"the terminal server has exceeded the maximum number of allo

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views sinds 30-01-2008

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-03 12:49
Hallo aan allen,

Heb het volgende probleem.

Heb afgelopen maandag de It-infrastructuur van mijn neef zijn bedrijf ge-upgrade.
Nieuwe switch, nieuwe server met windows 2003 small business edition (officiele editie)

Nu had ie daarvoor nog al een raar systeem van werken, hij had als server een windows
xp prof met daarin 5 verschillende accounts.

De clients logden in op deze server via remote desktop (ja ik weet het) en starten dan het
administratie programma op (wat geschreven was in acces.)

Nu heb ik hetzelfde gedaan in windows 2003 server (dat men inlogt via remote desktop)

Maar als er een derde user bijkomt krijg ik de foutmelding

"the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections"

Wat is er fout ?
windows 2003 sbs kan maximum 2 concurent users aan ? > lijkt mij sterk.
fout in configuratie ?
remote desktop wordt door 2003 sbs niet of slecht ondersteund?

alle advies is welkom.

Ik weet dat de oplossing om te werken via remote desktop niet de meest intelligente oplossing is
maar ik heb geen andere keus.

de sbs is er één van Fujitsu - siemens, op de verpakking staat 1/2 cpu 75/users/devices.
vindt ik wel raar want deze versie van sbs 2003 kost slechts 400 euro. en daarvoor 75 licenties ?

alvast bedankt.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
SBS 2003 kan max 2 RDP connecties aan. :) Als je meer wilt moet je een gewone 2003 server bak ernaast zetten met Terminal server geinstalleerd en uiteraard licenties.

En vreemd dat je er meer kon met xp pro. Normaal wordt er ook maar 1 ondersteund.
En je krijgt 5 licenties bijgeleverd normaal gesproken. Je kan met 75 users gebruik maken als je extra's licenties koopt.

[ Voor 20% gewijzigd door MADG0BLIN op 14-11-2007 20:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eh .. ja kan ook nog de console sessie gebruiken ...

mstsc /console

da's 50% extra verbindingen

Iperf

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 09:46
In XP is maar 1 remote desktop sessie mogelijk. Als dan een tweede sessie wordt gestart, neemt deze de eerste over (mits zelfde user/password) of vraagt of de eerste sessie moet worden afgebroken (andere user/password). Dus er is altijd een sessie "beschikbaar".

Op SBS zit dat dus anders, hier kun je 2 sessies tegelijkertijd hebben met verschillende userids. En dus ook 2 keer je administratie opstarten (of dat lekker gaat met access weet ik niet trouwens).

Is het niet zo dat men voorheen "gewoon" allemaal met hetzelfde user/password verbond met de RDP sessie op XP? Dus dat met 1 enkele sessie zeg maar deelde tussen verschillende personen?

Whatever

Verwijderd

Je zult van je server dus een Terminal-server moeten maken en 5 Terminal-server CAL's aan moeten schaffen. Dan kunnen ze wel met z'n 5-en tegelijk werken. De twee sessies die je nu kunt gebruiken, zijn bedoeld voor beheers-doeleinden. Of je die sessies ook voor "productie" mag gebruiken volgens de EULA weet ik niet.

Op een XP-machine hebben ze in ieder geval nooit met z'n 5-en tegelijk kunnen werken.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Ff voor de goede orde; voor XP is er een gepatchte dll verkrijgbaar waarmee je meerdere gelijktijdige sessie kunt openen...

Modbreak:Grijs gebied, liever niet

[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 15-11-2007 21:17 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-03 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, kwestie van logisch nadenken en even Googlen.
zolang je server geen echte Terminal Server is, ben je idd gebonden aan een paar sessie's.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.