Werkt je netwerk kaartje wel? Post eens de output van "ifconfig". Als je netwerk driver niet in de kernel gebakken zit, dan moet je er een module voor inladen. Dat kan automatisch, maar alleen als /etc/modules.conf daarvoor goed ingesteld staat.
"This is the noise that keeps me awake."
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Deze hebben we van Chello gekregen en op een NT bak werkt alles gewoonOp dinsdag 13 februari 2001 17:10 schreef Ener-G het volgende:
heb je de juiste gateway wel ingevuld? het ip adres wat je nu als router hebt staan is geen router van a2000 hilversum voorzover ik weet, tenzij je die nieuwe eurodocsis modems hebt
als je van nic verandert (en dus mac-adres) gaat het sowieso niet werken
en heb je ifconfig wel voor de goeie nic in je comp gebruikt? (ik zie eth0 staan) aangezien het een server is zullen er wel meerdere nic's in zitten, bijvoorbeeld bij mij thuis is eth1 mijn nic die aan mijn kabelmodem hangt en eth0 die naar mijn interne netwerkje, heeft me ook een halve dag ploeteren gekost voordat ik daar achter kwam
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tik maar eens in:
/etc/rc.d/init.d/network restart
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
goh :-)Op dinsdag 13 februari 2001 17:37 schreef Janoz het volgende:
Je werkt nu met linux he... Je hoeft niet meer opnieuw op te starten waneer je netwerkinstellingen veranderd hebt.. (Hoe denk je anders dat linuxbakken aan van die hoge uptimes komt.... De enige keer dat ie opnieuw opgestart hoeft te worden is waneer je de stekker d'r uit moet hebben
)
Tik maar eens in:
/etc/rc.d/init.d/network restart
Het vage is dat we het mac adres gewijzigd hebben bij de helpdesk en hij wel verbinding maakt via een andere netwerk kaart (NT bak). Dus via een andere kaart dan opgegeven bij de helpdesk en niet die in de Linux comp.(met de juist opgegeven mac}
dan zou ik eens even met de helpdesk bellen of ze dat mac adres wel hebben aangepast als die nt bak met andere netwerkkaart WEL online komt... doorgeven en aanpassen zijn 2 hele verschillende dingen
Pingen lukt echter nog steeds niet. Wat moet er precies in etc/hosts staaan?
127.0.0.1 localhost
192.168.1.1 desktop
192.168.1.2 laptop
192.168.1.3 koelkast
Kun je de output van route -n eens posten? "Host unreachable" wijst in de richting van een routing probleem.
"This is the noise that keeps me awake."
werkt die nt bak met die andere netwerkkaart nog steeds WEL met internet?Op dinsdag 13 februari 2001 20:08 schreef Sampa het volgende:
We hebben hem nu wel zover dat hij met route -n tot aan de gateway komt.
Pingen lukt echter nog steeds niet. Wat moet er precies in etc/hosts staaan?