Een paar dagen geleden ging internetten steeds slechter. Nu dacht ik dat m'n Orange Livebox er weer eens de geest aan gaf, maar dat bleek niet de oorzaak. Daarom ging ik m'n pc checken. Ik had een correct ip en dergelijke maar geen netwerkverkeer. Daarna heb ik m gedisabled en weer enabled. Toen ik bij details van m'n lan-verbinding ging kijken stond hij wel verbonden maar was de rest van de informatie (zoals ip en netmask) niet te zien. Het was gewoon blanco. Herstarten enzo hielp niet.
Als ik startte in safemode gingen er een hoop dingen fout en was er allemaal gezeur met services die niet aan konden ofzo... Safe mode met networking werkte iig ook niet.
Tussendoor merkte ik een proces msngr.exe op in c:\windows\system32. Niet helemaal in de haak dacht ik en dat bleek te kloppen. Dit is inmiddels gefixed. Echter was er nog steeds geen netwerkverkeer mogelijk.
Als ik op repair van de lan-verbinding klikte kwam de melding: "... failed to query tcp/ip settings of the connection...."
Via de cmd werkte alles met betrekking tot de netwerkverbindingen gewoon niet. ipconfig gaf ook zulke errors etc.
Ik heb het tcp/ip protocol van de lan-verbinding opnieuw geinstalleerd, de winsock gereset met een programmatje. Dit hielp allemaal niet.
Hierna heb ik via de repair console van XP het bestand c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys vervangen. Toen ik hierna bootte werkte mijn lan-verbinding weer. Ik blij natuurlijk
maar toen ik m'n serv-u administrator opende kreeg ik weer wat geks. Mijn instellingen waren weg en vervangen door 2 ftp-domains van # Team TPS #
Deze waren met een gebruiker ingesteld met rechten op alle mogelijke schijven van een systeem. Ze waren ingesteld op poort 6666 met een paar passive poortjes. Check en check. Nu krijg ik een beetje het idee dat er nog meer 'troep' op m'n systeem moet staan die deze toegang verleend. Als ik de serv-u server opnieuw start zijn mijn eigen settings weer actief.
Verder heb ik nog Hitman Pro gedraait en een aantal virus-scans.
Iemand enig idee wat er op m'n systeem zit verstopt of hoe in m'n systeem gekomen of een andere suggestie?
Als ik startte in safemode gingen er een hoop dingen fout en was er allemaal gezeur met services die niet aan konden ofzo... Safe mode met networking werkte iig ook niet.
Tussendoor merkte ik een proces msngr.exe op in c:\windows\system32. Niet helemaal in de haak dacht ik en dat bleek te kloppen. Dit is inmiddels gefixed. Echter was er nog steeds geen netwerkverkeer mogelijk.
Als ik op repair van de lan-verbinding klikte kwam de melding: "... failed to query tcp/ip settings of the connection...."
Via de cmd werkte alles met betrekking tot de netwerkverbindingen gewoon niet. ipconfig gaf ook zulke errors etc.
Ik heb het tcp/ip protocol van de lan-verbinding opnieuw geinstalleerd, de winsock gereset met een programmatje. Dit hielp allemaal niet.
Hierna heb ik via de repair console van XP het bestand c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys vervangen. Toen ik hierna bootte werkte mijn lan-verbinding weer. Ik blij natuurlijk
Verder heb ik nog Hitman Pro gedraait en een aantal virus-scans.
Iemand enig idee wat er op m'n systeem zit verstopt of hoe in m'n systeem gekomen of een andere suggestie?
The Unpredictable Striker!