Wireless TV Link met televisie als bron

Pagina: 1
Acties:
  • 1.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik heb een Philips Wireless TV link tot mijn beschikking. Graag wil ik hiermee het televisiesignaal doorsturen naar een tweee televisie. Echter, ik heb geen videorecorder of 2e tuner o.i.d. tot mijn beschikking, alleen een televisie.

Met andere woorden:

- de bron (de coax kabel) gaat in de 1e televisie, welke één (vrije) skart-aansluiting heeft.
- Op deze skart-aansluiting komt de tv-link
- de 2e televisie staat boven, gekoppeld aan de receiver van de tv-link.

Gaat dit werken? Kijk, als ik een videorecorder o.i.d. heb, dan snap ik wel dat het werkt. Je hebt dan namelijk een output bron in de vorm van een skart kabel om naar de tv link te doen en vanaf daar wordt de 1e televisie aangesloten. Maar ik heb niet zo'n situatie, ik heb een kastje in de muur met een coax-aansluiting welke rechtstreeks naar de 1e televisie gaat.

Afijn, hierboven heb ik geprobeerd om het uit te leggen, maar 't is lastig ;). Ik denk wel dat jullie het snappen. Volgens mij kan ik mijn vraag samenvatten als volgt: staat er op een normale 52" televisie een output (beeld en geluid) op de skart-aansluiting??

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
Waarom zou dit niet gaan werken, je stuurt gewoon een analoog video-signaal door die door de scart-aansluiting van de 2e TV gewoon opgepakt wordt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij geeft een TV geen TV-out over de scart heen.

Zou die dat wel doen, zie je enkel het beeld wat er op de bron wordt weergegeven (zelfde als met DVD/Videorecorder).

Er zijn setjes die het signaal van de coax draadloos kan versturen. Marmitek heeft ze, al ben ik niet wild van dat merk.. Beste en goedkoopste methode blijft gaatje boren en de coax doortrekken..

Ey!! Macarena \o/

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
RaZ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:46:
Volgensmij geeft een TV geen TV-out over de scart heen.

Zou die dat wel doen, zie je enkel het beeld wat er op de bron wordt weergegeven (zelfde als met DVD/Videorecorder).

Er zijn setjes die het signaal van de coax draadloos kan versturen. Marmitek heeft ze, al ben ik niet wild van dat merk.. Beste en goedkoopste methode blijft gaatje boren en de coax doortrekken..
Scart kan 2-zijdig werken(dus ook uitgaand). Altijd even kijken achterop de TV welke scart-aansluiting dat is, want 1-zijdige scart-aansluitingen zijn er ook.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
De _meeste_ televisies hebben wel out op de scart. Dan werkt het dus, maar kijk je boven wel hetzelfde kanaal als beneden en moet de tv beneden aan blijven staan.

Verwijderd

Haal gewoon een 2e-hands videorecorder, waarvan de tuner nog werkt. Sluit daar de emitter op aan (via scart-out. Zorg er ook voor dat je de (werkende) afstandsbediening van de videorecorder erbij hebt.
Dit is veruit de goedkoopste oplossing (voor enkele euri, of misschien zelfs gratis te bekomen).
Je hebt er dan een mooie 2e tv-tuner, die onafhankelijk werkt van je bron-tv.
Het loopwerk van de video hoeft het niet eens te doen.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:06:
Haal gewoon een 2e-hands videorecorder, waarvan de tuner nog werkt. Sluit daar de emitter op aan (via scart-out. Zorg er ook voor dat je de (werkende) afstandsbediening van de videorecorder erbij hebt.
Dit is veruit de goedkoopste oplossing (voor enkele euri, of misschien zelfs gratis te bekomen).
Je hebt er dan een mooie 2e tv-tuner, die onafhankelijk werkt van je bron-tv.
Het loopwerk van de video hoeft het niet eens te doen.
Precies, zoiets zat ik ook te denken. Dank jullie allen voor het meedenken!
Pagina: 1