Toon posts:

Modem ALE 150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor dit vraag... ik hoop van wel

Ik probeer een kennis van me in Israel te helpen met maken van een home server voor een multiplayer game, maar het gaat niet zo makkelijk...

persoonlijk gebruik ik speedtoch and weet ik dat de configuratiepagina van speedtouch "10.0.0.138" is... met behulp van die pagina kon ik een port openen voor mijn home server.

op deze website kan je zien welke stappen ik had genomen om via speedtouch een port te openen voor mijn home server.
http://portforward.com/en...n_Shield_with_Ubi.com.htm

die kennis van me heeft een andere type modem het is "Modem ALE 150" en hij kan het configuratiepagina van die modem niet vinden...

we hebben google ingeschakeld maar kwamen we niet ver...

mischien iemand hier die het weet wat de configuratiepagina van zijn type modem is?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-12 15:17
Dat gaat lastig worden aangezien dat ding geen configpagina's heeft. Het is namelijk een usb-modem. Kijk hier maar.

Normaal gesproken heb je dan helemaal geen port-forwarding nodig aangezien de pc een directe verbinding heeft en dus niet via een router zoals bij jouzelf. Grote kans dat als het niet werkt het komt doordat er een firewall dingen blokkeerd of dat zijn ISP die poort niet wil doorlaten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zoals Vorlon al zegt: met een usbmodem is dit totaal niet van toepassing. Zo'n modem hoeft namelijk maar 1 PC van internet voorzien, en hoeft daarom geen oplossing te hebben voor meerdere pc's op 1 IP (en dus geen gedoe met public IP + port > private IP +port).

Verder is de configpagina in nagenoeg alle standaard gevallen te bereiken door met je browser naar het ip van je standaard gateway te gaan. (Windowstoets + R, 'cmd', 'ipconfig', lees je gateway IP uit, surf naar dat adres).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, het is toch niet zo raar dat vragen over problemen met Netwerken horen in die hoofdgroep. Modems worden meestal in Internetproviders & Hosting behandeld

Move OH -> IPH

Oslik blyat! Oslik!