nu heb ik op internet, oa via PCM, gelezen dat wanneer een draadloos netwerk niet beveiligd is met WEP oid men op je netwerk kan surfen en in je computer kan kijken.
en dat daar ook speciale software voor is en dat men dat gebruikt tijdens wardriven.
nu heb ik wel geen draadloos netwerk, maar een gewoon met draad aangelegd netwerk.
maar mijn vragen zijn toch de volgende over draadloze netwerken:
wat kan men met die speciale software allemaal achterhalen en doen?
kan men bijvoorbeeld documenten lezen, kopieren, deleten of op je computer plaatsen?
kan men je emails lezen?
kan men je wachtwoorden stelen tijdens het intypen op bijvoorbeeld een bank website?
kan men zien op welke websites je surft, gesurfd hebt enz?
en nu heb ik ook nog een vraag over bedrade netwerken.
ik heb ergens op het internet gelezen dat men via radiogolven kleine elektromagnetische pulsen kan ontvangen van je toetsenbord en dus alsnog gegevens bekomen.
is dit dan met een gewoon bedraad netwerk dan ook niet mogelijk?
graag jullie reacties hierover! met dank,
en dat daar ook speciale software voor is en dat men dat gebruikt tijdens wardriven.
nu heb ik wel geen draadloos netwerk, maar een gewoon met draad aangelegd netwerk.
maar mijn vragen zijn toch de volgende over draadloze netwerken:
wat kan men met die speciale software allemaal achterhalen en doen?
kan men bijvoorbeeld documenten lezen, kopieren, deleten of op je computer plaatsen?
kan men je emails lezen?
kan men je wachtwoorden stelen tijdens het intypen op bijvoorbeeld een bank website?
kan men zien op welke websites je surft, gesurfd hebt enz?
en nu heb ik ook nog een vraag over bedrade netwerken.
ik heb ergens op het internet gelezen dat men via radiogolven kleine elektromagnetische pulsen kan ontvangen van je toetsenbord en dus alsnog gegevens bekomen.
is dit dan met een gewoon bedraad netwerk dan ook niet mogelijk?
graag jullie reacties hierover! met dank,