[XP] Windows op G:\ maar moet naar C:\

Pagina: 1
Acties:

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 13:24
Ik heb een schijf met 1 partitie en een DVD speler in m'n PC.

Nu zit Windows XP op G:\ geinstalleerd (1e en primaire partitie, er is er ook maar 1 :P ) omdat ik destijds tijdens installatie er een cardreader achter had hangen.

Kan ik XP alsnog op C:\ krijgen? want als ik dat wil wijzigen bij Schijfbeheer gaat ie mopperen dat het een Windows of opstartvolume is :(

Google vertelt me wel dat ik fixmbr en fixboot moet doen als ik het gewijzigd heb, maar ik krijg het niet gewijzigd 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door WoBBeL op 14-11-2007 19:05 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dat gaat je niet lukken zonder een nieuwe installatie.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daarnaast is er ook geen 'echte' reden om dat te doen, IMHO. Als je een keer een programma hebt dat echt alleen maar vanaf C kan draaien, kan je dat altijd nog doen via subst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk niet. Je kan eventueel in boot.ini aanpassen zodat ie vanaf C: boot, daarna %WINDIR% aanpassen, maar dan houdt je het probleem dat in jouw Windows de schijf G: blijft en het dus helemaal niet werkt.

* Sebazzz vindt het jammer dat Windows niet met UUIDs werkt... scheelt zoveel gezeik...

edit: De grafische subst vind je hier: http://www.ntwind.com/software/utilities/visual-subst.html

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 14-11-2007 19:09 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 20:49
Back-up maken van je G en dat laden op je C en dan G wissen kan ook.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 13:24
michel1991 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:13:
Back-up maken van je G en dat laden op je C en dan G wissen kan ook.
maar G = C :P is 1 partitie...

en als ik ff tijdelijk 2 partities aanmaak en ik kopieer alles letterlijk van G:\ naar C:\ dmv ghost dan wordt het toch alsnog G:\ omdat windows dat als G:\ ziet ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

How to restore the system/boot drive letter in Windows

Even [google=change boot letter XP] en er gaat een wereld voor je open :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met de registry edit uit bovenstaande post moet je erg goed oppassen trouwens, als je drive letter tijdens de installatie al g: was helpt die registry edit bijna nooit, en doet het meer kwaad dan goed (bv niet aan kunnen melden etc). De aanpassing is dan ook meer bedoelt voor de gevallen waar tijdens de installatie je system partitie wel c: was, maar waar in een later stadium de letters in de war zijn gekomen.

Verder moet je je bedenken dat je registry 'doorzeeft' is met verwijzingen naar g: , wat niet zomaar te verhelpen is (ghost etc halen in dit geval dus niets uit).

Als je toch de registry edit wilt proberen zou ik je dus aanraden om een goede backup te maken.
Of je laat het zo (meestal kan t verder weinig kwaad). En anders is een cleane install (evt cardreader loskoppelen als priority settings in de bios niets uithalen, is te controleren bij het partitioneer gedeelte van de xp setup) altijd een laatste optie.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1