Asus p2b met snelle processor ?

Pagina: 1
Acties:

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Topicstarter
Heeft iemand het geprobeerd om een snelle (>600 MHz) processor op dit p2b bord te prikken. Zo ja, Is dat gelukt??

Ik heb nu een pIII450@504 MHz... ik ging er altijd van uit dat dat niet zou werken.. maar als het kan is het natuurlijk eenvoudig upgraden..

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Zie handleiding van je moederbord voor de max mogelijk instellingen. Heb ik ook gedaan...

En ik denk dat jij dat ook wel kunt :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

check welke moederbord revisie je hebt. Is het v1.12 of hoger, dan kan je er officieel een coppermine opzetten (Slot 1 of mbv een converter.)

Onofficieel kan het in een aantal gevallen wel, de BIOS ondersteunt coppermines tenslotte, maar kan er geen 1.65 volt aangeleverd worden en ontbreekt de juiste Voltage Regulation Module. Dan moet je een converterkaart gebruiken, slot 1 coppermine werkt dan niet, met een VRM spec 8.4 (en niet 8.2)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
je heb multiplier van 8 (tenminste ik wel op mijn p2b rev1,10) en de test setting gaat verder dacht ik. (gewoon wat de proc zegt dat ie is), maar dat weet ik niet 100% zeker

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Maakt niet uit wat de multiplier jumper aangeeft, wordt toch bepaald door de multiplier lock van de CPU.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:21

MaxPoweR

-=StopTech=-

JA, gelukt, pentium 800 op een Asus P2BLS.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Hier een perfect draaiende Celly600@900 via een Soltek converter. Revisie 1.02
Celly krijgt dus 1.8V geen probleem, proc blijft max 30 graden.
Wel laatste bios versie (1012) flashen.

Verwijderd

Mijn p2B rev 1.04 had voor een Celly 600 wel bios 1013 beta 007 nodig. Met 1012 deed een van de USB-poorten het niet. Spanning staat op 1,8V met Asus slotket zonder voltageregulator(lager kan niet).
Met rev 1.12 kun je wel officieel coppermines gebruiken, maar zoals je ziet lukt het ook met oudere P2B's.
Zorg wel dat je een cC0 stepping Celly hebt. Dat kun je zien aan de spanning die op de CPU staat afgedrukt (1,7V = cC0).
Zie voor alle denkbare info over je p2b http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#50500

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Hoezo cC0 stepping, bij mij werkt de cB0 stepping prima.

Verwijderd

Celeron 400 vervangen door PIII800-100 op een ASUS P2B rev 1.10. Loopt op de default Vcore.

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ja een PIII650@910 en loopt als een trein. ( voltage tweak niet nodig :) ).

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Pagina: 1