[Vista] Snelkoppeling geeft beveiligingswaarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shaDoze
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 16:12
Sinds de Vista updates van 14 november geeft elke snelkoppeling in de werkbalk "Snel starten" en op het bureaublad een veiligheidswaarschuwing (Wilt u dit bestand openen? Openen / Annuleren). Dit geldt voor Internet Explorer, Outlook, Firefox, nouja, alles waar ik dus een snelkoppeling van heb staan.

Voor deze update was dit uiteraard niet het geval.

Voor de volledigheid, de volgende updates zijn geinstalleerd: KB890830, KB941649, KB943559, KB905866 en niets anders is tussentijds veranderd.

Een oplossing is om simpelweg de snelkoppelingen opnieuw aan te maken (rechter muisknop op de snelkoppeling > Aan snel starten toevoegen of Kopieren naar > Bureaublad) en dan de oude te verwijderen.

Misschien is er iets meer aan de hand dus mocht je een andere oplossing weten dan hoor ik het graag. Tevens kan bovenstaand dienen voor mensen met hetzelfde probleem :)

[ Voor 10% gewijzigd door shaDoze op 16-11-2007 10:00 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de eigenschappen van de snelkoppelingen vergeleken van degene die je had en van de nieuw aangemaakte? Misschien staat daar iets anders in? Wat zeggen de KB artikelen over je updates (maak er bijvoorbeeld een link van)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• shaDoze
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 16:12
De KB artikelen zijn nu linkjes. Niet dat deze linkjes je heel veel informatie bieden want het komt meestal neer op "windows verbeteren en veiliger maken".

Uiteraard had ik de links bekeken. Die zien er verder hetzelfde uit. Het lijkt meer op een intern register van Windows dat bijhoudt welke snelkoppelingen goedgekeurd zijn en welke niet.

Jammer dat er niet meer mensen zijn die dit hebben ervaren na het updaten. Misschien nog te vroeg om op te Googlen, slechts 1 soortgelijk topic rond deze datum. Eerder klaagden mensen er ook wel over maar dan werd gezegd om je beveiligingsinstellingen te verlagen.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 20:09
offtopic:
ik moet beter lezen...

[ Voor 93% gewijzigd door hellboy123 op 16-11-2007 11:15 ]