Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML/CSS/ASP.NET] Absolute Positioning doet vreemd in IE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik volg lessen over ASP.NET, maar ik ben iets vreemds tegengekomen.
Ik zal 2 screenshots hieronder plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/8620/screenvstudiodv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/2372/screeninternetzo1.jpg

Zoals misschien is opgevallen krijg ik een ENORME button te zien.
Dit is in Firefox NIET het geval, daar werkt het prima. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Kan zulke dingen niet uitstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was vergeten te resizen, heb momenteel nog geen photoshop geinstalleerd, zal het zometeen even veranderen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat heeft dit met ASP.NET te maken? Vrij weinig volgens mij, dit is een HTML/CSS verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:38:
En wat heeft dit met ASP.NET te maken? Vrij weinig volgens mij, dit is een HTML/CSS verhaal...
Mooi antwoord, dit heeft wel degelijk met asp.net te maken met betrekking tot Visual Studio aangezien ik het daar in maak.

ps: het had misschien beter gepast bij een ander subforum dat met Visual Studio te maken heeft. Heb hier een moderator over bericht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 20:48 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zoals polarbear zei, html/css -> dan maar geen absolute positioning gebruiken?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:57:
zoals polarbear zei, html/css -> dan maar geen absolute positioning gebruiken?
Dat is wel een heel gemakkelijke oplossing ;). En ja, het hoort in een ander subforum.
Volgens de tutorial video van asp.net hoort het te werken, werkt immers ook in firefox. Vind het maar vreemd want in Internet Explorer kreeg ik die enorme brede button.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Heb je wat code?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
Het heeft inderdaad niets met ASP.NET (serverside) te maken, maar met de html / Css die je schrijft, of die door ASP.NET gegenereerd wordt.
En nee, het hoort ook niet in DT&E, want het probleem wordt niet veroorzaakt door VS.NET, maar door de CSS die je gebruikt. :)

-> WEB

https://fgheysels.github.io/

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Een tip:
Om een fatsoenlijk (semantisch correct) resultaat met asp.net te krijgen zou ik het wysiwyg gedeelte laten vallen en direct overschakelen naar het tabje 'source'. De output die je creert door de pagina's te bewerken met het tabje 'Design' is om te huilen. Daarbij leer je er een stuk minder van.

Een voorbeeld: ik heb recentelijk een project overgedragen gekregen van een sleur & pleur programmeur. De scheiding tussen content en layout was ver te zoeken. Een aspx-je van 1500 regels wist ik door op te schonen te reduceren tot 100 regels. Er was direct een snelheidsverbetering merkbaar. Het grootste voordeel is toch wel dat de code leesbaar blijft en je ook een betere scheiding van code, content en layout kan realiseren.

Verder: gebruik kale html, waarbij je alleen een css-klasse of id aangeeft, en de rest doe je in een apart css bestand. Handmatig.

=edit=
En het scheelt trouwens ook dat je geen screendumps hoeft te maken van Vistual Studio om je code te laten zien.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 15-11-2007 11:53 ]

Pagina: 1