[ASUS P4C800] PC Start niet meer op, enig eenraar stemmetje.

Pagina: 1
Acties:

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Goeden avond beste mensen.

Sinds een week of wat is het onmogelijk om onze PC op te starten, bij het indrukken van de power knop krijg ik meteen een vage vrouwen stem iets schreeuwen van: "Please don't buy our ppm scan/tax". Dacht eerst dat er een virus door de scanners was gekomen maar naar wat navragen hebben we vernomen dat er iets kapot is in mijn PC en mijn Moederbord deze stemmetjes doet.
Na de digitale handleiding te hebben gelezen stond er een Vocal Guide in, maar geen lijkt op wat ik hoorde.

Voordat dit probleem zich voordeed probeerden ik met WinAmp een 20tal MP3s te spelen, door middel van selecteren in Verkenner en dan open. Ten tijde crashte WinAmp bij het openen van een bestand, maar was dit even vergeten. Toen ik de MP3s had geopend kreeg ik één keer de foutmelding een daarna PC liep helemaal vast ,als ik een toets indrukte kwam er een felle piep uit de PC kast. Geschrokken heb ik de PC uitgezet en bij het opnieuw "opstarten" kreeg ik de bovenstaande ongein.

De PC zelf doet niks anders dan een zwart scherm en het stemmetje, de restart knop werkt ook niet meer.

Heeft er iemand enig idee of eenzelfde ervaring? Enige info stellen we zeer op prijs.

Bedankt.

[ Voor 28% gewijzigd door Ipenburg op 14-11-2007 18:26 ]

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb een keer mijn computer zonder CPU aangezet om te kijken hoever hij werkte en toen kreeg ik ook een vrouwenstem: CPU not installed. Eerste was het erg onduidelijk, maar later hoorde ik wat ze zei. Probeer nog eens goed te luisteren, want volgens mij zal je moederbord je niet afraden iets te kopen.

• Ipenburg
philotra schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:14:
Ik heb een keer mijn computer zonder CPU aangezet om te kijken hoever hij werkte en toen kreeg ik ook een vrouwenstem: CPU not installed. Eerste was het erg onduidelijk, maar later hoorde ik wat ze zei. Probeer nog eens goed te luisteren, want volgens mij zal je moederbord je niet afraden iets te kopen.
De stem is nogal krakerig en slecht geärticuleert, dit konden wij ervan maken.
Ik zie ook dat ik een belangrijk feit ben vergeten toe te voegen, zal de eerste post editten.

In iedergeval bedankt voor het snelle antwoord.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Naast de processor zit een rijtje elco's, Hoe zien deze eruit. Sommige asus moederborden uit 2002~2003 hadden een slechte batch elco's. Ze moeten plat zijn aan de bovenkant, een lichte bolling of bruine prut betekent dat ze defect zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door om te achterhalen welk onderdeel defect is. In dit geval zou ik met het mobo beginnen, gezien de Asus P4C serie erom bekend staat op extreem vage manieren dood te gaan (je wil echt niet weten hoeveel Asus P4 bordjes ik inmiddels met vage oorzaak dood heb mogen verklaren :P). Is het niet het mobo, ga dan de andere onderdelen eens langs.

Elcos kunnen het ook zijn zoals Phenos2 zegt, hoewel ik eerder neig naar gewoon een bord dat brak is.

Verwijderd

"Please don't buy our ppm scan/tax"
ppm scan/tax what the hell, weet je zeker dat ze dat zegt?
dat klinkt als in de albertegein schreeuwen dat de aldi goedkoper is :D (aldies goed-koper? XD)

• Ipenburg
@ Phenos -

Net even extra goed gekeken en de elcos met andere vergeleken, ziet er goed uit, geen doffe plekken, bruine rotzooi of bolle plekken.

Kan het misschien zijn dat mijn processor is opgeblazen ofzoiets? Heb het gevoel dat er gewoon iets is opgeblazen door de de stress van all die ingeladen MP3s en errors van WinAmp.

@ Terw_Dan

Ok ik zal dit morgen doen zodra ik thuiskom, had deze hele post nooit gezien in en het kwam ook niet in search tevoorschijn.
En mja misschien is hij gewoon overleden, mijn zoon zat er dag en nacht achter dat World of Warcraft te spelen in een stoffige kamer,dus het zou goed kunnen.

@DJKiwi

Nee we weten het niet precies, we hebben het een tijd zitten luisteren en ok bijna een tiental andere mensen en kwamen ongeveer allemaal op dit uit.
Heel vreemd.

[ Voor 43% gewijzigd door Ipenburg op 14-11-2007 21:56 ]

Verwijderd

je pc opblazen met winamp? "gaat snel winamp weg pleuren" ("heeft meer dan 2 weken muziek in winamp")
maarja, als je processor is opgeblazen start hij dan uberhoupt nog op:S denk niet dat hij dan nog aan gaat ivm kortsluiting, en krijg je dan geen beepcodes?

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:53
Kan best, mijn winamp start tegenwoordig na de nieuwe update ook op met 50% CPU belasting (dual core). Ik kan dan alleen wachten, of in taakbeheer bij processen WinAmp terminaten :( .

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Heb je al geprobeerd de bios te resetten? (jumper 1 minuut loshalen)

• Ipenburg
Heb de jumper 10 seconden on het andere pluggetje gehad (de handleiding zei 5-10 seconden) maar zonder resultaat helaas. Ga het nu 10 minuten proberen en de batterij eruit halen, heb van een andere FAQ vernomen dat het 10 minuten duurt voordat je bios gereset is.

EDIT: Nu gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. :(

Net ook het geluid afgespeeld met een hoofdtelefoon en we zijn nu vrij overtuigt dat ze "Just dont fail (y)our ppm tests" zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ipenburg op 15-11-2007 19:36 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:34:
In dit geval zou ik met het mobo beginnen, gezien de Asus P4C serie erom bekend staat op extreem vage manieren dood te gaan
Het zijn meestal de: "Made in China" exemplaren die de geest geven. "Made in Malaysie"zijn een stuk degelijker. ;)
Pagina: 1