Toon posts:

Dual Core iMac RAM probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een eerste generatie Dual Core iMac die al vanaf dat ik hem heb problemen heeft, sudden freezes vooral, het kan zomaar gebeuren dat 3 a 4 programma's tegelijkertijd niet meer reageren.

Nu zag ik laatst een advertentie ergens voor RAM, extreem goedkoop, 15 euro per 512 MB maar alleen in paar te bestellen en te plaatsen; toen ik vervolgens ging kijken hoe mijn eigen configuratie was - 1 slot 1 GB 1 slot leeg - ging me een licht op. Worden mijn problemen veroorzaakt doordat de sloten niet gelijk gevuld zijn? Of is dit onzin.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat de sloten niet gelijk gevuld zijn kan de problemen niet veroorzaken, aangezien Apple deze iMac's standaard uitleverde met één 512 MB SO-DIMM.

Als je denkt dat de problemen veroorzaakt worden door defect geheugen, kun je dat testen met de Apple Hardware Test die op de eerste installatie DVD staat, of Rember.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hardware test gaf geen problemen aan. Rember ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 22:58 ]