[SQL Analysis Services] Currency format gaat verloren

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb met SQL Analysis Services een datacube gemaakt met als doel deze op een website te publiceren. De methode die ik hiervoor gebruik is door de datacube in Excel in een pivottable te importeren, en deze Excel-sheet te exporteren naar een dynamische webpagina. Hiermee heeft de gebruiker toegang tot de datacube en kan hij zelf met de pivottable doen wat hij wil.

Het problem is dat je op twee punten de format verliest van de gegevens die in de cube staat:

- Bij het importeren van de data in Excel (je kunt in Analysis Manager ook een format opgeven, maar die wordt alleen in de applicatie zelf gebruikt) verlies je alle formats. Excel neemt de standaardformat voor het weergeven voor nummers, text, datums etc. Dit zul je dus zelf moeten aanpassen

- Bij het exporteren naar de dynamische webpagina veliest de pivottable de format van alle gegevens die je niet automatisch wil weergeven bij het openen. De zogenaamde measures die je niet automatisch wil weergeven, maar die de eindgebruiker toch wil zien, komen zonder format in beeld. Hetgeen de leesbaarheid verkleint.

Mijn vraag is hoe ik het toch mogelijk kan maken om de format van een measure in te kunnen stellen zodat elke gebruiker standaard de format ziet. Specifiek gaat het hier om de komma om een duizendtal aan te geven.

dus € 1,000.00 bv

• garciake
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 16:05
Met welke versie werk je

Als je SQL Analysis Services 2005 werkt moet je hiervoor SP2 installeren