Toon posts:

Acer Aspire 5920G - ventilator slaat snel aan

Pagina: 1
Acties:
  • 881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Acer Aspire 5920G-302G25Mi. Een mooie laptop, maar er valt mij meteen iets op wat ik niet zo leuk vind: de ventilator slaat erg snel aan en dat geluid vind ik zeer irritant.

Het enige wat ik tot nu toe met de laptop heb gedaan, is Vista (en helaas alle Acer zooi die er bij zit...) installeren en daarna een beetje internetten. Zelfs als je alleen aan het internetten bent en verder geen programma's hebt draaien, hoor je die irritante ventilator regelmatig aanslaan. Eigenlijk hoor je hem bijna continu, meer wel dan niet, zeg maar.

Is dit normaal? Ik zou verwachten dat een laptop met deze specs wel wat kan hebben. Ter vergelijking: mijn vorige laptop (Asus M3N, met Centrino processor) hoorde ik bijna nooit, ook niet met meerdere zware programma's tegelijk.

Ik vraag mij af: als ik nu XP er op installeer (met de handleiding van GoT member Archimedes, alvast bedankt!), en dat gewone Vista met alle Acer meuk er af haal, zou dat dan helpen om het systeem wat minder te belasten zodat de ventilator niet meer zo vaak aanslaat?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je toevallig ergens aangegeven dat de laptop altijd maximaal moet presteren?
Hoeveel GB heeft de laptop? (Mijn vrouw heeft sinds kort een Acer 5720 met Vista en 2GB en dat werkt prima.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft 2GB geheugen en ik heb niets aan de instellingen gewijzigd. Er zijn 3 "power plans": Balanced, Power Saver, en High Performance. Standaard staat ie op Balanced, nu dus ook.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
pven schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:18:
Heb je toevallig ergens aangegeven dat de laptop altijd maximaal moet presteren?
Ik heb ook n acer, ik gebruik Rightmark cpu clock/power utility.
Bij normaal gebruik staat ie altijd op no managment. Dan blijft ie hier 30graden en hoor je geen fan.
Alleen met gamen zet ik hem op performance on demand, dan gaat ie dus wel blazen.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--