wij hebben hier een progress db draaien op linux met daaraan een odbc driver gekoppeld.
nu wil ik van uit php verbinding maken met die odbc dsn (progress opendedge10.1B driver), echter sinds dat wij over zijn op de nieuwe progress versie lukt dat niet meer...
ik gebruik de volgende code om verbinding te maken:
etc
etc
etc
Maar dat slikt hij niet... hij kan al geen eens verbinding maken lijkt wel:
Moet er bij zeggen dat ik een ongelooflijke noob ben wat dit betreft, ik probeer alleen bestaande code aan te passen zodat 't wél werkt dus als 't boven m'n pet gaat, zal ik toch pro's in moeten schakelen. Maar 't zou natuurlijk mooi zijn als ik 't zelf weer aan de praat krijg...
nu wil ik van uit php verbinding maken met die odbc dsn (progress opendedge10.1B driver), echter sinds dat wij over zijn op de nieuwe progress versie lukt dat niet meer...
ik gebruik de volgende code om verbinding te maken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $con = odbc_connect (dsn,'user','pass', SQL_CUR_USE_ODBC); $sql1 = "SELECT * FROM PUB.Et-201 WHERE Cd_Hfdmapnr = '$dossier'"; $rs1 = odbc_exec($con,$sql1); /* declaren velden uit de resultset1 (rs1) */ $dossier=odbc_result($rs1,Cd_Hfdmapnr); /*Ophalen alles uit PUB.Et-201 (NAW gegevens) adhv invoer: nummer uit form */ $sql2 = "SELECT * FROM PUB.Et-201 WHERE Cd-Hfdrelnr = (SELECT Debiteur1 FROM PUB.Et-101 WHERE Cd_Hfdmapnr [s][/s]= '$nummer)"; $rs2 = odbc_exec($con,$sql2); /* declaren velden uit de resultset2 (rs2) */ $deb=odbc_result($rs2,Cd_Rnaam); $adres=odbc_result($rs2,Straat_Hnr); $postcode=odbc_result($rs2,Postkode); $woonplaats=odbc_result($rs2,Woonplaats); |
etc
etc
etc
Maar dat slikt hij niet... hij kan al geen eens verbinding maken lijkt wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Warning: SQL error: [DataDirect][ODBC Progress OpenEdge Wire Protocol driver][OPENEDGE]Table/View/Synonym not found (7519), SQL state S0002 in SQLExecDirect in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 25 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 28 Warning: SQL error: [DataDirect][ODBC Progress OpenEdge Wire Protocol driver][OPENEDGE]Table/View/Synonym not found (7519), SQL state S0002 in SQLExecDirect in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 32 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 35 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 36 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 37 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 38 Warning: SQL error: [DataDirect][ODBC Progress OpenEdge Wire Protocol driver][OPENEDGE]Table/View/Synonym not found (7519), SQL state S0002 in SQLExecDirect in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 43 Warning: odbc_result(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in c:\phpdev\www\balie\ophalen.php on line 46 |
Moet er bij zeggen dat ik een ongelooflijke noob ben wat dit betreft, ik probeer alleen bestaande code aan te passen zodat 't wél werkt dus als 't boven m'n pet gaat, zal ik toch pro's in moeten schakelen. Maar 't zou natuurlijk mooi zijn als ik 't zelf weer aan de praat krijg...
[ Voor 67% gewijzigd door een moderator op 15-11-2007 17:15 . Reden: Code tags toegevoegd ]
¯\_(ツ)_/¯