Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel in Groningen? En andere vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe internetprovider. Ik heb nu het "Intensief 8000" abbonement van @home. Hier betaal ik maandelijks 47,95 voor, een beetje veel als je het vergelijkt met ADSL2.
Ik heb een aantal internetproviders gevonden, zoals Orange, Alice, Telfort, Speedlinq en TweakDSL.
Tweak DSL viel gelijk al af, omdat deze ook zo duur is als @home. Bij Orange kan ik maximaal het 8Mbit pakket bestellen. Bij Alice zeggen ze dat het beschikbaar is, maar volgens mij is de service daar niet helemaal top. Speedlinq heb ik niet echt recente ervaringen van gevonden..
Telfort is niet beschikbaar op mijn adres.

Ik zat toen te denken: Glasvezel! Alleen is dit nog niet in Groningen (9745DZ, huisnr. 17) beschikbaar. Mijn vraag aan jullie is: Hoelang duurt het ongeveer dat het hier beschikbaar is? Is dat 1 jaar(bijv zomer 2008 beschikbaar) of is dat echt 5 jaar oid?
Anders kan ik natuurlijk wel even wachten.

Mijn andere vraag is(als glasvezel niet binnen 1/1,5 jaar beschikbaar is): Welke provider is de beste keus voor mij? Ik kan dus kiezen uit de bovenstaande(behalve Telfort), of andere(ik heb er niet echt meer gevonden, als jullie er meer weten, sta ik ervoor open) maar ze moeten gebruik maken van het BBned netwerk(volgens mij is dat de enige hier beschikbaar).
Bij welke provider zijn de ervaringen(stabiliteit, snelheid, response tijd voor games) goed? Dus welke raden jullie mij aan/af?

Ik woon trouwens ong 2700m van een centrale. Ik ga dus sowieso geen 20Mbit halen bij zo'n abbonement, alleen is denk ik 8Mbit of hoger wel haalbaar, en dat is dan met een lagere maandprijs.
Ik hoef geen abbonement met telefoon erbij, want dat gebruiken wij toch niet(allen een mobiel).

Bedankt _/-\o_

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Check anders even je glazen bol?

Hoe moeten wij nou weten wanneer glasvezel in Groningen beschikbaar is??

Ik zou gewoon een ADSL2 abo nemen of bij de kabel blijven. Telfort heeft een leuk ADSL abo.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

:P Er ligt al glas in de stad :)

http://www.communitynetwork.nl/

[ Voor 35% gewijzigd door ThunderNet op 15-11-2007 11:04 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Niet echt bedoeld voor alle Groningers.

Wat is trouwens de reden dat sommige gebruikers het nodig vinden om hun hele inventaris (of ze het nu wel of niet hebben >:) ) te vermelden ? Heb wel een idee, maar begrijpen doe ik het niet.

p.s. Je kan de hele handel beter inruilen voor Canon :9~

en je zit wat krap in je objectieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 11:33 ]

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Misschien heb je hier wat meer aan?

Is Community Network ook voor huishoudens?
Op dit moment nog niet: zowel de bandbreedtes als de prijs zijn in deze fase nog te hoog
voor huishoudens. Het is wel te verwachten dat in een termijn van circa 2 jaren glasvezel
voor huishoudens beschikbaar komt in Groningen.

Zit zelf er zelf ook wel op te wachten wanneer het er eindelijk is! Terwijl al veel mensen in midden Nederland er gebruik van kunnen maken

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
barzi schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:48:
Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe internetprovider. Ik heb nu het "Intensief 8000" abbonement van @home. Hier betaal ik maandelijks 47,95 voor, een beetje veel als je het vergelijkt met ADSL2.
Ik heb een aantal internetproviders gevonden, zoals Orange, Alice, Telfort, Speedlinq en TweakDSL.
Tweak DSL viel gelijk al af, omdat deze ook zo duur is als @home. Bij Orange kan ik maximaal het 8Mbit pakket bestellen. Bij Alice zeggen ze dat het beschikbaar is, maar volgens mij is de service daar niet helemaal top. Speedlinq heb ik niet echt recente ervaringen van gevonden..
Telfort is niet beschikbaar op mijn adres.

Ik zat toen te denken: Glasvezel! Alleen is dit nog niet in Groningen (9745DZ, huisnr. 17) beschikbaar. Mijn vraag aan jullie is: Hoelang duurt het ongeveer dat het hier beschikbaar is? Is dat 1 jaar(bijv zomer 2008 beschikbaar) of is dat echt 5 jaar oid?
Anders kan ik natuurlijk wel even wachten.

Mijn andere vraag is(als glasvezel niet binnen 1/1,5 jaar beschikbaar is): Welke provider is de beste keus voor mij? Ik kan dus kiezen uit de bovenstaande(behalve Telfort), of andere(ik heb er niet echt meer gevonden, als jullie er meer weten, sta ik ervoor open) maar ze moeten gebruik maken van het BBned netwerk(volgens mij is dat de enige hier beschikbaar).
Bij welke provider zijn de ervaringen(stabiliteit, snelheid, response tijd voor games) goed? Dus welke raden jullie mij aan/af?

Ik woon trouwens ong 2700m van een centrale. Ik ga dus sowieso geen 20Mbit halen bij zo'n abbonement, alleen is denk ik 8Mbit of hoger wel haalbaar, en dat is dan met een lagere maandprijs.
Ik hoef geen abbonement met telefoon erbij, want dat gebruiken wij toch niet(allen een mobiel).

Bedankt _/-\o_
Ik zit met hetzelfde probleem, ook (not)@home 8000 intensief maar gezien de prijzen wil ik ook over liefst met telefoon en digitale tv (zoals internetplusbellen en interactieve tv van KPN).

Tot nu toe kan ik alleen Orange, Speedlinq enz maar geen tv er bij ja digitene maar het zender aanbod is nogal klein.

Verwijderd

Ter info: Vanaf januari 2008 is Provincie Groningen een project gestart om het gebruik van glasvezel te promoten in de Provincie Groningen. Tevens kun je hier controleren of glasvezel beschikbaar is op jouw lokatie. Informatie kun je vinden op www.breedbandgroningen.nl

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik weet alleen niet hoe je erbij komt dat TweakDSL net zo duur is als @home? Ik zit in Groningen, heb TweakDSL 20mbit (16mbit effectief), en betaal zo'n 22 euro per maand? (500 voor 2 jaar)

Maar ik zou ook best heel graag glasvezel willen hebben. Ik wil dolgraag een 100mbit internetverbinding hebben als m'n Zweedse buddy voor hetzelfde geld. :P Ik zie overal nieuws van Nederlandse steden en dorpjes die glasvezel krijgen, maar Groningen steeds maar niet alhoewel we toch wel een mooie IT-drukte hebben. ;(

@hierboven: Voor bedrijven en organisaties, helaas. Ik zie in ieder geval niets over internet voor particulieren. Ik heb ze inmiddels al wel een email gestuurd met vragen daarover, maar ik denk niet dat zoiets op korte termijn komt. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Trinsec op 14-10-2008 17:46 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 20:47
Het is inmiddels augustus 2009 en er is nog geen nieuws over glasvezel in Groningen voor de eindgebruikers, lees consumenten. Leuk die 'breedbandgroningen'. Jammer dat het nu nog alleen 'kwijlen' is.

Weet iemand hier iets over te melden? Volgens mij is er best veel vraag naar glasvezel in Groningen maar ik snap niet waarom de aanbieders als Ziggo of KPN het nog niet aanbieden.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ziggo heeft aangegeven dat glas niet nodig is, de nieuwe docsis3 apparatuur kan snelheden van glas aan.

Ze zijn de laatste tijd al aan het upgraden naar 50 mbit en begin volgend jaar gaat Ziggo totaal naar 80 of 120 mbit dacht ik.

Heb toevallig vanavond een uitgebreide vergelijking gedaan, ADSL is mij te onstabiel (scheelt wel de helft van het geld), Ziggo blijft dan als enige kabelaar over.

Glas is in heel Groningen centrum mogelijk tegenwoordig, hoewel dit alleen voor bedrijven vanaf 5 man interessant is. Denk aan een paar 100 euro per maand.

Mijn keuze Ziggo Z3.

http://www.NUiPhone.nl/

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Alleen is dan Ziggo dus de aanbieder en ze hebben natuurlijk liever geen concurrentie. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:55
Laat het modden maar aan ons over hoor.

[ Voor 70% gewijzigd door IEF op 30-09-2009 23:05 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Diaboluzzz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:24:
Heb toevallig vanavond een uitgebreide vergelijking gedaan, ADSL is mij te onstabiel (scheelt wel de helft van het geld), Ziggo blijft dan als enige kabelaar over.

Glas is in heel Groningen centrum mogelijk tegenwoordig, hoewel dit alleen voor bedrijven vanaf 5 man interessant is. Denk aan een paar 100 euro per maand.
Hm, heb je daarvoor ook al een offerte aangevraagd? Ben namelijk wel benieuwd naar de exacte specs :)

blub

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 22:48
En toen was het al weer december en er is nog steeds niks nuttigs gebeurt.
FttH zou op mijn adres 225E/maand kosten. Zonder aangave van snelheden (mag dan wel hopen of 100mbit of 1gbps maar is dus totaal niet duidelijk vanuit die site).
DOCSIS3.0 en 50/80 mbps down is wel leuk maar de upload hinkt echt zwaar achteraan. 5 en 10 mbps respectievelijk is is gewoon nogal weinig. symmetrisch glazvezel zoals KPN dat nu op sommige plekken met 100/100 gaat aanbieden (wellicht ook voor 110E) is veel handiger als je VPNs met een groter datavolumen of bij voorbeeld video-streaming met je vrienden wil aanleggen oid. Komt bij dat bij die 225E alleen de aansluiting bij zit (hopelijk nog wel met een data-flatrate. heel specifiek zijn ze echt niet op die site). Waardeloos aanbod dat dus...
Pagina: 1