Het kleine gOS topic

Pagina: 1
Acties:
  • 2.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 13:03
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgos.com/images/header_logo_left.jpg
Vandaag eens even gekeken naar gOS. Zowel op de frontpage als op GOT kwam ik het nog niet tegen...

Kort door de bocht: gOS is gebaseerd op Ubuntu en richt zich op integratie van Google Applicaties in het besturingssysteem. Bij Wallmart is momenteel een pc te krijgen voor $200 met dit OS. Kijk voor meer info even op de site of bij een van de nieuwsartikelen. Even een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgos.com/images/main_rocket_splash.png
Ik heb er nog even geen ervaringen mee, maar hij zit in de download. Zijn er hier wel anderen die al wel ervaring hebben opgedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door brehloi op 09-02-2008 18:41 . Reden: urls afbeeldingen veranderd ]

Verwijderd

Volgens de website van gOS bevindt het OS zich nog in een alpha-stadium... Maar het wordt toch al verkocht? :D Hopelijk hebben ze het op de hardware van de Walmart-PC wel goed getest dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 18:58 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze zijn zelfs al uitverkocht :)

Het gave is dat de reviews zeer positief zijn...

Verwijderd

JanDM schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:13:
[...]

Ze zijn zelfs al uitverkocht :)

Het gave is dat de reviews zeer positief zijn...
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens... ik lees ook een aantal verhalen van mensen die teleurgesteld zijn vanwege de performance van de computer. Maar wat voor waarheid je daar aan moet hechten is ook maar de vraag. De een roept dat ie "blazingly fast" is terwijl de ander zegt dat hij bijna te langzaam is om te surfen :+

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geinig zeg.

Maar hoever is die integratie van Google Apps dan?
Is het gewoon dat je eigenlijk alles via een browser doet of is er echt sprake van integratie?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

geef mij eens een unique selling point van GoS?
maw: waarom is GoS een verrijking van het (al zeer ruime) aanbod aan distro's?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ubuntu met Google geintegreerd :?

Persoonlijk vertrouw ik niets van Google, dat bedrijft logt echt alles en ik vraag me dan ook echt af waarom een "eigen"distro.
ik kan me niet voorstellen dat ze Microsoft het moeilijk willen gaan maken :?

Misschien zetten ze een hoop ontwikkelaars aan het werk ?? :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja dat vraag ik me dan ook af.
daarom mijn vraag hierboven ;)

Verwijderd

gOS is vooral een simpele distro voor gebruikers die alleen een beetje willen surfen enzo. Verder is het gewoon Ubuntu 7.10 met Enlightenment DR17 als window manager.

Verder heeft gOS niet meer te maken met google dan een paar links naar diensten van google. gOS staat dan ook voor greenOS.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bring on Google and other wonderful applications

We recommend Google for just about everything... Gmail, Gtalk, Calendar, Maps, Docs and Spreadsheets, and more. We'd like to welcome you to the idea that Google already is your "operating system."
Ze zijn in ieder geval wel fan van Google.

Ikzelf ben het met Pim. eens en vertrouw de applicaties van Google ook mijn persoonlijke gegevens niet toe. Dat vind ik wel jammer, want er zitten hele mooie tussen. Maar het probleem van die applicaties is dat alles via de Google servers moet (alwaar alles tot in den treure gelogt wordt). Zo ook die Firefox browser synchronisatie add-on. ;( gOS ga ik echter toch om die reden* maar links laten liggen.

* Verder zegt het OS me niet zo veel en blijf ik wel gewoon bij Ubuntu

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ik hoop dat er snel goede alternatieven komen voor de google diensten, meer concurrentie en keuze is altijd goed, en aangezien gOS vrije software is kunnen die andere diensten vast ook makkelijk geintegreerd worden.

Maar tenzij er vrije software komt die je op een eigen server neer kan zetten die je email net zo mooi weergeeft als google, net zo makkelijk je agenda beheert, de docs, een eigen jabber server (waar al je email contacten netjes in geintegreerd worden), enz. ben je toch bezig je gegevens op iemand anders' server neer te zetten. Wat ik me alleen afvraag: waar zijn jullie bang voor? Dat ze die gegevens verkopen? mag niet volgens hun eigen policy. Dat ze die gegevens aan de CIA/FBI/andere big brother-instelling geven? Google is daar moeilijker in dan de meeste andere providers, en doet dat slechts als een rechter zegt dat het moet. Ik host het ook liever zelf, en dan netjes op een encrypted volume, maar ik ga de software die dat doet niet schrijven, veel te veel werk.

Ik vind dingen als gOS helemaal passen in het moderne (;)) "the network is the computer"-paradigma, en de voordelen voor de consument zijn enorm: mooie, handige applicaties goed geintegreerd, overal toegang tot je data, geen server onderhouden zelf en geen zorgen om backups.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

smokalot schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:04:
Wat ik me alleen afvraag: waar zijn jullie bang voor? Dat ze die gegevens verkopen? mag niet volgens hun eigen policy. Dat ze die gegevens aan de CIA/FBI/andere big brother-instelling geven? Google is daar moeilijker in dan de meeste andere providers, en doet dat slechts als een rechter zegt dat het moet. Ik host het ook liever zelf, en dan netjes op een encrypted volume, maar ik ga de software die dat doet niet schrijven, veel te veel werk.
Precies daar ben ik bang voor, mijn gezegde in deze is altijd:
Het feit dat je paranoia bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt
Het is mijn werk om digitale informatie te vinden en vast te leggen en ik kan je zeggen dat een bedrijf als Google daar in uitblinkt. Denk aan Google desktop die een index van je HD maakt en die index dan ook leuk doorstuurt, maar ook dingen uit gecrypte containers kopieert om ze "makkelijk toegankelijk te maken". Met de Google bar wordt een heel profiel van je samen gesteld en zelf de zoekmachine maakt een profiel van personen op grond van IP en zoektermen.

Ik blijf volhouden dat over een jaar of 10 bekend wordt dat de NSA óf Google bezit óf een aparte afdeling heeft binnen Google.

Ja paranoia, en ja je bent nooit anoniem, maar in een tijd waar privacy erg makkelijk over boord gaat zodra iemand "terrorisme" roept ga ik geen OS draaien die zo goed samenwerkt met een bedrijf als Google

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• smokalot

smokalot

titel onder

Pim. schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:34:
[...]

Precies daar ben ik bang voor, mijn gezegde in deze is altijd:

Het is mijn werk om digitale informatie te vinden en vast te leggen en ik kan je zeggen dat een bedrijf als Google daar in uitblinkt. Denk aan Google desktop die een index van je HD maakt en die index dan ook leuk doorstuurt, maar ook dingen uit gecrypte containers kopieert om ze "makkelijk toegankelijk te maken". Met de Google bar wordt een heel profiel van je samen gesteld en zelf de zoekmachine maakt een profiel van personen op grond van IP en zoektermen.
Google verkoopt (vooral) advertenties, en door dit soort dingen kunnen ze dat net wat beter doen. Vind ik geen probleem.
Ik blijf volhouden dat over een jaar of 10 bekend wordt dat de NSA óf Google bezit óf een aparte afdeling heeft binnen Google.
dat zou wel tegen alle wetten zijn, zelfs die van de VS. Maar goed, ze hebben wel vaker laten zien dat dat niet zo'n probleem is. De NSA kan niet heel Google bezitten, want er zijn heel veel aandeelhouders. Maar ze zouden best een backdoor kunnen hebben idd.

Hoewel ik er natuurlijk principiele bezwaren tegen zou hebben als google mijn gegevens stiekem beschikbaar stelt aan de NSA, is het risico daarop voor mij niet groot genoeg om google niet meer te gebruiken. Ik zou het helemaal niet erg vinden als de computers van de NSA, of zelfs haar werknemers, mijn mailtjes waarin ik zeg dat ik van mn vriendin houd zitten te lezen, weten dat ik op google vaak zoek naar software voor OSX en linux, iedere donderdagavond ga voetballen, enz. Het is een variant op het "ik heb niets te verbergen"-argument wat vaak gebruikt wordt om dit soort dingen gewoon legaal te maken, maar hier zijn principiele bezwaren minder op hun plaats, de wet op dit gebied is ok. Ik zou mijn sexvideos met mijn vriendin ook niet (unencrypted) op google's server zetten, maar het komt zo weinig voor dat ik dat soort dingen echt voor mezelf wil houden dat google's diensten me het leven alsnog veel makkelijker maken.

In Nederland zal een rechter nooit iemand veroordelen op basis van bewijs wat op deze manier gefrabiceerd is, en ook in de VS gaat dat nog knap lastig worden.

Verwijderd

smokalot schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:45:
[...]

In Nederland zal een rechter nooit iemand veroordelen op basis van bewijs wat op deze manier gefrabiceerd is, en ook in de VS gaat dat nog knap lastig worden.
Nu is dat nog niet het geval. Over enkele jaren zie ik het er wel van komen.

Mensen beginnen te wennen aan het gebrek aan privacy. Het direct opgeven van privacy is een te grote stap, dus wordt 'ie in stukjes gehakt. Ons referentiekader wordt langzaam opgerekt.

Paranoïde? Nee, want de geschiedenis leert dat praktisch elk regime de vrijheid van haar burgers probeert in te perken.

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:35:
[...]

Nu is dat nog niet het geval. Over enkele jaren zie ik het er wel van komen.

Mensen beginnen te wennen aan het gebrek aan privacy. Het direct opgeven van privacy is een te grote stap, dus wordt 'ie in stukjes gehakt. Ons referentiekader wordt langzaam opgerekt.

Paranoïde? Nee, want de geschiedenis leert dat praktisch elk regime de vrijheid van haar burgers probeert in te perken.
Ben het helemaal eens met jou dat we waakzaam moeten zijn hoor, net als dat ik het helemaal met RMS eens ben als hij zegt:
Value your freedom, or you will lose it, teaches history. “Don't bother us with politics,” respond those who don't want to learn.
Maar op het moment dat je jezelf uitsluit van dit soort diensten beperk je jezelf in je vrijheid. Soms is dat verstandig om te doen, omdat je daarmee op de lange termijn vrijheid behoudt, maar in dit geval is die balans zoek imho.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:48:
[...]

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens... ik lees ook een aantal verhalen van mensen die teleurgesteld zijn vanwege de performance van de computer. Maar wat voor waarheid je daar aan moet hechten is ook maar de vraag. De een roept dat ie "blazingly fast" is terwijl de ander zegt dat hij bijna te langzaam is om te surfen :+
Het is vooral zinnig om te kijken naar wat exact de klachten zijn van de klagers:
First, it doesn't run any of my existing software. That's a big one. I'm used to using Word/Excel and I like to use a lot of freeware/shareware for Windows.

[...]

This is clearly a product for people who want to do nothing but surf the Web and have no interest in actually doing something with their PC...edit photos, home movies, play games, run Quicken, run iTunes etc.
Kortom, een gebruiker die denkt in termen van namen en niet van functionaliteit, iemand die ook op een Windows PC zou klagen als hij WinAmp ipv iTunes, MS Money ipv Quicken, willekeurige $Office_pakket zou hebben dat geen MS Office is. Geen wonder dat hij hier niet blij mee is...

Enige dat ik ter verdeding van hem kan zeggen is dat absoluut niet expliciet gemeld wordt dat dingen er NIET op draaien. De specs liegen er niet om, maar dan moet je ze wel kunnen begrijpen:
Operating System / Software
OS Provided: GOS
Software: OpenOffice.org 2.2 Office Suite
Maar goed, nagenoeg alle andere figuren die een review posten (muv eentje die een DOA had - nouja, kan gebeuren) snapten dit wel en zijn positief, ook al waren de meesten geen Linux die-hards :)

Oslik blyat! Oslik!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44
Heb ook gOS geinstalleerd , nou gebruik de live cd...

Nu mijn vraag, weet iemand of er een Windows Live of MSN voor werkt, je kunt wel MSN gebruiken via meebo dat in gOS zit, alleen vindt ik dat niet lekker werken

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 25-01-2008 14:13 ]

• smokalot

smokalot

titel onder

Albert020 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:31:
Heb ook gOS geinstalleerd nu mijn vraag, weet iemand of er een Windows Live of MSN voor werkt, je kunt wel MSN gebruiken via meebo dat in gOS zit, alleen vindt ik dat niet lekker werken
Ik gebruik zelf een MSN transport voor jabber/google talk, er is dan een server ergens op internet voor je, die voor je insignt op MSN, en de contacts gewoon aan je jabber lijst toevoegt. Als je dan inlogt op gmail zie je gewoon je MSN contacts in je contactlijst.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 15:55
iemand enig idee hoe het zit met codecs en dingen als java/flash/etc in gOS( op de site is niet veel te vinden).

Ubuntu heeft dit er allemaal niet standaard inzitten, zelf gebruik ik Linux Mint(een Ubuntu kloon die wel alles erin heeft zitten en het werkt ook nog allemaal meteen bij de 1e opstarten).

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

borgdaville schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:03:
iemand enig idee hoe het zit met codecs en dingen als java/flash/etc in gOS( op de site is niet veel te vinden).

Ubuntu heeft dit er allemaal niet standaard inzitten, zelf gebruik ik Linux Mint(een Ubuntu kloon die wel alles erin heeft zitten en het werkt ook nog allemaal meteen bij de 1e opstarten).
Als het er niet standaard in zit zal het net zo makkelijk te installeren zijn als bij ubuntu lijkt me.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

IorGie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:15:
[...]

Als het er niet standaard in zit zal het net zo makkelijk te installeren zijn als bij ubuntu lijkt me.
Dat vind ik nogal tegenvallen. Voor bijvoorbeeld de flash plugin moet je eerst enkele restricted repositories toevoegen voordat je de flashnonfree plugin kan installeren. Voor een beginnende net van Windows komende gebruiker noem ik dat niet makkelijk.

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:11:
[...]

Dat vind ik nogal tegenvallen. Voor bijvoorbeeld de flash plugin moet je eerst enkele restricted repositories toevoegen voordat je de flashnonfree plugin kan installeren. Voor een beginnende net van Windows komende gebruiker noem ik dat niet makkelijk.
als je een pagina probeert te kijken waar flash gebruikt wordt doet ie dat toch automatisch voor je? Ik weet niet of iedere windows gebruiker snapt wat er gebeurt op de achtergrond, maar het 3 keer klikken en je bent klaar idee is wel een enorme verbetering tov windows.

Verwijderd

Ja laat nu net dat onderdeel niet werken bij mij :) Als ik firefox het laat installeren krijg ik een of andere foutmelding dus moet ik het zelf via synaptic doen. Maar misschien was dit met Hardy packages, dat weet ik niet zeker meer...

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 08:03

neanderthaler

Are friends electric?

Iemand die nieuwste (multimedia?) versie al geprobeerd?

gOS Rocket bedoel ik dus...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

smokalot schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:45:
[...]

Google verkoopt (vooral) advertenties, en door dit soort dingen kunnen ze dat net wat beter doen. Vind ik geen probleem.

[...]

dat zou wel tegen alle wetten zijn, zelfs die van de VS. Maar goed, ze hebben wel vaker laten zien dat dat niet zo'n probleem is. De NSA kan niet heel Google bezitten, want er zijn heel veel aandeelhouders. Maar ze zouden best een backdoor kunnen hebben idd.

Hoewel ik er natuurlijk principiele bezwaren tegen zou hebben als google mijn gegevens stiekem beschikbaar stelt aan de NSA, is het risico daarop voor mij niet groot genoeg om google niet meer te gebruiken. Ik zou het helemaal niet erg vinden als de computers van de NSA, of zelfs haar werknemers, mijn mailtjes waarin ik zeg dat ik van mn vriendin houd zitten te lezen, weten dat ik op google vaak zoek naar software voor OSX en linux, iedere donderdagavond ga voetballen, enz. Het is een variant op het "ik heb niets te verbergen"-argument wat vaak gebruikt wordt om dit soort dingen gewoon legaal te maken, maar hier zijn principiele bezwaren minder op hun plaats, de wet op dit gebied is ok. Ik zou mijn sexvideos met mijn vriendin ook niet (unencrypted) op google's server zetten, maar het komt zo weinig voor dat ik dat soort dingen echt voor mezelf wil houden dat google's diensten me het leven alsnog veel makkelijker maken.

Volgens mij is de wet helemaal niet ok op dit gebied. De VS hadden toch ook gewoon inzage in de SWIFT database terwijl dat helemaal niet de bedoeling was? Je kan hier misschien wel redelijk beschermd zijn maar als je data naar een Amerikaanse server wordt gestuurd kijken ze alsnog mee. Overigens heb ik wel eens gelezen dat er in de directie van Facebook een aantal oud NSA'ers zit zit. Zou kunnen dat het met Google ook het geval is.
Aan de andere kant geeft het wel weer een zekere client bescherming, je kan met een livecd op een vreemde pc booten en vervolgens je documenten gelijk op het internet opslaan.

• smokalot

smokalot

titel onder

Mr_gadget schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:02:
[...]
Je kan hier misschien wel redelijk beschermd zijn maar als je data naar een Amerikaanse server wordt gestuurd kijken ze alsnog mee.
en wie zijn "ze" dan? Volgens mij zijn dat computers, en komen er maar weinig mensen aan te pas.
Overigens heb ik wel eens gelezen dat er in de directie van Facebook een aantal oud NSA'ers zit zit. Zou kunnen dat het met Google ook het geval is.
ja, dus? Die mensen hebben eerst voor de NSA gewerkt, en nu werken ze voor iets anders, prima toch? Of ben je bang dat ze stiekem gegevens gaan doorspelen naar hun oud-collega's ofzo?

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 22:26
Nou probeer ik een livecd van gOS 3 uit en het bevalt aardig en overweeg een HD installatie, enige euvel is dat wanneer ik de resolutie van het scherm naar beneden aanpas naar 1024x de icoontjes beneden in het midden (zoals oa bekend van het Apple OS) gewoon verdwenen zijn... heeft iemand daar een oplossing voor?

• Albert020
Als ik gOS op mijn computer installeer, hoe zit dat dan met me creative sound / ATI Video kaart drivers en niet te vergeten me Chipset drivers ?

Herkend gOS deze in een keer of is er een site speciaal voor gOS drivers of moet ik gewoon Lunix drivers hebben , en moet er ook een virus scanner :?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 12-11-2008 09:58 ]

Verwijderd

brehloi schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:54:

Kort door de bocht: gOS is gebaseerd op Ubuntu en richt zich op integratie van Google Applicaties in het besturingssysteem.
Lijkt me dus gewoon in de Ubuntu repository naar drivers zoeken.

• Albert020
Als ik hem vanaf de cd-rom afspeel is mijn scherm groenig, deze kleuren zijn niet goed.
Dit heb ik ook als ik hem wil installeren, zowel met gOS als Ubuntu
volgens mij is dit nog ok, of hoort het zo dat alles na de installatie weer goed is ?

Ik krijg ok zodra hij opstart met Ubuntu of gOS in me scherm ( Slaapstand geactiveerd )

Heb hier met XP en Vista geen last mee....

Heb ook gemerkt dat het boot scherm wel de goede kleuren heeft, maar zodra gOS of Ubuntu start dan is het helemaal groen... !

Dit heb ik:

Hardware:

HP vs 19b ( Beeldscherm)
ATI Radeon X1300 serie ( Video kaart )

[ Voor 44% gewijzigd door Albert020 op 12-11-2008 12:39 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:30
Ik heb nog geen Nederlandse versie gevonden. Weet iemand of die er wel is?

_@/'

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Al meer ervaringen met gOS? Ik draai de 3.nogwat Gadgets versie vanaf een (niet al te snelle) USB stick op een Dell D600 uit 2003. En ik moet zeggen dat het me 100% meevalt. Het performed prima eigenlijk. Beter dan XP wat er normaliter op draait vanaf de harde schijf.

Ik overweeg nog even een geslipstreamde Ubuntu op de stick te zetten maar ach....waarom zou ik , dit werkt ook.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn Ubuntu-installatie vervangen door gOS, en dat bevalt prima. Mijn 24''-scherm van 1920x1200 wordt netjes aangedreven door mijn laptop (Dell Inspiron 6400) met X1400, mijn draadloze netwerkkaart werkte out-of-the-box (wat raar genoeg onder Ubuntu 8.04 en 8.10 niet zo was)...
Ben eigenlijk best tevreden, maar ik heb er nog niet heel intensief mee gewerkt. Ik vind het wel fijn dat je de repositories van Ubuntu hebt, maar een fijnere desktop-environment (naar mijn smaak dan) dan Gnome of KDE.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 08:03

neanderthaler

Are friends electric?

Velvet schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:30:
Ik heb sinds kort mijn Ubuntu-installatie vervangen door gOS, en dat bevalt prima. Mijn 24''-scherm van 1920x1200 wordt netjes aangedreven door mijn laptop (Dell Inspiron 6400) met X1400, mijn draadloze netwerkkaart werkte out-of-the-box (wat raar genoeg onder Ubuntu 8.04 en 8.10 niet zo was)...
Ben eigenlijk best tevreden, maar ik heb er nog niet heel intensief mee gewerkt. Ik vind het wel fijn dat je de repositories van Ubuntu hebt, maar een fijnere desktop-environment (naar mijn smaak dan) dan Gnome of KDE.
Wat me eerder opviel bij de nodige live-distro's, is dat je als je naar youtube gaat, dan weer de filmpjes niet kan zien omdat er geen flash plugin inzit enzo.

Hoe is dat met gOS? Welke versie heb je, die groene of die spacey?
Pagina: 1