Load Balancing onder Linux Red Hat 6.2??

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28
Zeer binnenkort komt er kabel bij ons en er ligt al een netwerkje. Nu verdenk ik straks sommige gebruikers ervan ontzettend grof veel te gaan downloaden.
De server draait redhat 6.2, is er manier om hier enige vorm van load balancing toe te passen zonder een extra netwerkkaart erbij te moeten proppen??

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat voor configuratie heeft de Linux pc dan? Want ik denk niet dat Load Balancing nodig wanneer er extreem veel gedownload wordt....(lijkt me)

Misschien weten de Linux freaks onder ons een degelijker respons!?!?!

T-Rob

• Red devil
Op dinsdag 13 februari 2001 15:48 schreef T-Rob het volgende:
Wat voor configuratie heeft de Linux pc dan? Want ik denk niet dat Load Balancing nodig wanneer er extreem veel gedownload wordt....(lijkt me)
Gewoon de standaard server install met de bijbehorende shit (extra netwerkkaart, ipchains, en al die ongein!) :)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Load balancing van wat? cpu? pc? data?

Je vraag is ondduidelijk.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Met 1 server valt er weinig te loadbalancen :)
Wat jij waarschijnlijk wilt doen is traffic-shapen.

http://freshmeat.net/search/?q=shaping

Verwijderd

Wat dacht je ervan om te gaan dreigen met het ontnemen van hun ip adres. Is zeer effectief.

Maar goed.....
Ik heb wel eens gehoord dat FreeBSD veel meer mogelijkheden heeft om te load balancen. Ik geloof dat Bordermanager van Novell dit ook wel kan.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als hij zijn downloadverkeer wil gaan traffic-shapen, dan gaat dat nog moeilijk worden ;)

Upload gaat nog wel :P

Verwijderd

Load balancing is iets wat je doet in een cluster situatie. Dan balance je de aangeboden load over meerdere, vaak gelijke, configuratie's.

Leg eerst eens duidelijk uit wat je nou bedoelt...

groeten,
Jeroen

• Red devil
Op dinsdag 13 februari 2001 21:01 schreef BaseSite het volgende:
Wat dacht je ervan om te gaan dreigen met het ontnemen van hun ip adres. Is zeer effectief.

Maar goed.....
Ik heb wel eens gehoord dat FreeBSD veel meer mogelijkheden heeft om te load balancen. Ik geloof dat Bordermanager van Novell dit ook wel kan.
Hmmm, ik kan wel dreigen maar ik wil het gewoon wat eleganter aanpakken, zo van;
is je internet verbinding een beetje traag? oh dat zal wel @home zijn.

Ik moest verder nog even een uitleg geven;

Gewoon dat ik ergens kan aangeven dat mijn buurman (identificatie naar zijn ip en mac)
never en nooit meer dan 20 k kan downen en als het zou kunnen 2 k kan uploaden. hehe
dat zal hem leren.
Ik doe dit omdat ik hem er dus van verdenk afgrijselijk goor te gaan downen enzo.
Terwijl er nog, schrik niet, 8 mensen op dezelfde modem zitten.

Die link van Rick van vers vlees lijkt me wel wat! Die ga ik eens verder bekijken.

Verder bedankt voor de opties maar het moet eigenlijk wel op Linux draaien.

Ik ga ffverder prutse! :)

Verwijderd

je gebruikt nog steeds de verkeerde bewoordingen. Wat jij wil is dat door middel van een firewall of proxy de maximale download limiet kan worden vastgesteld. Onder freebsd kan je dat door de firewall laten doen. onder Redhat dacht ik niet.

• Red devil
Op vrijdag 16 februari 2001 23:48 schreef Paz het volgende:
je gebruikt nog steeds de verkeerde bewoordingen. Wat jij wil is dat door middel van een firewall of proxy de maximale download limiet kan worden vastgesteld. Onder freebsd kan je dat door de firewall laten doen. onder Redhat dacht ik niet.
Och als men maar begrijpt wat ik bedoel en dat doet men (lees Rick en de rest)

Via Rick deze link:
http://freshmeat.net/projects/rshaper/

en dat had ik dus helemaal in gedachten!
Pagina: 1