Toon posts:

Linksys WRT54GL toepassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort de Linksys WRT54GL gekocht en ik sta versteld van zijn kunnen. Uitstekend ontvangst en goed bereik. _/-\o_

Nu staat hij in de meterkast continu aan. Nou voreg ik mij af of dit wel verstandig is. Moet ik hem uitdoen als ik klaar ben met internetten of gewoon aanlaten?

Of 1 keer per week resetten? 8)7

Ik vraag mij namelijk af, of hij niet 'uitgeput' raakt als hij continu aanstaat?

Graag hoor ik jullie reacties.

der Venemaster

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Je kan 'm zonder problemen gewoon aan laten staan, hiervoor zijn ze ook gemaakt. Uitzetten is niet nodig, evenals een reset :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verklaar jezelf eens waarom je denkt dat zo'n kastje 'uitgeput' kan raken, terwijl hij aan netstroom verbonden is :?
Je zou eventueel ivm stroomverbruik de stekker kunnen verwijderen als je hem niet gebruikt (al doe ik dat zelf zeker niet).

Hier staat tekst

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:20:
Verklaar jezelf eens waarom je denkt dat zo'n kastje 'uitgeput' kan raken, terwijl hij aan netstroom verbonden is :?
Je zou eventueel ivm stroomverbruik de stekker kunnen verwijderen als je hem niet gebruikt (al doe ik dat zelf zeker niet).
Zo'n dingetje vreet bijna niks aan stroom, dus ook dat zou alleen maar verpilde moeite zijn :9

Verwijderd

Als je DD-WRT op je GL draait kan je 'm heel eenvoudig op regelmatige basis laten rebooten (Tomato zal 't vast ook kunnen, ik heb geen ervaring met Tomato). Met DD-WRT v23 maakte ik daarvan uit noodzaak gebruik. Met v24 geen scheduled reboot meer nodig, hij haalt met gemak 30 dagen uptime.

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 21:37
Tomato kan ook rebooten via de firmware.

sterker nog, ik heb hem zo ingesteld dat het 'Cisco' -knopje op de voorkant een snelle reboot geeft.

Echter nog nooit hoeven gebruiken, enige keren dat mij uptime reset is als ik er een nieuwe versie van tomato op zet.
Conclusie: ik zou hem gewoon aan laten staan, en alleen rebooten als het echt nodig is.
Pagina: 1