[XP] Direct na inloggen ~30 sec timeout voordat XP doorstart

Pagina: 1
Acties:

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik heb al tijden een probleem met een computer van me: ik heb altijd een timeout van ongeveer 30 seconden na het inloggen :(

Direct na het inloggen (normaal, niet via welkomstscherm) wordt de achtergrond van mn desktop geladen, maar daarna gebeurt er 30 seconden helemaal niets. Daarna gaat de harddisk weer aan het werk en start de desktop door.

Waneer ik tijdens die stilte van 30 seconden op escape druk, dan start de desktop direct door. Blijkbaar is de computer dus op iets aan het wachten wat je annuleert met de escapeknop.

Na het lang uitgesteld te hebben, toch maar besloten de computer opnieuw te installeren:
Direct na de installatie had ik geen problemen, maar nadat ik SP2 erbij geinstalleerd had begon het meteen weer fout te gaan: die timeout is weer terug |:(

Mijn vraag: is dit een bekend probleem bij een van jullie en hoe kan het worden opgelost.

Het systeem:
Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2 chipset) met driverversie 5.10 (ook die van de CD geprobeerd)
AMD Athlon 2600+ met 2x 256MB DDR400 memory
80GB WD SATA HDD (systemdisk)
80GB Maxtor IDE HDD
Onboard netwerkkaart
6800LE grafische kaart met Forceware 97.66

Het is dus een vers geinstalleerd systeem met alleen een aantal drivers en SP2 geinstalleerd

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Hmm, dit zou er wel eens iets mee te maken kunnen hebben:
Ik heb 3 network drives gemapped die naar een Win2k3 bak verwijzen.

Zal ze eens even disconnecten om te zien of het probleem dan weg is. Daarna maar eens die hotfix installeren denk ik :)

Thanks! Had de link met mapped network drives niet echt gemaakt moet ik zeggen.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs