Mijn Abit KV8-Max3 boot niet en blijft piepen.
Ik heb dit moederbordje net opgehaald om de PC van mijn vriendin up te graden. Er zat een AMD64 3200+ bij.
Het heeft altijd gewerkt volgens de vorige eigenaar, maar ik krijg em niet aan de praat.
Alles heb ik goed aangesloten, heb de manual opgezocht om alles goed uit te pluizen, maar ik krijg em niet geboot.
Stroom staat erop, alles zit goed, ook met minimale hardware heb ik hetzelfde probleem, namelijk het volgende:
PC gaat aan, bovenin op het moederbord gaan 3 felrode ledjes branden en na 5 seconden begint ie met piepen: *piep pieeeeeeeeep piep pieeeeeeeeep piep pieeeeeeeeeppiep pieeeeeeeeep .......* (Hier een filmpje ter verduidelijking)
Ik heb internet afgezocht naar hoe, wat of waarom, maar kan niks vinden.
Ik heb de manual helemaal doorgespit en gekeken op de officiële site.
Geheugen omgewisseld van slot, ook ander dimmetje geprobeerd wat ik nog had liggen.
CPU eruit gehaald en opnieuw erin.
CMOS gecleard.
Heeft iemand dit al eens eerder gehad of kent iemand dit probleem?
Verders zit erin:
AGP X800 XT 256MB
200 GB IDE
DVD speler
1x1GB PC3200
Edit:
Ik heb nog het volgende kunnen vinden:
Mijn probleem zou overeen komen met '2 short' of '1 long 1 short', of '2-tone siren', maar dan zie ik alsnog het probleem niet...
Ook snap ik niet waarom die 3 rode ledjes bovenin zo branden.
Ik heb dit moederbordje net opgehaald om de PC van mijn vriendin up te graden. Er zat een AMD64 3200+ bij.
Het heeft altijd gewerkt volgens de vorige eigenaar, maar ik krijg em niet aan de praat.
Alles heb ik goed aangesloten, heb de manual opgezocht om alles goed uit te pluizen, maar ik krijg em niet geboot.
Stroom staat erop, alles zit goed, ook met minimale hardware heb ik hetzelfde probleem, namelijk het volgende:
PC gaat aan, bovenin op het moederbord gaan 3 felrode ledjes branden en na 5 seconden begint ie met piepen: *piep pieeeeeeeeep piep pieeeeeeeeep piep pieeeeeeeeeppiep pieeeeeeeeep .......* (Hier een filmpje ter verduidelijking)
Ik heb internet afgezocht naar hoe, wat of waarom, maar kan niks vinden.
Ik heb de manual helemaal doorgespit en gekeken op de officiële site.
Geheugen omgewisseld van slot, ook ander dimmetje geprobeerd wat ik nog had liggen.
CPU eruit gehaald en opnieuw erin.
CMOS gecleard.
Heeft iemand dit al eens eerder gehad of kent iemand dit probleem?
Verders zit erin:
AGP X800 XT 256MB
200 GB IDE
DVD speler
1x1GB PC3200
Edit:
Ik heb nog het volgende kunnen vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board One beep - board is working fine One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short (Beep) System booting is normally 2 short (Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short (Beep) DRAM ERROR 1 long - 2 short (Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short (Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short (Beep) ROM Error Long (Beep) continuous - DRAM isn't inserted correctly Short (Beep) continuous - POWER supply has a problem A two-tone siren - generally caused by overheating or out of specification voltages Four beeps then machine shuts down - this is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). |
Mijn probleem zou overeen komen met '2 short' of '1 long 1 short', of '2-tone siren', maar dan zie ik alsnog het probleem niet...
Ook snap ik niet waarom die 3 rode ledjes bovenin zo branden.
[ Voor 33% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 14-11-2007 19:22 ]
Ici kann uw Werbung staan