Toon posts:

[osx thunderbird] mbox terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vervelend probleem:

Heb een oude imap server die ondertussen afgesloten is. Alle mail stond nog wel onder thunderbird en heb ingesteld dat account niet meer te synchroniseren zodat ik de mail niet kwijtraak.

Nu wilde ik al die oude mail overhevelen naar gmail (via nieuwe imap functie). Toen ik de verzonden emails wilde verplaatsen is er iets fout gegaan en wilde hij de send-items niet meer laden van m'n oude account. Gelukkig had ik alle oude mbox bestanden bewaard en heb het oude send-items mbox bestand teruggezet. Echter: de map bleef leeg. Ik heb het idee dat het met het .msf bestand te maken heeft en las dat je die kan verwijderen en dat thunderbird die dan weer automatisch aanmaakt bij het opstarten. Die dus verwijderd, alleen nu bij het opstarten zie ik de hele map send-items helemaal niet meer.

Het probleem is dus dat ik het account niet meer opnieuw kan synchroniseren, aangezien het oude account niet meer bestaat.

Vraag is dus: hoe kan ik m'n oude email toch weer laden via het mbox bestand, zodat ik het later naar gmail kan overhevelen?

Edit: dit alles onder leopard 10.5 osx

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Probeer het thunderbird irc kanaal, daar krijg je erg snel antwoord op al je vragen. Niet echt een antwoord op je vraag, maar hoop dat je er wat aan hebt.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:27

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik weet niet of je de hele oude originele map structuur nog hebt?
Anders misschien daar weer eens mee beginnen.

Mijn ervaring is, dat het goed mogelijk is, al je mail op een bepaalde locatie op te slaan, en dat het dan zelfs onder verschillende os'en te lezen is....

Het kan inderdaad helpen de msf weg te knikkeren.
Ook helpt het misschien als je een nieuwe mail account aanmaakt, en dan kijkt hoe dat er op file nivo uitziet?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3