Beste medetweakers,
Ik heb vroeger (lees: vorig jaar) altijd met een opstelling gewerkt waarbij mijn 17" CRT-monitor als primair beeldscherm diende en mijn tv (Reflex TV-2008T) als secundair beeldscherm via een S-video naar tulp kabel werdt gebruikt.
Nu heb ik mijn pc twee of drie weken terug opnieuw geinstalleerd en mijn videokaart voorzien van de (toendertijd) nieuwste drivers (163.71_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe).
Het eerste probleem deed zich voor toen mijn computer de TV niet eens herkende.
Normaal hoorde ik altijd het "Apparaat is verbonden" geluidje wat je ook hoort bij USB-sticks en dergelijke.
Na een paar dagen kutten met het Nvidia Control Panel kreeg ik het voor elkaar om mijn TV geforceerd te vinden en zo gebeurde er in ieder geval nog iets.
Wat mij ondertussen opviel is dat mijn TV werdt herkend als zijnde een HDTV.
Opzich natuurlijk heel leuk, maar dat is die natuurlijk niet.
Normaal draaide die TV altijd op 1024x768@60Hz.
Het probleem waar ik nu nog mee zit is het volgende:
Ik heb met de Display Wizard van Nvidia ingesteld dat mijn TV via een S-video kabel verbonden is op PAL/B (andere optie: PAL/G) en op 1024x768@60Hz draait.
Het signaal is er dan in ieder geval.
Maar dan blijkt dat mijn TV een vervormd zwart-wit beeld geeft.
Ik heb een geïmproviseerde foto met mijn telefoon gemaakt voor het idee:

Zo ziet het er dus uit.
Heel lelijk dus.
Maar goed:
Weet iemand misschien wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
Specs PC:
Pentium D 930 @ 3.5GHz
Asus P5P800SE (BIOS 0803)
2x512MB Kingston HyperX @ 466MHz
Club3D Geforce 7600GT (origineel BIOS)
Specs TV:
Reflex Vision
Model NR: TV-2008T
Ik heb vroeger (lees: vorig jaar) altijd met een opstelling gewerkt waarbij mijn 17" CRT-monitor als primair beeldscherm diende en mijn tv (Reflex TV-2008T) als secundair beeldscherm via een S-video naar tulp kabel werdt gebruikt.
Nu heb ik mijn pc twee of drie weken terug opnieuw geinstalleerd en mijn videokaart voorzien van de (toendertijd) nieuwste drivers (163.71_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe).
Het eerste probleem deed zich voor toen mijn computer de TV niet eens herkende.
Normaal hoorde ik altijd het "Apparaat is verbonden" geluidje wat je ook hoort bij USB-sticks en dergelijke.
Na een paar dagen kutten met het Nvidia Control Panel kreeg ik het voor elkaar om mijn TV geforceerd te vinden en zo gebeurde er in ieder geval nog iets.
Wat mij ondertussen opviel is dat mijn TV werdt herkend als zijnde een HDTV.
Opzich natuurlijk heel leuk, maar dat is die natuurlijk niet.
Normaal draaide die TV altijd op 1024x768@60Hz.
Het probleem waar ik nu nog mee zit is het volgende:
Ik heb met de Display Wizard van Nvidia ingesteld dat mijn TV via een S-video kabel verbonden is op PAL/B (andere optie: PAL/G) en op 1024x768@60Hz draait.
Het signaal is er dan in ieder geval.
Maar dan blijkt dat mijn TV een vervormd zwart-wit beeld geeft.
Ik heb een geïmproviseerde foto met mijn telefoon gemaakt voor het idee:

Zo ziet het er dus uit.
Heel lelijk dus.
Maar goed:
Weet iemand misschien wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
Specs PC:
Pentium D 930 @ 3.5GHz
Asus P5P800SE (BIOS 0803)
2x512MB Kingston HyperX @ 466MHz
Club3D Geforce 7600GT (origineel BIOS)
Specs TV:
Reflex Vision
Model NR: TV-2008T
[ Voor 0% gewijzigd door Digital-Punk op 15-11-2007 13:08 . Reden: Serienummer weg ]