Heb je een JVC-videocamera? Lees dan dit!

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Afgelopen weekend kwam ik erachter, dat mijn videocamera, die ik niet ontzettend vaak gebruik, opeens geen beeld meer gaf. Hij gaf wel een melding dat de lensdop nog op de camera zat (wat niet zo was). Het leek erop, dat de sensor defect was, aangezien de camera nog wel kon afspelen. Ik baalde ontzettend, want de camera was van juni 2005, dus geen garantie meer.

Maar... vandaag keek ik op de JVC-site, en zag, dat mijn probleem een bekend probleem is met erg veel types JVC-camera's. Kijk hier voor een complete lijst. JVC blijkt ergens een productiefout te hebben gemaakt bij het maken van de sensors, en zal het defect tot en met 31 december aanstaande kostenloos repareren! Morgen gaat mijn camera naar zo'n servicecenter.

Nu weet ik van mezelf, dat ik mijn camera lang in de kast had liggen, en dat het probleem zich daarna ineens voordeed. Misschien zijn er nog meer tweakers die een videocamera van JVC in de kast hebben liggen. Het kan de moeite waard zijn om die eens even te checken! Het zou in ieder geval jammer zijn als je er te laat achter zou komen.

Ik kon dit nog niet vinden op het forum, excuses als het al ergens staat, maar goed, beter twee keer gemeld dan helemaal niet.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Beetje onzin om er een einddatum aan te hangen. Als het een productiefout is moeten ze het volgens mij altijd repareren.
offtopic:
edit: wel interessant iig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 14-11-2007 14:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook zo'n camera en had ook hetzelfde probleem. Aangezien mijn fabrieksgarantie verlopen was en het mij te duur leek het ding te laten repareren heb ik het apparaat opengeschroefd om eens te kijken of ik wellicht iets kon vinden. Helaas heb ik de camcorder hierbij alleen maar verder kapot gemaakt :o Toen eens even op internet gaan zoeken of er meer mensen waren met deze issue, waarbij ik erachter kwam dat ik het gratis had kunnen laten repareren... Volgende keer beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb een GR-DF470E sinds mei vorig jaar, en heb dit probleem ook gehad, gebeurde al vrij snel, binnen 2 weken, is echter onder garantie verholpen en werkt nog steeds uitstekend, wel loopt de camera af en toe vast, maar door de batterij er vanaf te halen en de camera te resetten is dit ook te verhelpen

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....