[700GT & Vista] artifacts na resolutiewijziging

Pagina: 1
Acties:

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:01
schaamteloos gekopieerd van de frontpage, maar hebben meer mensen dit probleem? En zo ja, hebben jullie een betere oplossing/workaround dan die van mij?
Door Minksel, woensdag 14 november 2007 12:57

Weet iemand of met één van de laatste drivers een XFX 7900GT en Vista 64-bit al samen gaan???

Vooralsnog heb ik alleen maar full screen artifacts gehad als ik een spel opstarten onder vista 64.
--------------------------------------------------------------------------------
Door Henkes, woensdag 14 november 2007 22:18

Warempel, nog iemand met dit probleem, ik dacht dat ik de enige was. Het probleem ligt hem bij resolutiewijzigingen in 32-bit mode.

Mijn workaround is als volgt, bij een nieuw spel, bv. Crysis, installeer ik na het spel eerst de 97.46-drivers (waarbij dit probleem zich niet voordoet) en zet ik ingame de resolutie naar mijn native 2D resolutie (1680x1050). Hierna installeer ik de laatste Forceware zodat ik alsnog de recentste fixes heb.

De volgende keer dat ik dan het spel start hoeft de resolutie niet meer gewijzigd te worden, oftewel ook geen artifacts.

Voor de volledigheid, ik heb ook een XFX 7900GT.
Voor de duidelijkheid, volgens mij is het een software- en geen hardware-issue aangezien dit bij mij onder XP (dualboot) niet voorkomt.