Hallo aan allen,
Heb het volgende probleem.
Heb afgelopen maandag de It-infrastructuur van mijn neef zijn bedrijf ge-upgrade.
Nieuwe switch, nieuwe server met windows 2003 small business edition (officiele editie)
Nu had ie daarvoor nog al een raar systeem van werken, hij had als server een windows
xp prof met daarin 5 verschillende accounts.
De clients logden in op deze server via remote desktop (ja ik weet het) en starten dan het
administratie programma op (wat geschreven was in acces.)
Nu heb ik hetzelfde gedaan in windows 2003 server (dat men inlogt via remote desktop)
Maar als er een derde user bijkomt krijg ik de foutmelding
"the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections"
Wat is er fout ?
windows 2003 sbs kan maximum 2 concurent users aan ? > lijkt mij sterk.
fout in configuratie ?
remote desktop wordt door 2003 sbs niet of slecht ondersteund?
alle advies is welkom.
Ik weet dat de oplossing om te werken via remote desktop niet de meest intelligente oplossing is
maar ik heb geen andere keus.
de sbs is er één van Fujitsu - siemens, op de verpakking staat 1/2 cpu 75/users/devices.
vindt ik wel raar want deze versie van sbs 2003 kost slechts 400 euro. en daarvoor 75 licenties ?
alvast bedankt.
Heb het volgende probleem.
Heb afgelopen maandag de It-infrastructuur van mijn neef zijn bedrijf ge-upgrade.
Nieuwe switch, nieuwe server met windows 2003 small business edition (officiele editie)
Nu had ie daarvoor nog al een raar systeem van werken, hij had als server een windows
xp prof met daarin 5 verschillende accounts.
De clients logden in op deze server via remote desktop (ja ik weet het) en starten dan het
administratie programma op (wat geschreven was in acces.)
Nu heb ik hetzelfde gedaan in windows 2003 server (dat men inlogt via remote desktop)
Maar als er een derde user bijkomt krijg ik de foutmelding
"the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections"
Wat is er fout ?
windows 2003 sbs kan maximum 2 concurent users aan ? > lijkt mij sterk.
fout in configuratie ?
remote desktop wordt door 2003 sbs niet of slecht ondersteund?
alle advies is welkom.
Ik weet dat de oplossing om te werken via remote desktop niet de meest intelligente oplossing is
maar ik heb geen andere keus.
de sbs is er één van Fujitsu - siemens, op de verpakking staat 1/2 cpu 75/users/devices.
vindt ik wel raar want deze versie van sbs 2003 kost slechts 400 euro. en daarvoor 75 licenties ?
alvast bedankt.