Hallo beste Tweakers,
Specs:
Mobo: ASRock 939Dual-VSTA
Geheugen: 1GB
Videokaart: 7900 GT XFX
Processeor: AMD 3200+
verder:
- TV-Kaart
- Soundblasterkaart
Ik heb sindskort een probleem met mijn videokaart (7900GT) waar ik tijdens het spelen van wat zwaardere spellen zoals F.E.A.R. of NFS Carbon met zo veel mogelijk opties aan rare driedimensionale strepen, buizen en lijnen zie. Het beeld hapert soms ook, en de ene keer is het erger, dan weer wat minder.
ik moet erbij vermelden dat ik geen problemen heb als ik geen spellen speel. mijn pc functioneert verder helemaal goed.
Dit is wat ik heb gedaan: ik heb eerst veel informatie opgezocht op het internet hoe overclocken werk.
ik kwam al snel tot de conclusie dat ik 3D Mark moest downloaden en Powerstrip.
Dit heb ik gedaan, en heb vervolgens stapje voor stapje de engineclock en de memoryclock omhoog gekrikt. Hoe hoog? Dat weet ik niet meer, maar wel zo hoog dat de score op 3D Mark omhoog ging. Ik heb helaas de benchmarks niet meer, en heb (na een virus) een compleet schone installatie van windows xp powerstrip weer geinstalleerd.
Deze gaf meteen een melding dat mijn videokaart niet op default stond, en dat ik het terug moest zetten. hoe weet Powerstrip dit?
In powerstrip staat mijn memory nu op: 470 en mijn engine op: 685 Mhz
Ik dacht dat dit de stock prestaties waren van XFX.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik mijn videokaart op standaard terugzetten?
Ik denk dat die vage strepen daar namelijk door komen.
Ik heb de drivers al ge-deïnstalleerd en pnieuw geïnstalleerd.
Windows compleet erafgehaald en opnieuw erop gezet. Dit verholp echter niet dat powerstrip nog steeds zeurt dat dit niet de default settings zijn van mijn VGA.
Kan iemand mij een tip geven of heb ik mijn kaart opgeblazen
Alvast bedankt,
Fred
Specs:
Mobo: ASRock 939Dual-VSTA
Geheugen: 1GB
Videokaart: 7900 GT XFX
Processeor: AMD 3200+
verder:
- TV-Kaart
- Soundblasterkaart
Ik heb sindskort een probleem met mijn videokaart (7900GT) waar ik tijdens het spelen van wat zwaardere spellen zoals F.E.A.R. of NFS Carbon met zo veel mogelijk opties aan rare driedimensionale strepen, buizen en lijnen zie. Het beeld hapert soms ook, en de ene keer is het erger, dan weer wat minder.
ik moet erbij vermelden dat ik geen problemen heb als ik geen spellen speel. mijn pc functioneert verder helemaal goed.
Dit is wat ik heb gedaan: ik heb eerst veel informatie opgezocht op het internet hoe overclocken werk.
ik kwam al snel tot de conclusie dat ik 3D Mark moest downloaden en Powerstrip.
Dit heb ik gedaan, en heb vervolgens stapje voor stapje de engineclock en de memoryclock omhoog gekrikt. Hoe hoog? Dat weet ik niet meer, maar wel zo hoog dat de score op 3D Mark omhoog ging. Ik heb helaas de benchmarks niet meer, en heb (na een virus) een compleet schone installatie van windows xp powerstrip weer geinstalleerd.
Deze gaf meteen een melding dat mijn videokaart niet op default stond, en dat ik het terug moest zetten. hoe weet Powerstrip dit?
In powerstrip staat mijn memory nu op: 470 en mijn engine op: 685 Mhz
Ik dacht dat dit de stock prestaties waren van XFX.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik mijn videokaart op standaard terugzetten?
Ik denk dat die vage strepen daar namelijk door komen.
Ik heb de drivers al ge-deïnstalleerd en pnieuw geïnstalleerd.
Windows compleet erafgehaald en opnieuw erop gezet. Dit verholp echter niet dat powerstrip nog steeds zeurt dat dit niet de default settings zijn van mijn VGA.
Kan iemand mij een tip geven of heb ik mijn kaart opgeblazen
Alvast bedankt,
Fred