflow kan ik ook voor luchtkoeling gaan gebruiken. Mocht dat de zaak ophelderen.....

• PilatuS
  • Niet online
Die Thermalright ultra 120 extreme is een prima koeler. Ik denk dat je idle temp op stock speeds met die koeler best eens beter kan zijn dan met waterkoeling. Alleen als je die OC wilt houden is waterkoeling denk ik beter met dat voltage.

Met een GPU en CPU blok zal waterkoeling natuurlijk ook stiller kunnen zijn dan luchtkoeling

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me nieteens om een über-stil systeem. Alles is beter dan die belachelijkeXT koeler.... 8)7

Eens afwachten of ik binnenkort nog wat kan frezen bij die vriend van me (ooit eens een thread over begonnen). Alleen zijn opa is deze week overleden (Rust in vrede meneer :/ ), dus die zitten niet op frees stukken te wachten...

Als de €€ het toelaten dan ga ik gewoon all-the-way met water.

Dank jullie wel voor het meedenken :*)

Verwijderd

Kheb zelf een 120ultra extreme, prima koeler!!!
Wat ik wel heb gedaan is lappen...

Mijn temps met een E6600 @ 3.6Ghz 1.5vcore
Ambient 21 @ full load van orthos 52/52
Dat is met noctua fans...

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:16:
Kheb zelf een 120ultra extreme, prima koeler!!!
Wat ik wel heb gedaan is lappen...

Mijn temps met een E6600 @ 3.6Ghz 1.5vcore
Ambient 21 @ full load van orthos 52/52
Dat is met noctua fans...
Erg nette temps. Zo netjes zelfs dat je met waterkoeling nog wel eens temps kan hebben die minder goed zijn.

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:27:
[...]

Erg nette temps. Zo netjes zelfs dat je met waterkoeling nog wel eens temps kan hebben die minder goed zijn.
Hehehe dat klopt...
Had met mn EK wave ook niet zulke temps. Denk dat het vooral aan het mounten lag.
Vonk namelijk niet zo heel super...

Scheelt trouwens mis ook wel dat ik er een xtra ringetje tussen heb gedaan voor meer druk.
Nu zit ie echt zo vast als een huis!

Edit: FF gechecked, maar tis 54/53... nog steeds erg netjes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een EK wave blok stond op mijn lijstje om als nieuw koelblok te gaan dienen! Dus als die par staat met de extreme heeft opeens lucht weer de voorkeur......Het is wat :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:40:
Een EK wave blok stond op mijn lijstje om als nieuw koelblok te gaan dienen! Dus als die par staat met de extreme heeft opeens lucht weer de voorkeur......Het is wat :P
Er komen nieuwe blokken van EK en die zijn wel super ;)
Dus of ff wachten, of over op lucht ;)

• Gluwc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb gisteren ook een TR 120 eXtreme in mn pc gebouwd. Maar volgensmij is er iets mis met mn sensor want hij zegt zowel in m bios als in SF, CT, en Everest dat ie maar 5-10 graden idle is.

Verwijderd

Firegold schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:12:
Heb gisteren ook een TR 120 eXtreme in mn pc gebouwd. Maar volgensmij is er iets mis met mn sensor want hij zegt zowel in m bios als in SF, CT, en Everest dat ie maar 5-10 graden idle is.
Biosupdate ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:59:
[...]

Er komen nieuwe blokken van EK en die zijn wel super ;)
Dus of ff wachten, of over op lucht ;)
Is daar al wat meer over bekend?

Verwijderd

Topicstarter
Mooie spullen, ook die van enzotech, maar wat zullen die wel niet gaan kosten :|

Ik wacht het eens af....wie weet wat er komen gaat

Verwijderd

Blokken van EK zullen waarschijnlijk rond de 45/50E kosten
Pagina: 1