Nieuwe computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
Ik heb op inet een nieuwe pc samengesteld en deze vandaag geleverd gekregen.
Onderdelen:
AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed
Antec NSK4480B,Zwart
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Asrock AM2NF3-VSTA
Samsung Spinpoint P80, 200 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II

Heb alles in elkaar gezet alleen nu gaat mn pc niet aan, lampje van powerbutton brand wel alleen als ik hem indruk gebeurd er niks, misschien heb ik iets verkeerd aangesloten maar weet zo niet wat op 1 dingetje na,
De power SW stekker heb ik volgens handleiding geplaatst alleen die hoort 2pinnetjes te gebruiken volgens mij maar er is maar plaats voor 1 omdat plek daarnaast leeg is.
situatie ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/9882/mobovq4.jpg
In handleiding staat voor de Powerled 2 pinnetjes, maar hij zit bij mij in de 1e 3 aangezien die 3pinnetjes breed is.(pinnetje rechtsonder is dummy volgens handleiding)
Iemand die hier meer verstand van heeft?

Verwijderd

Op pin 1 en 2 moet de led en 3 en 4 zijn voor de power button.
Staat in je handleiding.
Als je connector voor je powerled 3 breed is zul je die moeten aanpassen.

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
ja klopt dat staat in handleiding, alleen hij is 3 breed, dus zit ik met een probleem, aangezien ik zelf niet erg technisch ben weet ik niet hoe ik dat kan oplossen

Verwijderd

Meestal kun je het contact uit het plastic omhulsel halen door een lipje naar buiten te buigen.
Vervolgens kun je dan dit contact in een ander gaatje stoppen, zodat de 2 contacten naast elkaar komen zitten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat contactje kun je zo losmaken (even met een mesje het plasticje waar de connector achter blijft haken omhoogwippen en je kunt erbij). Dan op 3 en 4 de PWon connector zetten en het klopt.
Je kunt overigens ook gewoon de connector door midden snijden, als die middelste pin niet gevuld is ga je daar zo doorheen met een afbreekmesje en kun je die 2 pins naast elkaar prikken.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
Voor het gemak kun je de powerled natuurlijk nog even los laten... ;)

De power button zou op de bovenste rij, (4 pinnen naast elkaar) en dan de 2 meest rechtse pinnetjes moeten..

Humor moet je serieus nemen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Sorry, maar als je de handleiding negeert en vervolgens moedwillig zelf maar beslist dat de powerswitch dan maar op andere pinnetjes moet en de PC start vervolgens niet dan weet je toch 100% zeker waar de fout zit, of ben ik nou dom :?

Dit gaat over prioriteiten stellen:
a) een brandend power LED'je maar geen werkende PC,
b) een werkende PC maar geen werkend power LED'je.

Ik snap niet waarom je voor a kiest en vervolgens een topic opent dat de pc niet werkt 8)7

Als je het LED'je wilt laten branden pas je de connector aan, gewoon creatief met een mesje (snij jezelf niet!) bezig gaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.