Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig met het maken van een chat in php en javascript (ajax).
Ieder paar seconden herlaad ik een .php bestand. Dit gaat allemaal goed, tot dat de server niet (snel genoeg) reageerd. Dit komt ongeveer bij 1 request per 2 uur voor. Je krijgt dan een javascript error. Buiten dat deze lelijk is, werkt vanaf dan geen enkel javascript meer in internet explorer totdat je de pagina herlaad.
Om dit te voorkomen dacht ik een try - catch constructie om het request heen te maken in javascript, helaas maakt dit geen verschil.
De code:
Heeft iemand advies hoe ik dit in javascript kan oplossen? Mijn webhoster wil/kan er in ieder geval niets aan doen.
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel bezig met het maken van een chat in php en javascript (ajax).
Ieder paar seconden herlaad ik een .php bestand. Dit gaat allemaal goed, tot dat de server niet (snel genoeg) reageerd. Dit komt ongeveer bij 1 request per 2 uur voor. Je krijgt dan een javascript error. Buiten dat deze lelijk is, werkt vanaf dan geen enkel javascript meer in internet explorer totdat je de pagina herlaad.
Om dit te voorkomen dacht ik een try - catch constructie om het request heen te maken in javascript, helaas maakt dit geen verschil.
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| //object aanmaken
if(window.XMLHttpRequest)
{
try
{
MyHttpRequest = new XMLHttpRequest();
}
catch(e)
{
MyHttpRequest = false;
}
}
else if(window.ActiveXObject)
{
try
{
MyHttpRequest = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
}
catch(e)
{
try
{
MyHttpRequest = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
}
catch(e)
{
MyHttpRequest = false;
}
}
}
else
{
MyHttpRequest = false;
}
//verzoek versturen
if(MyHttpRequest)
{
try
{
MyHttpRequest.open("get", "bestand.php?random=123.rand", false);
MyHttpRequest.send(null);
return MyHttpRequest.responseText;
}
catch(e)
{
document.write("Kon geen ajax request naar de server sturen.<br>" + e.message)
}
} |
Heeft iemand advies hoe ik dit in javascript kan oplossen? Mijn webhoster wil/kan er in ieder geval niets aan doen.
Alvast bedankt!