van geforce 6200 naar ati 9800 pro geen direct3d meer

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Goed, ik kom er niet uit. Ik heb een geforce 6200 uit het systeem van mn vriendin gehaald om dr een 9800 pro in te zetten die ik had gekregen. Alles wel, ik typ nu op haar pc. Alleen direct3d krijg ik niet aan de gang en world of warcraft bijvoorbeeld wil dan niet starten. Googlen en op got zoeken kom ik niet mee verder, hoop op briljante ingevingen van uw kant zonder format C als het kan ;)

Wat heb ik gedaan
6200 eruit
9800 pro erin
deinstall nvidia drivers (zorgt voor allerlei gele uitroeptekens in apparaatbeheer, kwam erachter dat mobo drivers in haar pc ook van nvidia zijn)
reinstall nvidia mobo drivers
install radeon drivers
- Werkt, geen direct3d

veilige modus
deinstall nvidia drivers met drivercleaner
deinstall mobo drivers met drivercleaner (welja gewoon alles van nvidia)
reinstall mobo drivers (nvidia nforce2) maar lijkt halverwege te crashen, werkt wel aangezien ik via het mobo netwerkkaartje verbind en geluid, usb2.0 het doen en ik in apparaatbeheer geen gele uitroeptekentjes meer heb.
reboot normale modus
- werkt, geen direct3d

Heb ik nog restanten mobo drivers die roet in het eten gooien?
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien die ik echt ook moet doen?
Zo ja, hoe?

Ik denk zelf dat het probleem em in de moederbord drivers zitten en dan de GART driver die de pci-agp brug verzorgt, maar ik kan die niet handmatig installeren lijkt het, bovendien geeft apparaatbeheer geen problemen aan.

Systeem
Amd athlon xp 3200+
Geforce 6200 (momenteel niet in systeem)
ati radeon 9800 pro
1giga ram
asus a7n8x-x deluxe mobo
directx versie 9.0c

Dank voor de aandacht!

dxdiag dingetje:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/14/2007, 21:27:37
Machine name: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.
System Model: A7N8X-X
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) XP 3200+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 1024MB RAM
Page File: 379MB used, 2081MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Music Tab: No problems found.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

EDIT: Dxdiag wat opgekuisd

[ Voor 95% gewijzigd door Vorak op 14-11-2007 21:59 ]

Verwijderd

Ja, Copypasta een berg zinloze informatie :9.

- Gooi alle videokaart drivers eraf
- Draai drivercleaner om alle videokaart drivers (ATI en Nvidia) eraf te krijgen
- Install mobo chipset drivers
- Install videokaart drivers.

• Vorak
  • Niet online
Ok, ik heb met config scherm en daarna drivercleaner de boel verwijderd.
Wanneer ik nu de mobo drivers wil installeren krijg ik het volgende probleem

De setup start (nvidia groot in beeld en dan setup is starting installatieprocedure etc, laadbalkje) vervolgens sluit dat af, er wordt wel een map gecreerd in C: met wat info. Vervolgens niets meer. Ik kan nu op die pc ook niet meer internetten, geluid afspelen etc.

Vanaf de C schijf is er nu een mapje verschenen met drivers die ik vanaf apparaatbeheer kan gebruiken misschien als ik handmatig wat ga installeren maar dan krijg ik waarschijnlijk hetzelfde probleem als tevoren?
Ik denk niet dat het aan de drivers ligt die ik heb gebruikt voor het moederbord, aangezien ik dat van 2 bronnen heb gebruikt, namelijk eentje van de mobo fabrikant site en van de cd. Nog denkende dat die van de site misschien corrupt was heb ik die nog een keer gedownload. Maar waarom die installatie dan niet zoals normaal werkt snap ik echt niet.

Nog verdere ideeen iemand?

• Cardo
  • Laatst online: 27-02 15:55
6200 eruit
9800 pro erin
deinstall nvidia drivers (zorgt voor allerlei gele uitroeptekens in apparaatbeheer, kwam erachter dat mobo drivers in haar pc ook van nvidia zijn)
install radeon drivers
- Werkt, geen direct3d

Vind het zo ie zo raar hoe je dit doet. Meestal uninstall je drivers terwijl je de oude kaart er nog inhebt, dan zet je je pc uit, nieuwe kaart erin zodat je gelijk je nieuwe drivers installeert. Maargoed daar zal het verder niet aan liggen :)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 17:43
is het overgins zo'n enorme verbetering dan? van 6200 naar 9800 pro??
en het beste is gewoon reinstalleren van al je drivers jah..

• Vorak
  • Niet online
Cardo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:09:
6200 eruit
9800 pro erin
install radeon drivers
- Werkt, geen direct3d

Vind het zo ie zo raar hoe je dit doet. Meestal uninstall je drivers terwijl je de oude kaart er nog inhebt, dan zet je je pc uit, nieuwe kaart erin zodat je gelijk je nieuwe drivers installeert. Maargoed daar zal het verder niet aan liggen :)
vriendin was blij met nieuwe kaart, ze had dr pc uitgezet en had die nieuwe er al ingedaan, dacht zelf dat maakt niet uit kan ook zo wel. Inmiddels ben ik wel een paar uur verder en zij is maar gaan slapen :/

• Vorak
  • Niet online
LittleKiller schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:10:
is het overgins zo'n enorme verbetering dan? van 6200 naar 9800 pro??
en het beste is gewoon reinstalleren van al je drivers jah..
nja de 6200 is een budgetserie kaart en de 9800 pro is wat dat betreft beter. Bovendien was de fan van deze 6200 niet helemaal meer lekker en maakte nogal een teringherrie.

http://www.gpureview.com/...ds.php?card1=192&card2=31

[ Voor 6% gewijzigd door Vorak op 14-11-2007 22:15 ]

• Vorak
  • Niet online
Drivers afgehaald volledig
Nieuwe geprobeerd op te zetten.
Dat installatieprogramma van het mobo werkt voor geen meter
Handmatig via apparaatbeheer met stuurprogramma bijwerken de niet goed werkende onderdelen "geinstalleerd"
Direct3d werkt nog altijd niet, zal aan de moederbord drivers liggen dan.
Bedankt voor de snelle hulp. Morgen weer een dag; voor vandaag heb ik er tabak van =)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik het zo lees is het gelukt iets best simpels volledig te verprutsen :o

Met name het onnodig verwijderen van chipset drivers zal allicht grootste oorzaak van ellende zijn. Mogelijk kun je het nog recht trekken, maar ik zou in zo'n geval geen moeite meer in die OS install steken en gewoon Windows er opnieuw opzetten - en voor jullie beide een wijze les hopelijk...

Oslik blyat! Oslik!

• Vorak
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:56:
Zoals ik het zo lees is het gelukt iets best simpels volledig te verprutsen :o

Met name het onnodig verwijderen van chipset drivers zal allicht grootste oorzaak van ellende zijn. Mogelijk kun je het nog recht trekken, maar ik zou in zo'n geval geen moeite meer in die OS install steken en gewoon Windows er opnieuw opzetten - en voor jullie beide een wijze les hopelijk...
yeah zal backupje morgen maken van essentiele zaken en dan maar verse install idd. Zal ook wel ff berichten of een en ander gelukt is

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je DirectX al eens opnieuw geïnstalleerd? Dat kan namelijk ook het probleem zijn hier.
DirectX kun je je op de website van Microsoft downloaden.
Ik zou dan gaan voor de DirectX 9.0c Redistributable, en anders de Web Installer

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 23:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Vorak
  • Niet online
ok format en reinstall gedaan, dat kost ook veel tijd zeg. Updates en troep gedaan, kwam nog een probleem tegen met de ati drivers. Dat was opgelost met [XP] Probleem installeren Ati-videodrivers* (yay!)

nu zit ik met een verse schone install maar de direct3d doet het nog altijd niet.
Met dxdiag krijg ik het volgende:

No problems found.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
Direct3D 7 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x80004005 (Generic failure)
Direct3D 8 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code)
Direct3D 9 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code)

een speurtocht levert de volgende topics (enige zinnige wat ik kon vinden)
Direct3D Problemen Radeon 9800 PRO
http://aumha.net/viewtopi...89895f83eb8f62dbe0ab8bdfc

Dat wil eigenlijk zeggen dat ik het maar moet proberen met een oudere versie van de catalyst drivers
Dat ga ik dan maar proberen, en dan report ik wel weer terug
Geen reclame voor ati trouwens, dat gedonder met installeren

• Vorak
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:27:
Heb je DirectX al eens opnieuw geïnstalleerd? Dat kan namelijk ook het probleem zijn hier.
DirectX kun je je op de website van Microsoft downloaden.
Ik zou dan gaan voor de DirectX 9.0c Redistributable, en anders de Web Installer
ook gedaan, thanks trouwens :) In de reinstall meegenomen

• Vorak
  • Niet online
Oude drivers hebben het probleem opgelost!
Ik uren lopen formatteren en installeren, uiteindelijk met drivercleaner ati er weer afgegooid en de pc uitgezet. Komt mn vriendin tussen de midddag thuis en doet dr pc aan, pakt een oude drivercd "want hij vroeg om drivers ofzo" en poef dat werkt perfect. Waarom ik er zo lang over heb gedaan eigenlijk. Tsjaaa

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

"The latest is not always the greatest."

Andere versies proberen kan nooit kwaad inderdaad.
Nou vraag ik me af welke versie je nu van CD hebt gehaald, dat moet haast wel een oude zijn.
Maar als het goed werkt kun je besluiten om er maar gewoon vanaf te blijven.

Anders zou ik Catalysts 6.xx proberen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 19:56
Ook al is het probleem opgelost een goede tip is misschien eens te kijken naar Omega drivers voor Ati.

zie ook:
http://www.omegadrivers.net/

God does not play dice

Pagina: 1