Tv-Tuner van All-In-Wonder [Vista Ultimate]

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Ik ben ondertussen een zeer tevreden Vista-gebruiker. Alle hardware/software problemen die ik had zijn opgelost en ik zou graag mijn multi-boot met XP weggooien, maar....

ik kan nog steeds geen tv kijken op mijn All-In-Wonder 9800 Pro. Volgens ATI/AMD is hier geen oplossing voor en moet ik ook niet verwachten dat die ooit van hun zal komen.
Note: All-in-Wonder™ boards operate with AMD Windows Vista-Ready Display Drivers under the Windows Vista Operating System. However there is currently no software application which provides TV/Capture functionality for All-in-Wonder™ boards under Windows Vista.
(http://game.amd.com/us-en...?p=vista32/common-vista32)

Ik heb ook al uitgebreid op GOT (Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II) en de rest van internet (http://www.tomshardware.co.uk/forum/223098-15-wonder-vista en http://forums.microsoft.c...x?PostID=924625&SiteID=17) gezocht, maar niemand lijkt een workaround/fix te hebben.

Is er iemand die toch een oplossing heeft bedacht of gevonden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, legacy spullen met proprietary drivers/apps he...

Niemand dwingt je om Vista te draaien. Je moet dus afwegen voor jezelf wat je belangrijker vindt. Ik kan eerlijk gezegd nog geen enkele practische reden bedenken waarom Vista beter zou werken dan XP, behalve onnodige toeters en bellen. Maar voor jou zijn er misschien wel redenen- alleen zul je het dan zonder deze TV-in moeten doen.

Overigens gaat het hier duidelijk alleen over de TV-in functionaliteit, dus hoort dit hier niet thuis.

Move VB -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• Arnaud
Ik kan eerlijk gezegd nog geen enkele practische reden bedenken waarom Vista beter zou werken dan XP
De eerste week met Vista was een ramp. Veel hardware werkte niet, continue prompts van UAC en de performance (harddisk) was waardeloos.

Na een week had ik de meeste software problemen omzeild, werkte de hardware, was Vista ingesteld zoals ik dat wilde (geen UAC-prompts meer) en was de performance geweldig (indexeren voltooid).

Na een tijdje ga je allerlei dingen ontdekken die "alleen maar handig" zijn zoals de breadcrumbs in de explorer-balk, overal direct zoeken, snipping tool, veel betere remote desktop. Daarnaast natuurlijk ook de verbeterde veiligheid (nauwelijks patches/reboots), de perfecte stabiliteit, hogere snelheid voor netwerk en een perfect werkende standby (meer dan een week in standby, wakker worden in 2 seconden). Ook Media Center en Backup bevallen zeer goed!

XP is "niet slecht", Vista is "zeer goed".

Maar dit alles is natuurlijk alleen maar mijn persoonlijke ervaring.

De enige reden dat ik nog XP gebruik is voor het tv-kijken/opnemen. Ik vind het heerlijk om te internetten/chatten terwijl ik in een ander gedeelte van mijn scherm tv kijk. Daarom zit ik nog regelmatig in XP en telkens mis ik daar de handigheidjes uit Vista.

Daarom blijft mijn vraag: Wie heeft er iets slims bedacht om de tv-tuner van een All-In-Wonder onder Vista aan de praat te krijgen?

• Arnaud
Kickje tegen beter weten in.