Opmerkelijk. Sinds een aantal maaden gebruik ik Vista Business op mijn Toshiba Portege M400 (Intel Core Duo T2300, 2GB, Intel 945 Express). Het systeem werd na installatie van benodigde software en intensief gebruik steeds langzamer. Daarom heb ik de grafische toeters en bellen (o.m. Aero) maar uit gezet. Dit leverde in eerste instantie niet heel veel op, maar toch heb ik de boel maar minimaal gelaten. Het systeem werd de laatste tijd echter nog trager en trager en trager...
=> Tot ik vandaag Aero weer aanzette!
Alles werkt sneller nu, ook zaken waarvan je zou denken dat ze niets met de GUI te maken hebben. Dit vind ik toch wel opmerkelijk. Blijkbaar weet Vista een wezelijk deel van zijn processing power nu uit de grafische chip te halen en daarmee de rest te ontlasten.
Dit wilde ik graag even delen, voor de mensen die ook met een trage Vista te kampen hebben en daarom alle onnodige toeters en bellen er af aan het slopen zijn.
=> Zet Aero dus maar weer aan, zelfs met een lousy Intel grafische chip!
Geniet van Vista!
=> Tot ik vandaag Aero weer aanzette!
Alles werkt sneller nu, ook zaken waarvan je zou denken dat ze niets met de GUI te maken hebben. Dit vind ik toch wel opmerkelijk. Blijkbaar weet Vista een wezelijk deel van zijn processing power nu uit de grafische chip te halen en daarmee de rest te ontlasten.
Dit wilde ik graag even delen, voor de mensen die ook met een trage Vista te kampen hebben en daarom alle onnodige toeters en bellen er af aan het slopen zijn.
=> Zet Aero dus maar weer aan, zelfs met een lousy Intel grafische chip!
Geniet van Vista!