OK het volgende probleem...
we hebben een w98 ghost image van ene pc naar andere pc gezet, nu is de hardware wel anders, maar...
de pc start zowel op in veilige modus als in normale modus MITS ik kies voor diagnostisch laden van config.sys autoexec.bat etc, etc, etc.
Nu zijn er veeels te veel optie's in win.ini en system.ini om die 1 voor 1 af te gaan...
als ik alles op normaal zet, dan krijg ik dus een melding dat w98 dosmgr niet kan laden...
pc in questie waar w98 nu niet op draait is een p4 256mb pc, genoeg voor w98
ik krijg de volgende melding
verder heb ik nog gekeken of ik iets met "stacks" of "stackshigh" kon regelen, maar ook dit helpt niet...
How to Troubleshoot Windows Internal Stack Overflow Error Messages
dat heb ik zo in de config.sys gezet maar dit geeft geen resultaat, het probleem lijkt zich (in)direct in de win.ini/system.ini te liggen.
nu is win98 beetje voor mijn tijd, heeft iemand nog goede suggesties?
oh en waarom ik w98 niet gewoon opnieuw installeer? omdat we het volgende probleem hebben:
we hebben op 1 pc exact lopen, en op de vorige instellingen werkte dat niet, dus wilden we de instellingen over kopieren van pc waar exact op werkt naar die waar het, het niet deed...
heb het probleem kunnen localiseren, als in, als ik alles aanvink, in de 4 bestanden krijg ik de error, vink ik echter alles aan behalve in de system.ini het mapje "386Enh", dan doet hij het wel (dan heb ik geen muis, maar wel keyboard...)
het volgende staat in de 386Enh
map
aka close maar problem fixed
we hebben een w98 ghost image van ene pc naar andere pc gezet, nu is de hardware wel anders, maar...
de pc start zowel op in veilige modus als in normale modus MITS ik kies voor diagnostisch laden van config.sys autoexec.bat etc, etc, etc.
Nu zijn er veeels te veel optie's in win.ini en system.ini om die 1 voor 1 af te gaan...
als ik alles op normaal zet, dan krijg ik dus een melding dat w98 dosmgr niet kan laden...
pc in questie waar w98 nu niet op draait is een p4 256mb pc, genoeg voor w98
ik krijg de volgende melding
nu heb ik al gezocht waarvoor dat dosmgr is, en het is het volgende..Tijdens de initialisatie van apparaat DOSMGR:
Er is onvoldoende geheugen om Windows te initaliseren
SLuit een of meer geheugenresidente programma's of verwijder onnodige hulpprogramma's uit CONFIG.SYS en EUTOEXEC.BAR
start dan de computer opniew
Druk op een toets om door te gaan...
Een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht.
Wijzig de instelling STACKS in het bestand CONFIG.SYS, en probeer het opnieuw
vrij belangrijk dus...MS-DOS emulation manager.
Part of Microsoft Windows 95/98/Me.
verder heb ik nog gekeken of ik iets met "stacks" of "stackshigh" kon regelen, maar ook dit helpt niet...
How to Troubleshoot Windows Internal Stack Overflow Error Messages
dat heb ik zo in de config.sys gezet maar dit geeft geen resultaat, het probleem lijkt zich (in)direct in de win.ini/system.ini te liggen.
nu is win98 beetje voor mijn tijd, heeft iemand nog goede suggesties?
oh en waarom ik w98 niet gewoon opnieuw installeer? omdat we het volgende probleem hebben:
we hebben op 1 pc exact lopen, en op de vorige instellingen werkte dat niet, dus wilden we de instellingen over kopieren van pc waar exact op werkt naar die waar het, het niet deed...
heb het probleem kunnen localiseren, als in, als ik alles aanvink, in de 4 bestanden krijg ik de error, vink ik echter alles aan behalve in de system.ini het mapje "386Enh", dan doet hij het wel (dan heb ik geen muis, maar wel keyboard...)
het volgende staat in de 386Enh
map
nu heb ik het dus schijnbaar toch opgelost, door dat localloadhigh=on uit te vinken, dma cache op 64k te zetten en nog kleine veranderingen aan te passen..localloadhigh=on
ebios=*ebios
mouse=*vmouse, msmouse.vxd
device=*dynapage
device=*VCD
device=*vpd
device=*int13
woafont=app850.fon
keyboard=*.vkd
display=*vdd,*vflatd
Emmexclude=C000-CFFF
Keyboard=*vkd
mouse=*vmouse, msmouse.vxd