Toon posts:

Van Fotostation naar Lightroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende:
Met Fotostation heb ik bij al mijn beelden de zg IPTC velden ingevult, echter nu wil ik overgaan op Lightroom en wil alle beelden importeren. Het probleem is dat de caption velden niet zichtbaar worden in LR . . . . . . . . :(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Zoefff

❤ 

Misschien moet je wat duidelijker zijn zodat we je beter kunnen helpen, wat bedoel je met caption-velden, wat zijn IPTC velden? Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen, heb je zelf al gezocht op google naar informatie omtrend het importeren van beelden in Lightroom? Weet je of het uberhaupt wel mogelijk is om alle informatie mee te nemen naar Lightroom?

Zoals je kan lezen in FG Algemene policy verwachten we wel wat eigen inzet. Misschien heb je dat wel gedaan, maar uit deze startpost word dat niet echt duidelijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

breinonline

Are you afraid to be known?

In de Library module kan je rechts het metadata panel openklikken en daar linksboven IPTC selecteren (of all). Als je velden mist kan je bij Present wellicht een nieuwe aanmaken en de data selecteren die je wilt laten weergeven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier dan meer info. Ik beheer mijn foto's in Fotostation Pro (FSP) dit is een programma waarin je foto's kan beheren. Dit programma kan niet overweg met RAW bestanden dus wilde ik kijken naar een ander stukje software om mijn beelden te beheren en evt bewerken. Adobe heeft onlangs Ligtroom (LR) op de markt gebracht en dat werkt prima. Echter wat is het probleem om mijn beelden terug te vinden moet je zg IPTC velden invullen zoals datum, copyright gegevens waar isde foto gemaakt, en wat staat er op de foto (caption).
Echter als ik LR wil gebruiken om mijn beelden te beheren moeten ook de zg caption gegevens door LR "gelezen"worden, anders heb je ong 11.000 foto's zonder omschrijving van de foto en kan je deze dus nooit meer terugvinden. Opnieuw alle velden invullen is uiteraard ook geen oplossing.
Omdat ik met een trial versie werk wil de helpdesk van Adobe niet helpen, maar om LR a 300,00 euro aan te schaffen en er daarna achter te komen dat het geen velden importeerd die met een ander stukje software (FSP) zijn ingevult stuit mij ook tegen de borst.
Hopelijk geeft dit verhaal meer inzicht in het probleem.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:22:Echter als ik LR wil gebruiken om mijn beelden te beheren moeten ook de zg caption gegevens door LR "gelezen"worden, anders heb je ong 11.000 foto's zonder omschrijving van de foto en kan je deze dus nooit meer terugvinden.
Zoals gezegd:
breinonline schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:58:
In de Library module kan je rechts het metadata panel openklikken en daar linksboven IPTC selecteren (of all). Als je velden mist kan je bij Present wellicht een nieuwe aanmaken en de data selecteren die je wilt laten weergeven.
En in aanvulling daarop: in de linker kolom kan je bij search gewoon op IPTC data zoeken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini