Ubuntu 7.10 + HighPoint RocketRAID 2310

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een probleempje om Ubuntu 7.10 Server op een RAID 0 te installeren, Ubuntu heeft ruzie met de HighPoint RocketRAID 2310 controller. De installatie-cd boot tot het installatie-menu, elke optie die ik daarna kies resulteert in een repeterende foutmelding:

<nummer>sata_mv: PCI ERROR; PCI IRQ cause=0x00000000

Zelfs wanneer er geen schijven aan de controller hangen, verschijnt deze foutmelding. Ubuntu raakt dus al over zijn toeren wanneer de controller fysiek aanwezig is, het verwijderen van de controller lost het probleem op (maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ;) )

Ik heb ergens op een forum een "oplossing" gevonden door gebruik te maken van de Desktop versie;

- Desktop opstarten van CD
- "Open source" driver code downloaden van de Highpoint-website
- Driver compileren en installeren
- Desktop installeren op de nu zichtbare/werkende controller

Maar dit is niet mogelijk met de server versie (volgens mij iig niet), de enige optie lijkt mij om een custom cd te maken met een geintegreerde driver of een custom kernel?

Ik heb dan ook (fanatiek) gezocht hoe je een dergelijke custom server cd kunt maken, maar eigenlijk niet iets nuttigs kunnen vinden... :'(

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor (behalve de HighPoint in de vuilnisbak te mikken en een 3Ware aan te schaffen)?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Topicstarter
Ondertussen maar een 3Ware 9650SE-4 LPML aangeschaft, deze wordt probleemloos herkent door Ubuntu. 8)

Nu de netwerk-adapter nog (een-of-ander exotisch ding van Attansic)... :(

Iig bedankt voor de suggesties! :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan. :)