Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS]dropdown menu current item

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Nou ben ik niet zo'n held met CSS, maar ik heb een scriptje voor een dropdown menu van internet gehaald en wat aangepast. Dit werkt eigenlijk perfect.
Nu heb ik ingebouwd dat het script bijhoudt op welke pagina de surfer zich bevindt.
Dit heb ik gedaan door de bodyid's te koppelen aan de li id's.
Als een bepaald item in het menu nu aangeklikt wordt hoort dat kopje op te lichten, maar in plaats hiervan licht heel het sub menuutje op. Dit is niet de bedoeling

Ik zit er echt al een hele dag aan te sleutelen maar ik krijg het niet voor elkaar dat alleen de achtergrond van het kopje veranderd van kleur.

Zou iemand mij kunnen helpen?

De website staat hier: http://www.scoutnet.nl/~scouting-steensel/

Bedankt.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Je gebruikt ID's dubbel. Tig-dubbel zelfs. Er mag slechts 1 element een bepaalde ID hebben. Pas dat eens aan, mogelijk kunnen we dan ook beter zien hoe je het gewenste effect probeert te bereiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het veranderd, maar nu heb ik het probleem nog.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
O.a. deze selector:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#scouting #nav-scouting a {
...
}

veroorzaakt dat. Alle anchors onder de #nav-scouting node worden hiermee geselecteerd, dus het hoofdmenuitem zelf en alle subitems. De oplossing is simpel: CSS2 selectors.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
#scouting #nav-scouting > a {
...
}

Dit werkt niet in antieke browsers zoals IE6, maar daarvoor heeft meneer Edwards het IE7-script uitgevonden ;)

En je bent de HTML-opentag vergeten :P Verder kun je die 'w\idth' hacks uit CSS beter achterwege laten, en daar conditional comments voor gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Fuzzillogic op 14-11-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!

Nu werkt het zoals ik het wilde.

Hier was ik zelf nooit opgekomen.