Voltage mbt P5N32E SLI

Pagina: 1
Acties:

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-03 21:02
Beste medetweakers.
Ik heb sinds vandaag nieuw werkgeheugen gekregen. Crusial Ballistix Tracer 6400.
Ik heb een ruil gedaan met een medetweaker en dus is dit mijn enige (ddr2) werkgeheugen.

Ik had mijn KHX6400 op 3-3-3-8 @2.15V 712Mhz draaien. Dit heb ik in mijn bios ingesteld.

Met de tracers wilt de pc niet booten, geen scherm, niets.....
De dimms werken wel, want ze geven licht dmv de ledjes onderin.

Ik heb zelf het idee dat dit probleem makkelijk is op te lossen door in mijn bios de instellingen weer even te weizigen zodat ze iig de benonigde 2.2V krijgen. Zoals ik al eerder zei boot mijn pc niet en ik krijg dus ook geen mogelijkheid om in mijn bios te komen.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen.

Wat heb ik al gedaan:
-Faq PMG doorgelezen, niets bruikbaars imo.
- Opgestart met 1 dimm en dan in verschillende sloten, dit om uit te sluiten dat er een dimm kapot is
- Dmv de jumper op mijn moederbord mijn bios gereset (C-mos)

- Nu had ik als evt andere oplossing door er ander ddr2 geheugen in te doen, maar deze willen wss niet booten op 3-3-3-8 met 712Mhz op 2.15V

Nu moet na de biois-reset alles weer op auto staan en de pc zou dan in theorie weer moeten booten, maar dit gebeurd dus (ook) niet

Ik hoop dat jullie me een oplossing kunnen bieden en dat ik duidelijk ben geweest in het omschrijven van mijn probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBigfield op 14-11-2007 22:16 ]

Verwijderd

Als je de bios reset dan staan alle instellingen weer op hun standaard waardes. Dit dus ook voor de geheugen snelheid en timings. Dit zal dus geen 712Mhz meer zijn, maar gewoon standaard 400 of 533Mhz en lossere timings. Heb je de stroom wel van de pc afgehaald toen je de jumper verzette? Anders zijn de instellingen misschien toch nog niet gereset.

• MrBigfield
@melvin
Ik heb de stroom idd van mijn pc af gehaald. daarnaast heb ik ook nog even dat i/o knopje achterop mijn voeding uiitgezet voor het geval dat (wat al eigenlijk niet kan).
Ik weet zeker dat stroom van mijn mobo af was (ledje ging uit, doet ie alleen als er geen stroom op staat).

Hij moet idd weer gewoon in standaardinstellingen opstarten, maar ik heb helemaal geen beeld. Als mijn GPU kapot zou zijn zou ik het nog moeten zien, want dan zou het ledje op de ontvanger van mijn desktop moeten branden. iig bedankt

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Yor

Yor1313#2571

Misschien een rare inval, maar heb je de batterij al van je mobo afgehad, en toen de c-mos gereset? Kan zijn dat dat crashfree bios gebeuren je de nek omdoet?

http://yor.minitroopers.com

• MrBigfield
@Yor,
Ik heb de batterij ook al uit mijn mobo gehaald. Toen jumpers verzet zodat er (volgens de handleiding) een c-mos zou worden gereset. dit heeft geen resultaat gehad. het is wet:S:S