Nieuwe modem wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240253

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum! (top site/forum)

Dit omdat ik thuis mijn huidige internet en telefonie verbindingen wil wijzigen.
Graag wil ik mijn chello light en kpn tel abbonement veranderen in chello onbeperkt (dus power en onbeperkt telefonie ofzo).

Nu komt de vraag;
Op dit moment heb ik dus eerst het modem en daarna een router die een draadloos signaal uitzend.
Als ik dit abbonoment afsluit zal er dus een nieuw modem komen.

Moet ik dan ook weer de router opnieuw instellen of kan ik gewoon het modem er voor koppelen en dus geen verder veranderingen uit voeren.
Zo nee wat moet ik dan allemaal doen om een goed werkende verbinding te creéren.

Bedankt,

Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 15:35

William/Ax3

We are Starstuff

Heeft nieuwe modem ook wifi erbij? Dan is het dus oude modem+router eruit halen en nieuwe installeren zoals in de handleiding staat die erbij word geleverd.

Zo nee dan ligt het er maar aan hoe je huidige situatie is. Fungeert het draadlooze router alleen als accespoint? Of staat die echt als een router te draaien? Hoe maakt je draadloose router verbinding met je modem? Via een wan poort of via een gewoone lan poort? Hoe heb je destijds het ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door William/Ax3 op 14-11-2007 16:39 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Heb je je al verdiept in de handleidingen van beide apparaten?

GoT is trouwens voor de iets meer gevorderde gebruiker; misschien dat je minstens wil vermelden welke apparaten het om gaat die je niet snapt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb al in de handleidingen gekeken michien paar briefjes vrij onduidelijk.
Het nieuwe modem heeft geen wifi. En hoe bedoel je staat die echt als router de kabel van modem gaat router in en daarna zend deze signaal naar 2 laptops en 1 pc.

Oude Modem Motorola
SB5100E
Surfboard cable modem

Router Netgear
WGT624
108 MBPS wireless router

Topicstarter
Moet ik dus me router opnieuwe instellen of niet?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 13:42
Ik denk (denk even aan de @home kabel internet situatie) dat je niks hoeft te doen. Modem vervangen en misschien alles ff opnieuw starten. De kabelmodems doen meestal alleen maar "modemen" en in de nieuwe situatie ook ff bellen.

En misschien dat je de indentificatie voor het netwerk moet aanpassen maar dat is vrij eenvoudig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ascathon op 15-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat moet ik dan verstaan onder de indentificatie aanpasssen van het netwerk?

Bedankt,

Groet, Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 09:00
offtopic:
Zijn we nou echt een helpdesk hier voor iedereen met een routertje?

Reliver, kijk eerst eens of het je lukt voordat je paniek gaat schoppen. Met identificatie van het netwerk bedoeld Ascathon waarschijnlijk de naam van je draadloze netwerk of IP instellingen. En nee ga nou niet vragen wat een IP adres is. Pak de handleiding erbij, probeer het eerst zelf werkend te krijgen. Lukt dat niet, vraag het dan nog een keer en beschrijf wat je geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Kan je eens aangeven welke modems je kan kiezen (en als het er eentje is, welk merk/model) ?
Hoe heb je je modem op dit moment ingesteld, maak je gebruik van PPPoE ?

Heb je al contact gehad met de helpdesk om jouw situatie/probleem voor te leggen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1