Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP Mysql Java] Fotodienst upload dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Beste Tweakers,

Als klant heb ik een foto/video zaak die graag een online foto dienst wilde hebben op de site. De desbetreffende site is *snip*
De site draait op shared hosting van het bedrijf Yourhosting(.nl) met 1000 mb ruimte, genoeg bandbreedte etc. Geen problemen mee.

*snip*Test login : Tweakers
Wachtwoord : Tweakers
Kunt doen wat je wilt, behalve daadwerkelijk bestellen. Maar dat is ook niet nodig om de upload te testen.

Nu is het echter zo de foto upload dienst niet bepaald stabiel is. In de testfase kwamen er al veel fouten langs zoals teveel werkruimte die in beslag werd genomen en php time outs. Maar ja, het is shared hosting, dus de php.ini in om de settings te veranderen zit er niet in. YourHosting heeft de mogelijkheid om .htaccess in te stellen en de settings toch te veranderen. Heb ik uiteraard gedaan maar heeft niet veel opgeleverd voor mijn gevoel.

Daarbij kwam nog dat de klant de mogelijkheid wilde hebben om meerdere bestanden en zelfs hele mappen te kunnen uploaden. Mijn kennis en kunnen is beperkt tot PHP & Mysql dus zag niet direct hoe ik dit moest oplossen. Ik heb echter een goede java applet gekocht die alles doet wat ik wil. Geeft alles door aan php, die gooit het de mysql database in, thumbs worden gemaakt voor in het winkelwagentje en alles werkt goed.

De wens van de klant is om ook grote bestellingen te kunnen verwerken. Particulieren sturen vandaag de dag zomaar honderden mb's aan fotos door via internet, met alle gevolgen van dien voor *snip* . Timeouts, werkheugen te weinig, terwijl die allemaal goed staat ingesteld in .htaccess. Java doet opzich zijn ding, maar op de achtergrond houdt de php die het moet verwerken ermee op. Na een half uur uploaden zegt Java dus niets, stuurt de klant door naar het winkelwagentje en ziet daar vervolgens niets.

Ik zit met m'n handen in het haar. De upload werkt, maar niet bij grote bestellingen. RPQ krijgt veel klanten aan de telefoon waar het niet werkt. Yourhosting zegt dat shared hosting helemaal niet bedoeld is voor zaken als deze, maar de fysieke ruimte en instellingen zijn erop voorbereid.

Wat kan ik nu als beste doen ? De klant moet gewoon een stabiel upload systeem hebben. Dergelijke software zoals kruidvat is niet te vergelijken met mijn software (de prijs gelukkig ook niet).

Ik heb op internet al gezocht naar alternatieven zoals een upload dienst die je kunt afnemen bij een bedrijf. Een uploaddienst die ik alleen in de website hoeft te integreren. of Dedicated hosting ?

Help :'(

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 14-11-2007 14:10 . Reden: Ver-ont-spammed ]

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

php time-outs kun je via scripts instellen

anyway, hosting moet je dedicated doen met zo'n zaak, da's het veiligste.
Verder huur je gewoon een IT bedrijf in om die dingen voor je te doen?

[ Voor 79% gewijzigd door ? ? op 14-11-2007 13:09 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:18
Beetje offtopic, maar dit
met 1000 mb ruimte
in combinatie met dit
Particulieren sturen vandaag de dag zomaar honderden mb's aan fotos door via internet,
Zou mij ook al redelijk beangstigen. Zie je dit in de praktijk gebeuren of valt het nog mee?

@era.zer: je zit nu wel heel erg je eigen oplossing te spammen, wat ook nog eens een client applicatie is die de klant zou moeten installeren. Totaal niet nuttig voor wat de TS wil bereiken dacht ik zo.

Edit: je hebt de TS nog eens gelezen zie ik.

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 14-11-2007 13:10 ]

Roomba E5 te koop

• Millshot2
era.zer schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:04:
php time-outs kun je via scripts instellen

http://www.pix.fm/FileUploader/
commercieel product van mij :)
.NET 2.0 veel beter/sneller/... dan java ;)
icoontjes moeten nog veranderd worden

anyway, hosting moet je dedicated doen met zo'n zaak, da's het veiligste.
Verder huur je gewoon een IT bedrijf in om die dingen voor je te doen?
Geld uitgeven kunnen we allemaal. De klant heeft uiteraard mij al betaald voor alles wat er nu staat. De klant is bereid om weer geld uit te geven als het alternatief heel stabiel en goed draait.
Even een dedicated server is in mijn ogen best prijzig. Daar is de klant er verder ook nog niet mee. Dan de juiste software nog.

En inderdaad, het is best beangstigend als je ziet wat klanten proberen te sturen met een totale pakket grootte van 1000 mb

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

ooh, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat de fotozaak jouw zaak was.
maar goed, ik weet niet wat je ervaring etc is?
Ik wil je niet afbreken, maar die fotozaak zal ook wel weten met wie ze in zee gaat en welke service daaraan hangt?

Iets dat meerdere klanten honderden megabytes laat uploaden en bijna 100% uptime heeft enz kost geld.

Over service voor je klant: zo'n fotoupload zaken kosten ook geld hé. Ik heb je applet even bekeken en dat is vrij basic. Wil je meer? dan zul je iets moeten maken/kopen/laten maken

[ Voor 21% gewijzigd door ? ? op 14-11-2007 13:17 ]

• Millshot2
era.zer schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:14:
ooh, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat de fotozaak jouw zaak was.
maar goed, ik weet niet wat je ervaring etc is?
Ik wil je niet afbreken, maar die fotozaak zal ook wel weten met wie ze in zee gaat en welke service daaraan hangt?

Iets dat meerdere klanten honderden megabytes laat uploaden en bijna 100% uptime heeft enz kost geld.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat een stuk software veel geld kost als het honderden mb's moet kunnen verwerken en hoge uptime nodig heeft.

De klant heeft echter al een goede prijs aan mij betaald voor een foto upload. Toen is helemaal niet besproken dat hij dergelijke functionele eisen had zoals meerdere bestanden, hele mappen, vele mb's. Ik heb een upload voor hem gemaakt die precies deed wat hij wilde en binnen mijn kunnen lag.

Nu verzoekt hij iets wat buiten mijn kunnen ligt en heb ik meer een adviserende taak. Samen zijn we nu aan het bekeken wat we het beste kunnen doen om het gewenste resultaat met zo weinig geld en energie te bereiken.

Na weken zoeken ben ik niets passend tegengekomen, dus hoop ik dat iemand hier met dezelfde ervaring mij kan helpen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet gewoon niet voor een duppie op de eerste rij willen zitten (en je klant ook niet); dat is het hele eiereneten. Zorg voor een dedicated bak (dan heb je vele gigabytes tot je beschikking en daarbij ook nog eens volledige controle over de hele server etc. etc.) en dan in combinatie met je reeds aangeschafte java-applet moet je een heel eind kunnen komen.

Het kost misschien wat, maar dan heb je ook wat. En zo duur hoeft dedicated hosting tegenwoordig ook niet meer te zijn. Je kunt een kant-en-klaar pakket ergens afnemen (server + rackspace + bandbreedte etc) of zelf een leuk servertje bouwen en die in een colo hangen. Voor een leuk bedragje per maand kom je een heel eind. Afhankelijk van wat je klant erop verdient heb je het waarschijnlijk in no-time terugverdiend.

Yourhosting heeft in dit geval IMHO gelijk; dit is niet iets wat je op een shared hosting bak wil doen.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 14-11-2007 13:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb je site links uit je startpost gehaald. Je post nu in PRG waar we zelf ontwikkelen / programmeren dus vragen over andere hosting of kant en klare applets of andere software zijn hier in principe niet aan de orde.

Als je problemen hebt met de software die op je site draait zul je toch echt bij de makers ervan moeten zijn en eventueel bij je hosting. Hier kunnen we je nauwelijks helpen.

We kunnen je misschien wel helpen met je upload script e.d. maar je omschrijft dit nogal vaag en relevante code geef je al helemaal niet. Daarnaast is het bijv. niet dat de upload limiet van PHP hier nooit voorbij is gekomen dus met de search en met google moet je zeker het 1 en ander kunnen vinden. Heb je al gezocht? Mooi! Maar meld dat dan ook in je post en geef ook aan waarom al de tips die je hebt gevonden niet bruikbaar waren.

Dit topic gaat op slot. Mocht je een wat specifieker topic willen openen doe dat dan op de juiste plek en geef de juiste informatie (wat weer netjes staat uitgelegd in de sticky FAQ topics e.d.).

Edit: Rob :w

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.