Toon posts:

Stacker 830 Evo wordt te heet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even een overzicht geven van mijn systeem dan weten jullie ook meer:
- Asus Moederbord P5N-E SLI
- Cooler Master Real Power M1000
- Intel Pentium D 915, 2x 2.8Ghz
- 2x TwinMos DDR2 Memory 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
- XFX VGA GeForce 7600GT XXX Edition 256 MB
- Allemaal round cables.
- MAxtor 250GB schijf
- Floppy drive jaja je weet maar nooit ;)

Als koeling gebruik ik:
- 6x Noctua 120mm fan NF-S12-1200
- 2x Cooler Master real silent fans
- VGA Cooler Accelero S2 (Arctic Cooling)
- Ultima-90I Heatsink (Thermalright )
- 2x Nexus Technology Memory Heatspreader
- 2x ZM-NBF47 Chipsetkoeler passief (Zalman) voor de north- en southbridge
- fancontroller ZM-MFC1 Plus (Zalman)

Hoe heb ik mijn koeling ingedeeld:
1x voor intake
2x zijkant intake
1x achter exhaust
1x bodem exhaust
1x top exhaust
1x noctua op cpu
1x noctua op vga

Mijn temperaturen zijn als ik alleen beetje muziek luister, op het forum zit, msn etc. Temperaturen zijn gemeten met pc probe II, deze zijn +/- hetzelfde als in mijn bios. Ik heb alle fans op low staan en mijn cpu + vga op max, dit omdat ik een stille lucht gekoelde pc wil, echter vind ik de kast en cpu temperatuur aan de hoge kant. vooral als je op testen zie dat de ultima-90 met 120mm fan op idle 29 graden hoort te zijn.

Temp Idle:
Cpu: 44
Case: 33

Temp Load:
Cpu: 49
Case: 38

Nu weet ik dat deze temperaturen gewoon goed zijn maar als je zoveel geld uitgeef voor onderdelen die eigenlijk passief zouden kunnen koelen snap ik het niet echt. Ik heb de Cpu koeler al meerdere keren eraf gehaald om koelpasta anders te gebruiken, rijstkorel en gladstrijken etc. maar geen verschil in temperaturen. Zo wordt de ultima 90 ook niet warmer dan lauw. Daar zit dus ook een fout denk ik. Momenteel heb ik de cpu koeler zo bevestigt dat hij verticiaal blaast zodat de warme lucht direct de voeding ingaat, Dit ga ik sowieso weer wijzigen. Zodat de cpu direct in de back exhaust van mijn pc blaast toen werden de kast en cpu temperaturen toch al 2 graden minder. Dit verander ik ook om het feit dat hij nu meer geluid maakt dan als de cpu koeler horizontaal blaast.

Ik zou echt niet meer weten wat ik zou kunnen doen om deze temperaturen omlaag te krijgen. want 37 graden voor de kast ik ook niet echt gezond. boven de 40 wordt zelfs schadelijk voor je onderdelen. En aangezien ik een huge kast heb met zo beetje de beste koelers die er zijn zou ik niet meer weten wat ik kan doen.

Hier onder nog enkele plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1020869.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1020871copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1020874.jpg

De fans met kruisen passen niet meer en de andere fans die je momenteel zie zijn vervangen door noctua's. De fan op de bodem heb ik zelf geplaatst door het boren van gaten.

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030335.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030336.jpg

Het custom maken voor het bevestigen van een 120mm fan :D er zijn speciale koelers voor gemaakt maar die maken een #@$% herrie.
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030339.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030343.jpg

Volgens AnandTech wordt hij zelfs 27 graden: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3068&p=6

Dit is het wel zo beetje. Ik hoop dat jullie kunnen helpen om mijn evo koeler te maken.

Gr Pascal

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:37:
Mijn temperaturen zijn als ik alleen beetje muziek luister, op het forum zit, msn etc. Temperaturen zijn gemeten met pc probe II, deze zijn +/- hetzelfde als in mijn bios. Ik heb alle fans op low staan en mijn cpu + vga op max, dit omdat ik een stille lucht gekoelde pc wil, echter vind ik de kast en cpu temperatuur aan de hoge kant. vooral als je op testen zie dat de ultima-90 met 120mm fan op idle 29 graden hoort te zijn.
En dat is ook een test voor de pentium D 915? Ik vermoed dat je dan tests gelezen hebt over een Intel Core 2 Duo. :?
Nu weet ik dat deze temperaturen gewoon goed zijn maar als je zoveel geld uitgeef voor onderdelen die eigenlijk passief zouden kunnen koelen snap ik het niet echt.
Een Pentium D passief koelen zonder fans in de case lijkt me op die temperaturen (~30graden) niet haalbaar. ;)
Dat jij veel casefans hebt, is mooi, maar veel lager ga je het niet krijgen denk ik.
Ik heb de Cpu koeler al meerdere keren eraf gehaald om koelpasta anders te gebruiken, rijstkorel en gladstrijken etc. maar geen verschil in temperaturen. Zo wordt de ultima 90 ook niet warmer dan lauw. Daar zit dus ook een fout denk ik.
Als de heatsink goed bevestigd zit op de processor en de warmte geleidt, is er geen probleem toch?
Ik zou echt niet meer weten wat ik zou kunnen doen om deze temperaturen omlaag te krijgen. want 37 graden voor de kast ik ook niet echt gezond. boven de 40 wordt zelfs schadelijk voor je onderdelen. En aangezien ik een huge kast heb met zo beetje de beste koelers die er zijn zou ik niet meer weten wat ik kan doen.
En waar haal je de wijsheid vandaan dat case-temperaturen boven de 40 graden schadelijk zijn voor de onderdelen?

Ik zou het min of meer laten rusten. Meer geld erin steken is volgens mij niet zo heel nuttig.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
de test is gedaan op een Intel Core 2 Duo X6800 en ik neem aan dat die zelfs nog iets warmer wordt dan mijn budget cpu.

40 graden omdat echt hogere temps meestal niet goed voor de harddisk zijn had ik ergens gelezen.

de heatsink geleidt de warmtje juist niet goed want als iets 47 graden is dan is het niet zo lekker om het aan te raken en ik kan dan gewoon nog mijn vingers erop leggen.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:55:
de test is gedaan op een Intel Core 2 Duo X6800 en ik neem aan dat die zelfs nog iets warmer wordt dan mijn budget cpu.
Ik denk dat dat nog wel eens behoorlijk kan meevallen. Een Pentium D gebruikt wel anderhalf keer zoveel vermogen in idle toestand geloof ik. Dat dit zich vertaalt naar een hogere temperatuur is logisch natuurlijk.

Edit: Zie deze en deze site.
40 graden omdat echt hogere temps meestal niet goed voor de harddisk zijn had ik ergens gelezen.
Ook dat valt nog wel mee. Als het echt boven de 45 graden gaat lopen, dan zou ik het in de gaten gaan houden. Maar het feit dat de case-temperatuur 37 graden is, wil niet zeggen dat het overal in de case die temperatuur is. Dat is helemaal afhankelijk waar jij die sensor hangt.
de heatsink geleidt de warmtje juist niet goed want als iets 47 graden is dan is het niet zo lekker om het aan te raken en ik kan dan gewoon nog mijn vingers erop leggen.
Het feit dat de processor 47graden is, wil niet zeggen dat de complete heatsink 47graden is. De warmte wordt verspreid over de hele heatsink.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 15-11-2007 14:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
maar als mijn heatsink niet warm wordt dan zegt dit toch dat hij niet goed geleidt?

aiflow is sowieso wel verkeerd want heb net alles op max gezet en alleen mijn cpu wordt 2 graden koeler voor de rest zijn de temps hetzelfde. met een herrie erbij :P
hoe zou ik mijn airflow wel goed kunnen maken? aangezien de temps op high en low niks uitmaakt om het zo maar te zeggen. Ook zal het liggen aan de hoeveelheid koelpasta denk ik maarja wat is de ideale hoeveelheid. zo weinig zodat je nog kan lezen wat erop staat of, dat er een grijze laag overheen zit, rijstkorrel of uitsmeren etc.

heb de fancontrollers iets anders gezet en de temps zijn nu 42 33 op low ipv 42 33 op max, de fans staan nu weer zacht en hij wordt koeler? waar is dit een logisch gevolg van?

momenteel staat mijn vga koeler niet op max maar net ietsje eronder. dit geld ook voor mijn front intake. hiervoor stond front intake op low, en nu net iets onder max.

samengevat: hij wordt 2 a 3 graden kouder door vga koeler net ietsje onder max te zetten zal 10volt zijn. en mijn front intake stont op 4v en nu op 10volt en hij wordt kouder :S

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Die case sensor zit volgens mij vlakbij de chipset, vandaar de "hoge" temp.
En weet je zeker dat je een goede airflow hebt? Of staan ze elkaar tegen te werken? Maak eens een tekening.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:35:
maar als mijn heatsink niet warm wordt dan zegt dit toch dat hij niet goed geleidt?
Dat hangt er maar helemaal vanaf. Als een grote heatsink bloedheet wordt, lijkt me het ook niet echt goed. De warmte wordt verdeeld over de koelribben om zo snel mogelijk de warmte af te voeren. Als jij zegt dat je de heatsink goed bevestigd hebt, dan lijkt me dat in ieder geval geen issue.
aiflow is sowieso wel verkeerd want heb net alles op max gezet en alleen mijn cpu wordt 2 graden koeler voor de rest zijn de temps hetzelfde. met een herrie erbij :P
hoe zou ik mijn airflow wel goed kunnen maken? aangezien de temps op high en low niks uitmaakt om het zo maar te zeggen. Ook zal het liggen aan de hoeveelheid koelpasta denk ik maarja wat is de ideale hoeveelheid. zo weinig zodat je nog kan lezen wat erop staat of, dat er een grijze laag overheen zit, rijstkorrel of uitsmeren etc.
Sowieso is er een bepaalde minimum aan de temperatuur. Je kan niet oneindig afkoelen als je telkens meer lucht er langs blaast. Je moet het doen met de lucht die in de kamer zit. Dus logischerwijs kunnen de componenten niet kouder worden dan dat het in die kamer is.
De hoeveelheid koelpasta moet echt zeer miniem zijn. Het is namelijk alleen om oneffenheden in het metaal glad te maken om zo maximale geleiding naar een heatsink te creëren. Dus het is niet zo dat je geen lettertje meer mag zien. :P
heb de fancontrollers iets anders gezet en de temps zijn nu 42 33 op low ipv 42 33 op max, de fans staan nu weer zacht en hij wordt koeler? waar is dit een logisch gevolg van?
Van de gewijzigde luchtstroom. :?
samengevat: hij wordt 2 a 3 graden kouder door vga koeler net ietsje onder max te zetten zal 10volt zijn. en mijn front intake stont op 4v en nu op 10volt en hij wordt kouder :S
Er komt sowieso vrij veel, zo niet de meeste, hitte van de videokaart. Dus ik denk dat je daar de prioriteit qua koeling moet leggen. Maar daar was je nu zelf ook achter. :P
Verder stond de front intake op 4V? En de fan draaide nog? Op 33% van het maximale voltage (12V) draaien bij mij de casefans in ieder geval niet meer. Drempelspanning is bij mij in de orde van 4,5-5V.
|sWORDs| schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:44:
Die case sensor zit volgens mij vlakbij de chipset, vandaar de "hoge" temp.
Dat zou sowieso al een hoop verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou de hoge temp kunnen zijn van de case maar dan zit je nog met met de cpu temp die gewoon onder de core zit natuurlijk. ik hoop dat het plaatje goed is :D
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1020870copy.jpg

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
wat je zou kunnen proberen is de onderste fans op intake te zetten, ipv outtake.
verder de fans in het deurtje eruit te halen, en alleen de onderste laten zitten (die naar je videokaart blaast.)

als het nou allemaal niet wil lukken raad ik je aan om alle fans uit je kast te trekken op de front intake en rear outtake na.
kijken wat je temps zijn, en dan fan voor fan toevoegen tot je een goeie flow hebt.

edit: die noctua fans zijn dan wel heel stil, maar ze bouwen voor geen meter druk op denk ik.
nou hebben die thermalrights een behoorlijk dichte fin-spacing, dat kan wel eens een reden zijn waarom je cpukoeler ondermaats presteerd.
plak er eens een "normale" fan op, wie weet word er dan wel lucht doorheen geperst.

[ Voor 28% gewijzigd door Rangourthaman op 15-11-2007 17:14 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Passief koelen met lucht is gewoon erg moeilijk. Dat gaat je sowieso niet lukken. Verder ziet het er prima uit en het lijkt me ook bijzonder stil :P De CPU wordt zelf wel 40gr. zoals je zegt maar de koeler niet. Je kunt beter voelen achterop of er warme lucht uitkomt. Of iig warmere dan normaal. Het kan namelijk zo zijn dat ie alle warmte direct afvoert en daarom je koeler niet heel warm wordt. Dat heb ik ook met een TTBT hier.

Verwijderd

Zowiezo hebben die onderste fans niet veel nut in deze opstelling...
Je moet goed bedenken hoe je de lucht wil sturen.
Het is makkelijker om warme lucht bovenin de kast uit te blazen dan onderin, warme lucht stijgt op.
Ik zou de onderste zelfs helemaal weg laten, dit ivm enorme stofbende die je krijgt door vanaf onderen lucht aan te zuigen... Of je moet wekenlijks je kast willen stofzuigen...

Kan de boel wel tegen... Ik heb zelf een borstel mond en nooit last van statische meuk gehad ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 17:18 ]

• Rangourthaman
offtopic:
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:14:
Zowiezo hebben die onderste fans niet veel nut in deze opstelling...
Je moet goed bedenken hoe je de lucht wil sturen.
Het is makkelijker om warme lucht bovenin de kast uit te blazen dan onderin, warme lucht stijgt op.
Ik zou de onderste zelfs helemaal weg laten, dit ivm enorme stofbende die je krijgt door vanaf onderen lucht aan te zuigen... Of je moet wekenlijks je kast willen stofzuigen...
stofzuigen in je kast .... statisch electrisch veld rondom de zuigmond... :X

Verwijderd

Topicstarter
:D:D ik ben momenteel mijn pc aan het stressen met ORTHOS Als temp meter heb ik asus probe zal niet een van de beste zijn denk ik maar temps zijn momenteel 52/34 alles op laag behalve mijn vga en cpu.

@ TEAMIKKE hij is zeker stil ja :D daarom heb ik ook deze opstelling genomen met noctua's. Zo ook met mijn eigen verzonnen 12cm fan op mijn vga :D haha. het zit nog stevig ook. Dus het kan ook zo zijn dat hij zo goed koelt dat hij niet warm wordt COOL :D

Btw hoe warm mag mijn heatmachine worden? aangezien ik van overal hoor dat mijn cpu een van de warmste is :P wattage van 90-130 terwijl een core 2 duo max 65 heeft. Dat zou al kunnen zeggen als ik er zo eentje had dat de temp van mijn cpu al minimaal 20% lager zouden zijn.

@Ramius23 er zitten dustfilters op.

@ Rangourthaman wat zal het voor effect hebben dan om de bovenste intake in de deur weg te halen? verstoord misschien de airflow?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 17:36 ]

Verwijderd

Dat scheelt, maar ik zou ze in de gaten houden...
Want zodra ze dicht zitten hebbie dus geen ruk aan die fans ;)

Verwijderd

Topicstarter
na 50min zijn de temps 52/34 alles op low behalve mijn cpu en vga
na 40min zijn de temps 56/36 alles op low

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 18:27 ]

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 02:49
Rangourthaman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:54:
wat je zou kunnen proberen is de onderste fans op intake te zetten, ipv outtake.
Idd, dit was het eerste wat in me op kwam ( warme lucht stijgt! )

• Rangourthaman
check je temperatuur eens met TAT en coretemp, dan kan je kijken of je waardes een beetje kloppen.
heb je al geprobeerd wat het effect van een niet-noctua fan op je cpu koeler is?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb alleen maar silent fans dus daar kom ik ook niet echt ver mee :( heb alleen noctua's en de stilste van cooler master in huis liggen. voornamelijk heb ik de pc ook gebouwd om hem zo stil mogelijk met lucht te maken omdat ik hoofdpijn kreeg van de vliegtuig de gehele dag naast me.
coretemp werkt niet wat ik erg raar vind.
Ik denk dat door Othos mijn koelpasta ook wat beter is gaan werken. voor de test stond mijn cpu en vga op 12v momenteel op 4v met dezelfde temperaturen, aangezien ik hem nu net aan heb staan en hij is 44/34 alles op 4v
Ik heb de fan op de bodem wel eens geprobeerd om te draaien maar om een of andere reden maakt hij dan ook een rot geluid.
maar mijn cpu was kouder toen hij recht mijn exhaust fan inblies dan dat hij nu de voeding inblaas. zeg maar mijn cpu fan plat of staand.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw plaatje over hoe de indeling momenteel is ik heb mijn cpu koeler omgekeerd + 1 fan als intake op de bodem
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a210/popeye_65/P1030568.jpg

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:07

Nutral

gamer/hardware freak

Die kast temperatuur, waar meet je dat ? voel gewoon eens in de kast als hij een tijdje aanstaat, als het normaal of koel aanvoelt. Je cpu is een heethoofd dus word hij erg warm, vaak worden dat soort cpu's zelfs 65 graden dus dan is 50 graden best netjes, Een hoge kasttemperatuur is niet zo erg, alleen dat betekent wel dat alle warmte niet goed word afgevoerd, ik heb zelf een noramel Stacker 830 en mijn kast zelf word niet warmer dan de kamertemperatuur. Kijk ook eens of het in de kamer wel normale temperatuur is, als de omgeving om mijn pc 5 graden verschilt kunnen de onderdelen 10 graden schelen. Hoe heb je die gaten in de onderkant gemaakt ? lijkt me wel een goed idee om mijn 2900xt te koelen. Passief kan wel, ik heb een tuniq tower en ik kan de fan in de tuniq uitzetten waardoor er nog steeds tot de 50 graden gekoeld word (op 3,6ghz met E6600)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een klein gaatje geboord. ook door het gaas natuurlijk anders heb je er zo weinig aan ^^
de kast zelf voelt gewoon koud aan dus de temp meter van mijn kast zit gewoon ergens vlak naast mijn north of southbridge

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

oh, er zit gaas in de evo versie, dat heb ik niet, dus dat lijkt me toch niet een goed idee voor mij.
De Stacker 830 heeft wel last van dat de airflow snel in de war raakt. mijn moederbord werd 8 graden warmer toen ik 1 fan (4fan tray linksonder) uit had, dus je moet goed opletten dat er evenveel lucht in als uit gaat, daarom is het ook handig om allemaal hetzelfde fans te hebben, wil ik ook doen, alleen is nogal prijzig 8 nieuwe fans kopen. Probeer eens wat te experimenteren met verschillende fans om draaien en kijken of je betere prestaties krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig heb ik bijna alleen maar noctua;s alleen zijn die natuurlijk redelijk prijzig :(
Ik ga zodra ik een vrije dag heb alle fans eruit halen en dan stuk voor stuk kijken wat het doet. op de top back en front fan na dan natuurlijk.

Verwijderd

Ik denk juist dat die top vent niet zo heel veel doet...
Kheb em bij mijn P182 ook eruit gesloopt...
Niks te merken aan temps of wat dan ook...

Die 2 onderste zijn zowiezo raar :S
Een staat op blazen en de ander op intake :S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 17:29 ]

Verwijderd

Probeer die onderste fan die als outtake staat als intake te gebruiken?

Ik denk dat jouw probleem is dat je niet genoeg lucht eruit kan halen. De plaatsen waar dit zou kunnen zijn eigenlijk ingenomen door je voeding, dus het kan niet echt beter dan dit. Wat je evt kan proberen is de sidepanel fans als outtake te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
@ Ramius23 Omdat mijn vga zo hard lucht terug blaasde heb ik die als outtake genomen.
@ gamesua MAar die bovenste intake is toch goed want die blaast precies koude lucht voor de cpu. Als ik luchtwegnemen ook goed vooral als je kasttemp hoger wordt.

Verwijderd

Ja maar wat je dan wel doet is je airflow verneuken :S
Je moet als het ware proberen een grote kolom met lucht te maken.
Niet van die kleine draaingen...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ramius hoe zou ik het dan beter kunnen instellen?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 18:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kort gezegd : Check waar je lucht blijft als het eruit is. Onderaan blaas je het uit, en zuig je het ernaast weer in. Raad eens waar die lucht vandaan komt? :+ Lucht is net een mensenmassa, liever lui dan moe. Grof gezegd kun je beter alle lucht van voor/onder naar achter/boven leiden, en je daaraan houden. Zijpanelen helpen soms, maar dan moet je het een beetje in balans houden. (Oh, en een fan recht achter je videokaart om daar de warme lucht van weg te voeren (dus door de achterwand, beetje knutselen) kan ook veel schelen).

Pentium D zijn gewoon heethoofden, ongeveer de laatste, snelste en hardst zuipende editie van de Netburst architectuur. Een Thermalright moet dat best op temperatuur kunnen houden (met 1 fan), maar verwacht weinig onder de 40 graden, tenzij je herrie voor lief neemt.

Punt 2 is dat je stille fans weinig lucht verplaatsen, en om warmte effectief af te voeren is een minimum hoeveelheid wind nodig. Het zou kunnen dat je die gewoon niet haalt. Oplossing is je fans iets harder te laten draaien, en kijken of dat heel veel scheelt. (nog een ideetje : kun je met wat tie-wraps niet een 12cm fan voorin ergens in die 5.25" bays kwijt? Kan ook helpen)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb nu 2 front intake, zijkant 2 intake, en dan aan de bovenkant outtake en achterkant outtake, verder is mijn voeding nog een outake en mijn videokaart ook. cpu, 22 graden, gpu 53 graden en moederbord 38 graden. alleen op deze manier worden mijn harde schijven wat warmer lijkt het, die zijn 30-40 graden. Maar ik heb een mix van verschillende fans, sommige stil sommige niet, ik denk dat ik toch 1 intake teveel heb.
Kun jij eens proberen wat minder fans te nemen en zo een goede indeling te maken, teveel fans is dan ook weer niet goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Nutral op 21-11-2007 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die noctua op de bodem dan ergens met tie-wraps probeer vast te krijgen (goed idee) tussen mijn drive bays, moet ik alleen mijn kabels ergens anders verstoppen >_<

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Rangourthaman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:16:
offtopic:

[...]

stofzuigen in je kast .... statisch electrisch veld rondom de zuigmond... :X
(off offtopic)
hoe schadelijk is dat echt dan? ik lees het hier en daar maar ik heb nog nooit klachen gehoord, oid in hoeverre kan het ook echt schade toebrengen?

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:07:
[...]

(off offtopic)
hoe schadelijk is dat echt dan? ik lees het hier en daar maar ik heb nog nooit klachen gehoord, oid in hoeverre kan het ook echt schade toebrengen?
Zelf nog nooit probs mee gehad en ik doe het al jaren....

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:14:
[...]

Zelf nog nooit probs mee gehad en ik doe het al jaren....
ja ik ook, ik ken zelf ook veel mensen die dat doen zonder problemen :|
Pagina: 1