Toon posts:

windows update zonder vragen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waarom het windows vandaag ineens behaagde om op al mijn computers updates te gaan installeren zonder daarom te vragen, terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven dat ik daar een vinger tussen wil hebben? En wat die update van vandaag inhoudt?
Ik zit niet te wachten op spyware als WGA, als er zonder mijn medeweten aanpassingen op mijn computer gedaan worden, dan hoop ik toch dat mijn vriendin het doet, en niet microsoft.... ik wil dat zelf bepalen!

Heb ik iets onweten veranderd op meerdere computers tegelijk, of hebben er meer mensen last van deze symptonen?

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Volgens mij worden updates van windows update altijd automatisch gedraaid zodat mensen die de complete automatische update aan hebben staan altijd een veilig systeem hebben.

edit- Hier heeft het windows update team hun excuses al voor aangeboden maar ze kunnen er neits aan veranderen

[ Voor 24% gewijzigd door barfieldmv op 15-11-2007 06:39 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kreeg gisteren via Vista ook ineens de installatie van een update terwijl ik niets had geselecteerd. Op zich niet zo'n probleem aangezien ik de meeste updates wel draai maar ik weet graag wat ik installeer.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik kreeg wel gewoon een melding dat er updates beschikbar waren.... mijn probleem na de update is dat ik dailyrotation.com niet meer kan bekijken(ja, wel bekijken, alleen zijn alle headlines verdwenen). Ook het afspelen van films via vlc mediaplayer geeft nu problemen. VLC wil nu graag "corrupte bestanden" repareren, terwijl deze altijd gewerkt hebben.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:58

Appie

F1RST Racing

Zelfde 'probleem' hier: Vragen om reboot, inclusief automatisch installeren (wat niet ingesteld staat).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 22:00
Hier ook... tijdens het afsluiten werden ongevraagd 2 updates uitgevoerd.

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
One question we have been asked is why do we update the client code for Windows Update automatically if the customer did not opt into automatically installing updates without further notice? The answer is simple: any user who chooses to use Windows Update either expected updates to be installed or to at least be notified that updates were available. Had we failed to update the service automatically, users would not have been able to successfully check for updates and, in turn, users would not have had updates installed automatically or received expected notifications. That result would not only fail to meet customer expectations but even worse, that result would lead users to believe that they were secure even though there was no installation and/or notification of upgrades. To avoid creating such a false impression, the Windows Update client is configured to automatically check for updates anytime a system uses the WU service, independent of the selected settings for handling updates (for example, “check for updates but let me choose whether to download or install them”). This has been the case since we introduced the automatic update feature in Windows XP. In fact, WU has auto-updated itself many times in the past.
Kortom, er wordt automatisch een WU update geinstalleerd om je geen valse hoop te geven dat er geen updates zijn. Als dat de reden was dan kunnen ze toch net zo goed aangeven dat er een WU update is en er om blijven zeuren totdat je hem installeerd? Ik vind het maar een vreemde uitleg.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hier net hetzelfde, alles afgesloten en het systeem was gereboot. daarna doodleuk de melding dat er een update is geweest terwijl dit niet op auto accept staat!
Pagina: 1