Krakend geluid op Asus A7N8X-x

Pagina: 1
Acties:

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Hallo daar,

Ik heb een vraag of het volgende 'symptoom' bekend is bij jullie:

Op de onboard geluidskaart van mijn mobo heb ik in de standaard (groene) poort een headset aangesloten. Verder heb ik nog een extra pci geluidskaart aangesloten met een setje boxen.

Sinds ik die extra geluidskaart in heb gebouwd kraakt het geluid (geluid van een andere applicatie) soms wel en soms ook weer niet. Als ik mijn pc reboot is het soms weg, maar soms ook niet.

Het geluid is heel vreemd. Het klinkt een beetje als krekels of sprinkhanen geluid met het 'echte' geluid erdoor heen. Ik zelf heb het gevoel dat de 2 geluidskaarten interferentie maken oid.

Herkent iemand dit symptoon en is er iets aan te doen?
Of is de geluidskaart van mn mobo stuk?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 01:02

Yor

Yor1313#2571

Lijkt me duidelijk een gevalletje van conflicten tussen je onboard en je pci. Waarom zet je die onboard niet uit in de bios?

Mocht je hem toch persé willen gebruiken, probeer eens een ander pci slot voor de geluidskaart.

http://yor.minitroopers.com

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Yor_13 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 04:46:
Lijkt me duidelijk een gevalletje van conflicten tussen je onboard en je pci. Waarom zet je die onboard niet uit in de bios?

Mocht je hem toch persé willen gebruiken, probeer eens een ander pci slot voor de geluidskaart.
lijkt me niet dus, lijkt me eerder het probleem wat al jaren bekend is bij de a7n8x, (plofjes , kraken e.d.)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Dit had je vroeger wel eens met Via chipsets, was toen opgelost door nieuwe chipset drivers te installeren.
Dat lijkt me in dit geval ook een eerste insteek.

A7N, is dat een nForce bord? Moet je dus even kijken welke nForce versie het is (nForce 3 chipset denk ik?) en die downloaden van www.nvidia.com

[ Voor 31% gewijzigd door Captain Pervert op 15-11-2007 14:10 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
heb zonet even nieuwe drivers geïnstalleerd, en het is inderdaad verdwenen. (kan ook toeval zijn natuurlijk)
was waarschijnlijk vergeten nieuwste mobo drivers te installeren na windows reinstall.
voor zover, bedankt!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik ben echt goed

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1