Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[beveiliging] Beste manier om gevoelige data te beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 17:03
Ik ben op zoek naar een software pakket wat gevoelige informatie beveiligd/encrypt. En het liefst op zo'n manier dat het het werk niet stoort. Het betreft hier laptops. Mocht zo'n laptop op staat komen te liggen op wat voor manier dan ook, dan zou de vinder niets kunnen doen behalve de schijf formatteren.
Dus ook als de schijf wordt gemount ofzo, mag je niets kunnen lezen...

De prijs doet er niet toe, en als je meerdere tips heb dan hoor ik die graag.

Mocht je meer informatie willen weten, vraag dan raak :)

Alvast bedankt voor de informatie

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Verwijderd

Kijk eens naar http://www.truecrypt.org/. Bij het opstarten eenmalig je wachtwoord invoeren op je schijf te kunnen mouten. Daarna zolang je de schijf niet unmount kun je er gewoon bij. Niemand kan verder iets met die data als je volume niet gemount is.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TrueCrypt is inderdaad een oplossing, maar deze kan niet het boot volume encrypten.

Wil je echt complete harddisk encryption, dan kan je kijken naar:
Safeboot (sinds kort van McAfee)
SafeGuard Easy van Utimaco
PointSec (tegenwoordig van Checkpoint)

Maar die zijn niet gratis :)

Verwijderd

En Windows Vista biedt hierbij ook een optie: BitLocker.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• skaars
Ik ben zelf uiteraard ook aan het zoeken geslagen, maar heeft er iemand ervaring met PGP?

PGP kwam ik tegen met google...

Of heeft er iemand ervaring met de ander genoemde pakketten? En dan doel ik op installatie, onderhoud en de uiteindelijke beveiliging..

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

De laatste keer dat ik PGP gebruikt heb had die wel een encrypted disk optie, maar die kon niet een complete harde schijf versleutelen. Net zoiets als TrueCrypt dus.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• skaars
Hoe kan je met truecrypt een volledige schijf encrypten? Want voor zover ik het begrijp, formatteerd TC de gehele schijf, dus eventuele data die al aanwezig is is dan waardeloos... toch?

Pagina: 1