Toon posts:

Upgraden naar QX6850

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sindskort zit ik er aan te denken om mijn huidige systeem (AMD 4000+ en 400Mhz, gigabyte moederbord) te vervangen met een ASUS MAximus en een QX6850 met Kingston HyperX 1200Mhz.

De voornaamste redenen voor het upgraden is het beter spelen van spellen zoals, STALKER, CRYSIS voor het stabieler draaien van Vista, en om beter te designen, want ik heb meestal 300 programma's aan staan.

maar let wel op ik heb niet mijn videokaart vervangen wat een 7800GTX is.

Zal er ondanks het feit dat ik zo een videokaart bezit, grote prestatie vooruitgang geboekt worden?

ALvast bedankt!

Verwijderd

de benchmarks liegen er niet om, de qx6850 is een waar beest.
in crysis kan je echter niet teveel winst verwachten, al met al lijkt je videokaart hier een beperkende factor, een vriend had crysis soepel lopen op zijn 3800+ met een 8800 gtx, let wel op: dat was de demo, ik weet niet hoe het volledige spel draait. over stalker kan ik niks zeggen.
ik hoop dat ik je hiermee van dienst kon zijn :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Compleet zinloze upgrade. Crysis is op een 7800GTX vrijwel niet speelbaar. Je kunt dus beter je geld uitgeven aan een Q6600(of eventueel over 2 maanden de Q9450) met daarbij 2x een Geforce 8800GT en een SLI-moederbord(bv de Asus P5N32-E SLI), waarna na je nog steeds praktisch weinig extra kwijtbent tov de eerder voorgestelde upgrade

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 15-11-2007 00:20 ]

Verwijderd

van de andere kant:
je hebt nu je 300 zware applicaties soepeler lopen, je kan dan altijd nog je videokaart upgraden als je daar de resources voor hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, ik zit eigenlijk ook te wachten op de next gen. Nvidia waarvan wordt beweert dat die 2 keer zo snel is als de huidige 8800GTX,

Maar wou nu zeker stellen dat ik in ieder geval Crysis kan spelen of STALKER, dat zijn de spellen die echt met 3 frames per sec. gingen vooral Crysis.

Maar ik denk dat ik STALKER wel beter moet lopen aangezien het pas is uitgebracht toen de 7800GTX net uit was, er is wat gebrek aan geheugen (256) maar ik hoop dat ie het goed doet.

Ik heb als mijn Shiz al besteld :P alleen de QX6850 heb ik voor 525,- :P tweedehands hehe

Verwijderd

mooie aankoop dan :)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Zoals eeder gezegd, je zou beter even kunnen wachten op de Q9450. Als je upgrade dan moet je dat ook in één keer goed doen.
De asus maximus...tjah, als je niet overlockt en niet met hardware bezighoud, maar meer met software, dan zou je gewoon wat goedkopere SLI mobo kunnen nemen.

De 7800GTX die trekt tegenwoordig de spellen niet echt meer soepel en je hoeft niet te verwachten dat je met een QX6850 al je FPS problemen opgelost krijgt.

Beste uitbreding wat je nu kan doen is 2x een GF8800GT nemen(minder verbruik en goede prestaties).

Computers are useless. They can only give you answers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vragen zijn benchmarks uitgevonden. En de CPU die je noemt wordt nogal wat gebenched deze dagen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.