Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Baas wil dat ik 8 uur reis voor training..

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 12:11
Ik werk voor een electronica keten met 100tal winkels in nederland. Nu wil het geval dat ik een introductie training bij mag wonen binnenkort. Stom feit is dat ik bijna een jaar voor de keten werk en nú nog even een introductie training mag volgen om de basics te volgen, die ik al lang onder de knie heb dus..

Om het even erger te maken, en dat is ook meteen het punt waar ik over struikel, is dat ik die training mag volgen in Den Bosch.. Da's op zich het probleem niet, maar als ik dan verneem dat ik bijna 4 uur in de trein mag zitten om daar te komen, de terugweg minstens zo lang gaat duren, en het bijhorende retour kaartje me 40 euro gaat kosten, plus dan nog strippen enzo erbij, dan begin ik stuiptrekkingen te krijgen.. Op korting reizen mag niet want ik MOET voor 9 uur op pad om er te komen. Hoewel ik toch niet op tijd kan komen door de lange reistijd in combinatie met de eerste bus die ik kan pakken.

Even opgesomd.

Mijn woonplaats is veendam, klein boeren poepdorp in groningen.
Ik moet om 10 uur aanwezig zijn in het hoofdkantoor ergens midden in Den Bosch.
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer daar ik geen rijbewijs heb. En mijn eerste bus gaat om 6:18 naar het treinstation. Veendam - Den Bosch is minstens 4 uur met het OV.

Vanaf station Den Bosch moet ik nog met de bus naar het hoofdkantoor, hoewel ik dat volgens de leiding daar beter met de taxi kan doen omdat dit sneller is. Ik vind het prima maar ik mag het wel allemaal zelf even gaan lappen, ik krijg het wel terug daar niet van, maar dat is pas eind december op mijn loon verwerkt.

En om het helemáál af te maken, duurt de training in totaal een uurtje of 4.. En dat vind ik niet bepaald contrasteren met de 8 uur reistijd die ik ervoor moet maken heen en terug.. Mede omdat die lange uurtjes NIET uitbetaald gaan worden.

Is het heel gek als ik gewoon weiger? En kunnen ze dit gewoon maken? Nog stompzinniger is dat de training ook gegeven word in zwolle maar dan op een andere datum, waarom gooien ze me dáár niet gewoon heen.. Toen ik dit vroeg werden ze zowat kwaad :/

[ Voor 4% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 12:28 ]

Verwijderd

Tjah laat niet over je heen lopen.
Maar je wilt je baan natuurlijk ook niet kwijt.

Maar ik zou er toch iets van zeggen

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het lijkt mij inderdaad redelijk absurd dat je 12 uur (8 uur reizen + 4 uur cursus toch?) op een dag bezig bent en dat je 4 uur betaald krijgt. Kun je niks regelen dat je voor die 8 uur reizen 8 vakantieuren terugkrijgt?

Over taxikosten en reizen zonder korting zou ik niet inzitten, gezien dit vergoed wordt toch? Wel is het netjes van je werkgever als je daar gewoon een voorschot op krijgt als je zelf krap bij kas zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 14-11-2007 12:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

En heb je dit al tegen je baas gezegt? Wat vind hij ervan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

reiskosten krijg je zowiezo vergoed natuurlijk, dus dat is geen argument.

het feit dat het een intro cursus is wel.

je kan ook vragen of je de dag ervoor erheen mag en op kosten van de zaak een hotel mag pakken, dit is vrij gebruikelijk hoor, maar vast niet in jouw branche ;)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zijn er geen collega's die ook gaan?
en het contrasteert juist wel

• klomp
Ja contrasteerd juist wel met elkaar ik bedoelde het anders :P

Maar nee geen collegas in de buurt die ook gaan, wel vanuit amersfoort en omgeving maar de meeste daarvan hebben óók geen rijbewijs dus dat word hem niet.

De reiskosten zijn voor mij ook geen bezwaar, ik noemde ook al dat ik dit terugkreeg, maar wat wél een bezwaar is, is dat ik het zel voor mag schieten, het pas over anderhalf maand terugkrijg, en zelf niet bepaald breed zit.

Mijn bedrijfsleider vind het zelf ook allemaal maar wat vaag geregeld, maar meer krijg ik er niet uit. Onze RFM is zo van "dan ga je toch met de auto, of met iemand mee" die houd er verder geen rekening mee, maar dan moet er wel iemand gaan in de buurt..

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Klinkt als een bekend bedrijf zou ik zeggen ;)
Ook ik heb bij hen gewerkt, en mijn introcursus na 3 maand werken gevolgd. Ik kreeg in de eerste instantie ook een locatie ver weg toegewezen, maar heb na goed en rustig overleg mijn baas, RFM en HK-opleidingen-mevrouw de notie door de hoofden gekregen dat ik er niet van gediend was om zo ver te reizen voor iets wat ook veel dichterbij kon.

De key hier is dus: in goed overleg. Duidelijk je punt maken, en niet zielig doen over de verloren uurtjes en/of geld. Zeg gewoon dat je hebt vernomen dat er lokaal een vergelijkbare training aangeboden wordt, en dat je niet geïnteresseerd bent in het volgen van de training ver weg, omdat je behoorlijk last hebt van boven genoemde punten. Simpel houden is het devies, mijn RFM had er een handje van om lastige constructies te verzinnen die in niemands voordeel waren, noch was hij in staat een eenvoudige oplossing voor even eenvoudige problemen te bedenken.

Let wel: ik was "slechts" een hulpverkoper, de eerste maand heb ik full-time gewerkt, daarna alleen losse dagen (max 1 in de week) + weekenden & koopavonden.
Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

Misschien kan je afspreken dat je 4 van de 8 uur reistijd als werktijd mag rekenen?

Een dag dat je 12 uur lang van huis weg bent is toch niet onoverkomelijk?

*zucht*

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Glewellyn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:50:
Een dag dat je 12 uur lang van huis weg bent is toch niet onoverkomelijk?
Ik denk dat er een hoop GoT'ters inclusief werk en woon/werk verkeer ook wel 12 uur per dag van huis zijn. Ik in ieder geval wel.

Dus ik zou zeggen, laat je niet kennen en laat je van je goede kant zien en doe het. Het is maar één dagje.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 20:46

Emiel1984

Made in NL

Is het idee van een busje huren met de groep geen idee ?? Je vertelde al namelijk dat er meer collega's naartoe moesten. Wellicht kan het bedrijf iemand regelen met een rijbewijs als je dat zelf niet mocht lukken.

Als argument kan je geven dat jullie er anders nooit op tijd kunnen zijn. Wellicht kun je ook ervoor zorgen dat de cursus iets later kan beginnen zodat je iig niet het idee hebt de basis van de cursus te gaan missen. Hoewel je al een jaar bij het bedrijf werkt komen er in een cursus altijd handige weetjes naar voren is mijn mening! Wellicht ook nog is leuk voor je CV ;) .

Wellicht ben je\ is het bedrijf (mits met genoeg mensen dus) dus ook nog is goedkoper uit met een busje huren.

Edit:

12 uur van huis is echt niet uniek hoor in nederland idd..Ik kan begrijpen dat je 8 uur reizen tegenover 4 uur cursus niet echt ziet zitten. Je kan het bedrijf hier ook mee laten merken dat je gemotiveert genoeg bent om het beste uit jezelf te halen en je niet door de reistijd laat beinvloeden. Echter geef je wel argumenten om het meeste uit de cursus te kunnen halen en dat niet alleen jullie maar ook het bedrijf daarvan kan profiteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 14-11-2007 13:11 ]

[LTS][MTS][HTS]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Idd.. laat je niet kennen gewoon de cursus doen zolang het geen wekelijkse kost wordt. En de reiskosten gewoon terugclaimen. Zoiets is vrij normaal imo...

• disjfa

disjfa

be

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:36:
Mijn bedrijfsleider vind het zelf ook allemaal maar wat vaag geregeld, maar meer krijg ik er niet uit. Onze RFM is zo van "dan ga je toch met de auto, of met iemand mee" die houd er verder geen rekening mee, maar dan moet er wel iemand gaan in de buurt..
Als het toch vaag geregeld is zeg je toch "dan ga ik toch gewoon mischien niet".

Laat ze het eerst goed regelen voordat jij je er druk om moet maken.

disjfa.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik ben geloof ik de enige die van mening is dat TS er niet zo'n punt van moet maken. Het gaat om een enkele dag waarbij de enige netto investering van TS 4 uur is (8 reizen + 4 cursus - 8 uur reguliere werkdag) en ca 50 euro tijdelijk uitleent aan z'n baas.

Als de cursus volstrekt onnodig is dan kun je op basis daarvan besluiten hem niet te willen volgen, maar de andere punten komen me eigenlijk niet zo heel erg onredelijk over. Een discussie met een werkgever over het nut en de inhoud zal ook meer gehoor vinden dan een discussie over 4 uurtjes waarschijnlijk :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij valt het ook wel mee. Normaal werk je 8 uur per dag, nu heb je 8 uur reistijd en en training van 4 uur. Kun je niet met iemand meerijden of ergens een auto lenen? Binnen Nederland kom je vrij ver in 2 uur (2x2 uur reistijd en 4 uur training en je hebt niks meer om over te klagen ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 14-11-2007 13:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:17
Oh man .... ik heb dat ook gedaan voor mijn werk naar Den Bosch ..... 3 maanden lang (voor training)
dat is echt geen doen.

Ik heb ook nog een auto .... maar ben ook 12 keer met de trein heen en weer greden :( man ik was kapot als ik thuis kwam. idd je bemt 8 tot 9 uur onder weg.

( oops ... ik wist niet dat het om 1 dag ging ) .... dan gewoon doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door RoaDHouse op 14-11-2007 13:27 ]

• klomp
"Dan ga ik toch gewoon misschien niet" resulteerd bij dit bedrijf hoogstwaarschijnlijk in "dan blijf je toch gewoon misschien voor de rest van je tijd thuis"

En daar heb ik ook geen behoefte aan ;) Kijk het probleem is niet dat ik te lui ben om de reis te maken en dat ik 12 uur van huis zou zijn, dat gebeurd zowiezo bijna iedere dag wel, minstens 10 uur, koopavonden draai ik regelmatig de hele dag dus van opening tot sluiting. Dát is het probleem allemaal niet.

Waar ik over struikel is dat je met de nek aangekeken word als je problemen hebt met de afstand, en de manier hoe ik daar moet komen. 4 uur reizen en 5 keer overstappen is nou niet echt ideaal. Als alles goed gaat doe ik er goed 4 uur over. Één misstap en het duur de helft langer met het OV tegenwoordig :P

Andere trainingen worden óók dichtbij huis gegeven, of in ieder geval op een normaal traject gepland. Laatst nog een training in utrecht gehad. Helemaal goed, geen problemen om daar te komen etc. Maar dit word gewoon een probleem. Dát is mijn punt, verloren uurtjes, geld bij leggen om te kunnen gaan, vroeg weg, laat thuis, hoort er allemaal bij, geen probleem.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Rukapul schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:20:
waarbij de enige netto investering van TS 4 uur is (8 reizen + 4 cursus - 8 uur reguliere werkdag
8 uur toch? Hij krijgt niet betaald voor een normale werkdag, maar voor die 4 uur cursus.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• disjfa

disjfa

be

Dus het eindigt op het is een vaage cursus waarover niet al te veel bekend is, maar je moet er gewoon naartoe gaan.

Nou, dan moet je gewoon gaan en regel je alles zelf toch :) Dan is dat niet jouw baas zijn probleem. Lekker 4 uur op de trein stappen.

disjfa.nl

• klomp
Ik ben geloof ik de enige die van mening is dat TS er niet zo'n punt van moet maken. Het gaat om een enkele dag waarbij de enige netto investering van TS 4 uur is (8 reizen + 4 cursus - 8 uur reguliere werkdag) en ca 50 euro tijdelijk uitleent aan z'n baas.

Als de cursus volstrekt onnodig is dan kun je op basis daarvan besluiten hem niet te willen volgen, maar de andere punten komen me eigenlijk niet zo heel erg onredelijk over. Een discussie met een werkgever over het nut en de inhoud zal ook meer gehoor vinden dan een discussie over 4 uurtjes waarschijnlijk :)
Ik krijg maar 4 uur uitbetaald max + de reiskosten. En de reiskosten zijn het probleem niet.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben geloof ik de enige die van mening is dat TS er niet zo'n punt van moet maken.
Nee hoor, zie Gunner in "Baas wil dat ik 8 uur reis voor training..."

• klomp
Gunner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:53:
[...]

Ik denk dat er een hoop GoT'ters inclusief werk en woon/werk verkeer ook wel 12 uur per dag van huis zijn. Ik in ieder geval wel.

Dus ik zou zeggen, laat je niet kennen en laat je van je goede kant zien en doe het. Het is maar één dagje.
Dás dus ook zoiets. Het is niet één dagje, het zijn er in totaal 3.. Verspreid over een aantal weken, waarvan de eerste binnen een paar dagen is...

En nog andere trainingen buiten deze serie om.. (die wél op normale locaties gegeven worden)

[ Voor 12% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 13:35 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:33:
Dás dus ook zoiets. Het is niet één dagje, het zijn er in totaal 3.. Verspreid over een aantal weken, waarvan de eerste binnen een paar dagen is...
Oe, wel 3 hele dagen. Sorry hoor, maar echt flexibel ben je niet.

Ga met je baas praten. Wij kunnen een hoop zeggen maar uiteindelijk zal jij het met je werkgever uit moeten vechten.

Zal ik je eens wat vertellen. Een flexibele instelling zal je uiteindelijk een hoop goodwill opleveren van je baas. Ik werk nu al 7 jaar voor de zelfde werkgever en heb een paar honderd duizend KM afgelegd voor zijn klanten, en weet je? Die loyaliteit betaalt zich uiteindelijk terug in een hoop andere dingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 14-11-2007 13:39 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:33:
[...]

En nog andere trainingen buiten deze serie om.. (die wél op normale locaties gegeven worden)
1 dagje of 3 daagjes al dan niet verspreid over meerdere weken.

Ikzelf ben per week, voor werk, ongeveer 65 uur van huis (en dat is op basis van een 5daagse werkweek + reistijd); dat hou ik nu al 2 jaar vol mede vanwege het feit dat ik geen vaste/stabiele relatie heb. Je hoort me er niet over klagen en ik zit er ook niet echt mee dat ik onbetaald mijn vrije tijd in de auto moet zitten.

En dan gaan mensen op GoT een topic openen voor een cursus van een paar dagen? Sorry, maar er zijn ergere dingen in het leven hoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• klomp
Gunner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:35:
[...]

Oe, wel 3 hele dagen. Sorry hoor, maar echt flexibel ben je niet.

Ga met je baas praten. Wij kunnen een hoop zeggen maar uiteindelijk zal jij het met je werkgever uit moeten vechten.

Zal ik je eens wat vertellen. Een flexibele instelling zal je uiteindelijk een hoop goodwill opleveren van je baas. Ik werk nu al 7 jaar voor de zelfde werkgever en heb een paar honderd duizend KM afgelegd voor zijn klanten, en weet je? Die loyaliteit betaalt zich uiteindelijk terug in een hoop andere dingen.
MAX3400 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:37:
[...]

1 dagje of 3 daagjes al dan niet verspreid over meerdere weken.

Ikzelf ben per week, voor werk, ongeveer 65 uur van huis (en dat is op basis van een 5daagse werkweek + reistijd); dat hou ik nu al 2 jaar vol mede vanwege het feit dat ik geen vaste/stabiele relatie heb. Je hoort me er niet over klagen en ik zit er ook niet echt mee dat ik onbetaald mijn vrije tijd in de auto moet zitten.

En dan gaan mensen op GoT een topic openen voor een cursus van een paar dagen? Sorry, maar er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Omg wat is jou plan zeg? Heel stoer zeggen dat je het zelf wel zou doen?

Hoe kom jij er bij dat ik niet flexibel ben? Weet jij mijn werkgewoontes?

Das natuurlijk ook weer een kansloze opmerking. Ga jij eens elke dag in de winkel staan, een uur te vroeg aanwezig, en een uur na sluiting weg omdat je de kas en het magazijn en de vitrines moet regelen? Zonder daar over te zeuren? Ja als er dan een training is zou ik het waarderen als deze dichterbij is!

En hoe de neuk kom je er bij dat ik niet flexibel ben als ik al tig keer aangeef dat ik wel wil gaan? Sorry hoor.. :/

En dan nog je kan zelf ook wel gaan lopen janken dat flexibiliteit loyaliteit aangeeft. En dat het zich weer terugbetaald. En hoeveel het JOU wel niet opgeleverd heeft. Maar dan heb je het denk ik ook over heel ander werk. Dit is basic verkoopwerk. Niet een of andere baan waar ontzettend veel vooruitzicht in zit. Vergeet dat niet, en vergelijk dat aub ook NIET met elkaar.

[ Voor 66% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 13:45 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dan ga je toch gewoon niet ? Het is kiezen of delen hoor. Of je gaat niet en komt op voor je eigen wil of je gaat naar je baas toe, geeft je mening en gaat toch naar die cursus toe.

Easy ?
En dan nog je kan zelf ook wel gaan lopen janken dat flexibiliteit loyaliteit aangeeft. En dat het zich weer terugbetaald. En hoeveel het JOU wel niet opgeleverd heeft. Maar dan heb je het denk ik ook over heel ander werk. Dit is basic verkoopwerk. Niet een of andere baan waar ontzettend veel vooruitzicht in zit. Vergeet dat niet, en vergelijk dat aub ook NIET met elkaar.
Dikke onzin. Ik werk in een htoel als bagagist. Ik werk 6 dagen in de week en heb vrij regelmatig moeten invallen op mijn vrije zondag. Ik deed het met tegenizn, maar uiteindelijk loont het zich wel. Hoe? Doordat hun dat meer hun best doen als je vrij wilt, ze waarderen je werk en de hele omgang is beter.
Daarnaast heb ik 6 jaar in een supermarkt geweest. Ook op de meest onlogische tijden ingevallen, gehlopen met dingen die eigenlijk niet mijn probleem waren en ik kreeg weer hetzelfde resultaat: het loont zich zelf wel op een manier
Het maakt niet uit wat je doet

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 14-11-2007 13:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het voorschieten van reiskosten, zeker in deze grootte van orde, is echt heel normaal. De reistijd staat misschien niet helemaal in verhouding tot de daar doorgebrachte uren, maar ook hier geldt, het hoeft maar een paar keer. Ik vind wel dat ze zo toeschietelijk mogen zijn, dat als je er al een jaar werkt, het geen enkel probleem zou moeten zijn je op een iets latere datum in Zwolle te plaatsen voor de introductie.
Even ter vergelijking, ik ben bij mijn vorige werkgever meerdere keren op maandagochtend half negen ontboden op het hoofdkantoor voor een gesprekje van 15 minuten, terwijl de reistijd heen 2 uur en terug 2 uur bedroeg en terwijl degene met wie ik het gesprek moest voeren ook kantoor hield op mijn eigen werklocatie op 50 minuten reistijd, waar ik daarna weer moest verschijnen.

Ik heb zelf ook 8 jaar in de elektrotechnische detailhandel gewerkt, en ook enorm veel onbetaalde, ongecompenseerde uren gemaakt (lees 10 uur in de week) en dan heb ik het niet over reistijd, dat is nu eenmaal zo. En geloof me, ik heb me er tegen verzet, ik heb schriftelijk compensatie geeist, niets helpt, de branche is verziekt door lage marges en relatief duur personeel. Zoek wat anders als je er niet meer mee overweg kunt, dat heb ik ook gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 14-11-2007 13:46 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:39:
<knip flame>

En hoe de neuk kom je er bij dat ik niet flexibel ben als ik al tig keer aangeef dat ik wel wil gaan? Sorry hoor.. :/
Als je wel wil gaan, wat is dan in vredesnaam echt je probleem?
Jij weet die van mij blijkbaar wel want je concludeerd al dat die van jou slechter zijn dan die van mij.

Ik heb nieuws voor je, ik ben 5 dagen in de week, weet ik veel hoeveel weken per jaar 12 uren van huis weg om te arbeiden, dus ga me NIET vertellen hoe slecht JIJ het wel niet hebt dat je hier komt jammeren dat je 3(!) hele dagen een cursus ergens hebt 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 14-11-2007 13:49 ]

• disjfa

disjfa

be

Gunner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:42:
[...]
Als je wel wil gaan, wat is dan in vredesnaam echt je probleem?
Ik denk dat hij wilt kijken of het mogenlijk is te onderzoeken of hij een lift van krijgen van iemand in de buurt denk ik.

:P

Nogmaals voor de ts. Wat heeft je baas erover te zeggen meer dan dat het vaag is. Daar kunnen we echt helemaal niets mee.

[ Voor 17% gewijzigd door disjfa op 14-11-2007 13:44 ]

disjfa.nl

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
Als je hier komt "klagen" over zoiets dan zit er iets heel anders fout in je relatie tot je baan en je leidinggevenden. Daar zou ik een naar kijken en niet naar die paar uurtjes, daar schiet je substantieel gezien totaal niets mee op.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

disjfa schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:44:
Ik denk dat hij wilt kijken of het mogenlijk is te onderzoeken of hij een lift van krijgen van iemand in de buurt denk ik.

:P

Nogmaals voor de ts. Wat heeft je baas erover te zeggen meer dan dat het vaag is. Daar kunnen we echt helemaal niets mee.
Dus dit hele topic mist elk nut, want wij kunnen er domweg niets van zeggen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Het bedrijf een hotel laten regelen en betalen in de plaats waar de training gegeven wordt en genieten van het avondje uit in een andere stad.

Een hoop herrie maken heeft op deze arbeidsmarkt niet erg veel zin.

Het hoort er helaas een beetje bij tegenwoordig.

Abort, Retry, Quake ???

• n4m3l355
klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:39:
[...]

[...]

Omg wat is jou plan zeg? Heel stoer zeggen dat je het zelf wel zou doen?

Das natuurlijk ook weer een kansloze opmerking. Ga jij eens elke dag in de winkel staan, een uur te vroeg aanwezig, en een uur na sluiting weg omdat je de kas en het magazijn en de vitrines moet regelen? Zonder daar over te zeuren? Ja als er dan een training is zou ik het waarderen als deze dichterbij is!

Dit.. is dagelijkse werk voor vele mensen. Imo als je 3 daagjes 8 uur moet reizen in je eigen tijd dan zou ik qua reizen wel met je willen ruilen hoor. En als het daadwerkelijk zo onzinnig is geef dat aan richting je baas. Zo heb ik vroeger ook de nodige cursussen ontlopen die niet echt nuttig waren.

• MrAngry
  • Nu online
Breng het anders, zeg dat je niet op tijd kan komen omdat je met het OV moet en dat je dat jammer vind, dat je zo lang reist en niet eens de hele training mee kan pakken en dat ze dus of een hotel kunnen boeken of je naar Zwolle verplaatsen zodat je wel de hele training mee kan pakken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Gunner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:53:
[...]

yup ik ben smorgens om 7 uur weg , en kom iets na 7 binnen :), en dat elke dag, dus niet zo zeuren jij :+

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-11-2007 13:51 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat aZuL2001 zegt. Den Bosch is een hele gezellige stad, als je niet op tijd kan komen met OV, zul je moeten overnachten, daar moet toch een mouw aan te passen zijn lijkt me?

En ja, dit soort bedrijven is wat pittig met de verkopers in hun filialen, maar dat moeten ze ook wel zijn, zeer lage marges met veel concurentie, vraagt een niet zeuren maar doen mentaliteit....

Ik heb niets te melden.

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:39:En dan nog je kan zelf ook wel gaan lopen janken dat flexibiliteit loyaliteit aangeeft. En dat het zich weer terugbetaald. En hoeveel het JOU wel niet opgeleverd heeft. Maar dan heb je het denk ik ook over heel ander werk. Dit is basic verkoopwerk. Niet een of andere baan waar ontzettend veel vooruitzicht in zit. Vergeet dat niet, en vergelijk dat aub ook NIET met elkaar.
Wow, topic gaat snel.

Anyway, vooruitzicht of niet; als je nu al vindt dat het vooruitzicht minder in verhouding staat tot de cursus, neem je toch lekker ontslag?

Mijn eerder genoemde uren zijn werk, overwerk en reistijd. Ik heb geen bonussen, geen extravert salaris, een goedkoop koophuis en gewoon Jan Modaal. Maar blijkbaar (of ik lees het verkeerd) mis je zelfs de instelling om Jan Modaal te willen worden.

De gemiddelde werknemer zou moorden om 3 dagen van zijn dagelijkse job weg te zijn en een training of seminar bij te moeten wonen, ongeacht de reisuren die daarvoor staan.

*edit*
Meer constructief: waarom praat je niet met je baas of regio-manager om aan te tonen dat je de skills al hebt en dus de training niet hoeft bij te wonen (of later en meer in de buurt)?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2007 14:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 vraagt zich af wat je voor route hebt uitgezocht voor het OV? Want ik zie gewoon een bus naar Assen om 5:57u, en daarna de trein naar utrecht en dan naar den bosch. Dus maar twee overstaps. En dan ben je voor half tien in den bosch. Dus niks dik 4 uur reistijd (3,5 uur OV tot aan den bosch) en 5 keer overstappen.

Als het echt in het centrum is waar je moet zijn, dan is dat prima te voet te doen (ben je meteen ff een beetje opgefrist na de lange treinreis).

Als die cursus ook dichterbij wordt gegeven vind ik het wel een beetje kansloos. Maar certificaten en dergelijke zijn best nuttig denk ik, om eventueel eens ergens anders een baantje te zoeken. En als je met een paar collega's gaat zijn dat soort tripjes ook nog best gezellig? (afhankelijk van je collega's natuurlijk).

Kortom een beetje vreemd dat ze je zo'n eind wegsturen voor zo'n cursus, maar overdrijven is ook een vak ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• klomp
Dat klopt en dat snap ik ook wel, en de bedoeling van dit topic was dus ook niet om te gaan lopen janken over wel of niet gaan want ik ga zowiezo wel en dat heb ik nu al 10 keer gezegd.

Overnachten doen ze absoluut niet aan dat heb ik al in het gesprek met mijn RFM gegooid. Enige dat hij zegt is dat zoiets op eigen initiatief is en dus voor eigen rekening is.

Wat het stuikelpunt is is dat ik gewoon te laat ga komen voor die training, mijn inziens niet zo erg, maar volgens de leiding daaro en de trainer zelf wél, dus als ik dan in de ring gooi dat ze me misschien beter kunnen plaatsen in een zwolle groep op een andere datum, dan verschijnt er ineens vuur in de ogen en gaan ze een machtspositie gebruiken. dát is waar dit verhaal over gaat!

Niet een of andere zwakzinnige manier om de werkgever af te kraken, of om te kijken hoe ik er onderuit kan komen of wat dan ook. De inzet is er vanaf de medewerkers absoluut, tis immers niet de eerste training waar ik de eerste bus mogelijk voor gepakt hebt. Tis alleen wel de eerste die zó ver weg is dat het niet haalbaar is om op tijd te komen. En als daar melding van gemaakt word, dán ontstaat er al een probleem vanuit HK

• klomp
Orion84 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:02:
* Orion84 vraagt zich af wat je voor route hebt uitgezocht voor het OV? Want ik zie gewoon een bus naar Assen om 5:57u, en daarna de trein naar utrecht en dan naar den bosch. Dus maar twee overstaps. En dan ben je voor half tien in den bosch. Dus niks dik 4 uur reistijd (3,5 uur OV tot aan den bosch) en 5 keer overstappen.

Als het echt in het centrum is waar je moet zijn, dan is dat prima te voet te doen (ben je meteen ff een beetje opgefrist na de lange treinreis).

Als die cursus ook dichterbij wordt gegeven vind ik het wel een beetje kansloos. Maar certificaten en dergelijke zijn best nuttig denk ik, om eventueel eens ergens anders een baantje te zoeken. En als je met een paar collega's gaat zijn dat soort tripjes ook nog best gezellig? (afhankelijk van je collega's natuurlijk).

Kortom een beetje vreemd dat ze je zo'n eind wegsturen voor zo'n cursus, maar overdrijven is ook een vak ;)
Dat vanuit assen eerder gaat wist ik niet :/ Die optie heb ik ook niet gezien eerlijk gezegd. Mijn postcode plus postcode van het hoofdkantoor en 9292 kwam zelf op de proppen met een waardeloze reis.

Een certificaat voor die training krijg ik niet. Het is immers geen cursus maar een introductie training over het hoe en wat van het bedrijf. Waar ik inmiddels dus al een jaar in vertoef..

• disjfa

disjfa

be

Waarom ga je te laat komen dan?

Wat zegt je baas over als je te laat gaat komen :? Als je ergens niet kan komen kan het niet toch.

[ Voor 62% gewijzigd door disjfa op 14-11-2007 14:06 ]

disjfa.nl

• klomp
disjfa schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:06:
Waarom ga je te laat komen dan?

Wat zegt je baas over als je te laat gaat komen :? Als je ergens niet kan komen kan het niet toch.
omdat vanaf mijn woonplaats het OV gewoon niet eerder gaat. En ik geen mogelijkheid heb om daar in de buurt te overnachten.. Vroegste bus in combinatie met de totale reistijd heen en ik ben minstens een uur te laat..

En daar onstaat geflikker over. Het intereseerd mijn baas niet of ik kan of niet, hij verwacht me daar, ook al is het geen verplichting volgens mijn bedrijfsleider

[ Voor 43% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 14:08 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, dat Zwolle geen optie is vind ik idd ook nogal heel erg vreemd en dat ze daar zo gek op reageren ook. Maar hoezo kan je niet op tijd komen? 10:00u aanwezig toch?

Ok, je hebt inderdaad niet echt heel veel speling en als OV ergens brak is ben je snel een half uur later in Den Bosch, maar onmogelijk?

Ah, je had mijn post nog niet gezien. Naja, geen idee hoe dat precies zit. Ik heb gewoon een random straat in Veendam gekozen (platinalaan ofzo geloof ik).

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 14-11-2007 14:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• disjfa

disjfa

be

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:07:
[...]
En daar onstaat geflikker over. Het intereseerd mijn baas niet of ik kan of niet, hij verwacht me daar, ook al is het geen verplichting volgens mijn bedrijfsleider
Jij kan iets fysiek niet en jij krijgt daar problemen mee....

Dat kan toch niet.

disjfa.nl

• klomp
Zo gaat het dus wel. Die training mag je bijwonen, als je niet kan moet je dat liefst van te voren melden. Of op de dag zelf de trainer bellen en de RFM.

Ik weet nu al dat het moeilijk word dus uit voorzorg meld ik dit. En dan krijg ik ineens HK op m'n nek dat ik maar beter me best moet doen om te komen. Bedrijfsleider heeft ook gebeld die kreeg ook hetzelfde te horen. Ook over de vraag of het in zwolle kon op een andere datum.

[ Voor 17% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 14:10 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe zit het met de reiskostenvergoeding? Worden daadwerkelijke kosten vergoed? Dan is een (gedeelte met) een taxi misschien best een idee. Zeker als nog meer mensen zouden moeten gaan.

Al met al wat onredelijke gedachten daar in het HK.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 14-11-2007 14:20 ]

• klomp
Reiskosten worden inderdaad vergoed, maar op basis van OV. Dus taxi zal ik moeten declareren en dan maar hopen dat het word meegenomen op m'n loon.. Hoewel er van de trainers uit dus gezegd is dat het wel vergoed word twijfel ik daar dus wel aan. Want de trainers staan niet op de loonstrook van het concern waar ik voor werk en ik twijfel dus of ze weten waar ze over praten. Of dat ze naar eigen ervaring (en dus een andere werkgever) praten.

[ Voor 15% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 14:24 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:07:
[...]
Hoe is de relatie tussen baas en bedrijfsleider? Misschien dat je het beter via de bedrijfsleider kan spelen als die al aangeeft dat het niet verplicht is. Kan die geen goed woordje voor je doen?

PSN: Shiver23

• klomp
Is dus geprobeerd en ook de BL krijgt hetzelfde te horen. Wat ook vreemd is, is dat de training niet verplicht is. Maar als ik niet ga word ik voor dezelfde training op een andere datum weer ingepland. Krijg een beetje hetzelfde gevoel als "vrijwillige verplichte bijdrage" op school :p

Ik kan deze training dus wel dodgen en hopen dat ik voor zwolle word ingepland en daar dezelfde training kan doen, maar ik wil het gewoon duidelijk hebben dat ze er even bij na moeten denken dat er mensen van heine en ver moeten komen.

[ Voor 29% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 14:26 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind het belachelijk dat je baas/HK je daar naartoe wilt sturen. Een cursus waar je geen fluit aan hebt en waarvoor je 8 uur moet reizen. Ik zou gewoon niet gaan en als ze echt moeilijk gaan doen een andere baan zoeken. Hoewel dat laatste niet altijd even makkelijk is in het noorden.

Ik zou sowieso niet naar een nutteloze cursus gaan, ook al is het 10 min reizen. Het is gewoon zonde van je tijd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• klomp
Na goed die instelling heb ik dus niet, ik deel wel de instelling van mijn voorgaande aanvallers dat inzet beloond word. En nutteloos of niet ik wil daar wel heen want elke ervaring is een die mooi meegenomen is.

Maar dat je afgebekt word als je voorsteld iets te veranderen vind ik wel bijzonder..

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kan dan ook best van tijd tot tijd een eigenwijze zak zijn O-) Verder heb ik er een hekel aan om mijn tijd te verprutsen aan dingen die niet zinnig en oninteressant zijn.

Zo moet ik binnekort voor een cursus een week naar Omaha. Tien uur vliegen voor een cursus die ik in principe ook in bijv. nieuwegein kan doen. 8)7
Maar goed, de plaats was al beschikbaar en is het helemaal niet zoveel duurder om daar heen te vliegen dan hier een cursus te volgen. Voordeel is wel dat ik dan collega's IRL ontmoeten die ik anders nooit zie. (En ik kan makkelijk beef jerky inslaan :9)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 14-11-2007 15:03 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
klomp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:25:
Maar als ik niet ga word ik voor dezelfde training op een andere datum weer ingepland.
Dan ga je toch net zolang niet totdat je in Zwolle wordt ingepland?
Ik vind het echt belachelijk dat je baas dit doet...en nog belachelijker dat hier mensen gaan zeggen dat je niet moeilijk moet doen en gewoon moet gaan... de baas loopt jouw vrije tijd te besteden, en om je goodwill te tonen voor notabene een bijbaantje (althans, dat heb ik er maar van gemaakt) moet jij daar maar aan meewerken? dank je de koekoek...

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44

Dhrax

Prog Lord

Edwardvb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:52:
[...]

Dan ga je toch net zolang niet totdat je in Zwolle wordt ingepland?
Ik vind het echt belachelijk dat je baas dit doet...en nog belachelijker dat hier mensen gaan zeggen dat je niet moeilijk moet doen en gewoon moet gaan... de baas loopt jouw vrije tijd te besteden, en om je goodwill te tonen voor notabene een bijbaantje (althans, dat heb ik er maar van gemaakt) moet jij daar maar aan meewerken? dank je de koekoek...
Amen _/-\o_

Als jou baas zo graag wil dat je naar die cursus gaat moet hij ook maar zorgen dat alles goed geregeld is. Er zijn tig opleidingscentra door heel Nederland heen dus een beetje flexibiliteit van je baas mag je ook verwachten.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Nou, laat de baas dan maar vervoer lezen, hij heeft je aangenomen zonder rijbewijs.

Dan maar de dag van te voren naar Den Bosch rijden, overnachting door baas laten regelen, lekker op tijd aan ontbijt en lekker fris aan de cursus en dan naar huis toe en reistijd ook gewoon laten vergoeden.
Die kan hij toch grotendeels afschrijven voor de belastingen als zijnde cursus geld.

Dat moet voor een bedrijf toch echt wel op te brengen zijn.

Trouwens, ik zou die gasten, die zeggen, dat je het maar allemaal zelf moet regelen niet serieus nemen, die hebben blijkbaar het topic zelfs niet gelezen.
Je geeft al duidelijk aan, dat je al niet op tijd kan komen met openbaar vervoer, zelfs als je het zou willen.

[ Voor 23% gewijzigd door bangkirai op 14-11-2007 18:01 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
TS spreekt over een keten, en daarin zijn bazen wel aardig op de muntjes.

Mijn advies, gewoon gaan.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Opmerking die ik in deze discussie mis, is de functie, aantal werk-uren en vooruitzichten van TS. TS is overduidelijk niet blij met deze constructie en dat kan ik me eigenlijk levendig voorstellen.

Tuurlijk kun je "flexibel" zijn, maar goed, staat daar wat tegenover? In flexibiliteit en beloning vanuit de werkgever? Dat is nl. helemaal niet wat ik uit TS' verhaal haal. Flexibiliteit moet ook van twee kanten komen vind ik, is dat niet het geval, dan ben ik iig heel snel OF m'n eigen flexibiliteit kwijt, OF heb ik 'n andere baan. Ben ik de enige die daar zo over denkt dan?

Als het gaat om 'n part-timer verkoopfunctie bijv. voor 'n student als bijbaantje, lijkt me zo'n cursus behoorlijk nutteloos, zowel voor de baas als voor TS. Bij een keten zal het wel bij de standaard-verplichtingen van alle werknemers horen, dus ook voor part-timers.

Maar mocht TS' doorgroeimogelijkheden en salaris ervan afhangen, mocht TS behoefte hebben om door te groeien in 't bedrijf, lijkt het me hiervoor erg nuttig, zelfs al leer je er niks van.

En als laatste: lees je contract eens? Staat daar toevallig iets in over 'n verplichting om deze cursus te volgen?

Oftewel: MOET je gaan en WIL je gaan? Afwegen van prioriteiten lijkt mij.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:30:...Tuurlijk kun je "flexibel" zijn, maar goed, staat daar wat tegenover? In flexibiliteit en beloning vanuit de werkgever? Dat is nl. helemaal niet wat ik uit TS' verhaal haal. Flexibiliteit moet ook van twee kanten komen vind ik, is dat niet het geval, dan ben ik iig heel snel OF m'n eigen flexibiliteit kwijt, OF heb ik 'n andere baan. Ben ik de enige die daar zo over denkt dan?...
Nee hoor, zo denk ik er ook over :)

Overigens is flexibiliteit vanuit de werkgever in dit geval al niet te vinden. laat staan dat dit op langere termijn het geval zal zijn.

Een dag schrijven, vroeg opstaan, en hopen dat je een beetje op tijd bent. Iets anders lijkt me lastig te regelen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
8 uur reizen om vier betaald te krijgen is absoluut onacceptabel. De tijd van lijfeigenen ligt al even achter ons.

Mijn advies: melden aan je leidinggevende dat je de reistijd die meer is dan de reistijd naar je reguliere werkplek uitbetaald wil krijgen als gewerkte uren en wel gaan.

Daarna ga je stampij maken over die uren en als je voldoende op strepen wilt staan, sleep je je werkgever voor de rechter met een loonvordering.

Je moet niet over je laten lopen!

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• klomp
ik laat ook niet over me heen lopen, en de werkgever voor de rechter slepen voor een paar uurtjes is misschien wel wat aan de extreme kant :P

Om even verder te gaan op de mogelijkheden binnen dat bedrijf.. Dat is niks, tis geen Mcjob, maar doorgroeien kan zo'n beetje niet.. Ja na 10 jaar zou je eventueel eens een keer bedrijfsleider kunnen worden en daar houd t wel mee op.. En het gaat inderdaad om een parttime baan als student :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

DinX

Motormuis

Ik zou proberen een compromis te bereiken met je baas en je een normale werkdag laten uitbetalen. Dus 8 uur ofzo laten betalen en dan 4 uur reizen voor je eigen rekening.
Je bent uiteindelijk toch een dag bezig voor je werk, welliswaar maar 4 uur effectief die cursus. Ik denk dat noch jij, noch je baas mogen klagen met zo'n regeling.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 11:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Werk je toevallig bij Dixons ;)? Die hebben nml. het HQ in Den Bosch zitten. En dan zit niet in het centrum! Dus eenmaal aangekomen op het station moet je alsnog een bus/taxi pakken naar het desbetreffende industrieterrein aan de noordkant van Den Bosch.

www.google.nl

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
klomp schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:22:
En het gaat inderdaad om een parttime baan als student :)
Dan helemaal... niet aan meewerken... en als ze dan van je af willen, hop hop hop....

• backupdevice
  • Laatst online: 12:07

backupdevice

No Risk , Full Push

Je kan ook gewoon een dag eerder gaan, slapen in het campanile hotel, smorgens 10 minuten lopen , en dan 's avonds naar huis gaan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

backupdevice schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:18:
Je kan ook gewoon een dag eerder gaan, slapen in het campanile hotel, smorgens 10 minuten lopen , en dan 's avonds naar huis gaan.
Jij stort dan even het geld voor de overnachting op zijn rekening? Ik gok op zo'n 60-80 euro

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou ook gewoon met de bedrijfsleider om tafel gaan en zorgen dat je in Zwolle op cursus kan. Ik vind het inderdaad ook overdreven dat een bedrijf een parttime medewerker, 36 uur lang op pad stuurt en er maar 12 uitbetaalt. Dat zou ik zelfs als vaste medewerker niet slikken nee.

Zeker van een grote keten mag je wel wat meer flexibiliteit verwachten. Je werkt er immers al een jaar, dan kan die "introductie" cursus ook nog wel even wachten totdat je in Zwolle kan gaan hoor. Wat een onzin.

offtopic:
Al die mensen die zeiken over goodwill van de TS begrijpen volgens mij het probleem van de TS niet. Hij wil wel op cursus en 12 uur werk is ook geen probleem, alleen het feit dat hij van de 12 maar 4 uur uitbetaald krijgt; dát is zijn probleem. Helemaal niet als diezelfde cursus ook 130km dichter bij huis gevolgd kan worden. Dus zeiken over goodwill? Nee goodwill heeft hier geen fuck mee te maken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• n4m3l355
Het is wel een aparte tweedeling imo. Een gedeelte neemt het voor lief dat er 8 uur als het ware wordt onbetaald overgewerkt, terwijl de ander verwacht dat de baas het zich maar uitzoekt. Misschien dat dit gerelateerd is aan het werk wat gedaan wordt? En dat daar tevens de flexibiliteit van afhankelijk is...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

n4m3l355 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:57:
Misschien dat dit gerelateerd is aan het werk wat gedaan wordt? En dat daar tevens de flexibiliteit van afhankelijk is...
Dat zou heel goed kunnen! Daarom kan ik het mij voorstellen dat een part-timer dit dus niet pikt. Het staat namelijk in geen relatie tot zijn normale werkzaamheden.
Maar voor een vertegenwoordiger misschien... Andere koek, zeker weten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

n4m3l355 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:57:
Het is wel een aparte tweedeling imo. Een gedeelte neemt het voor lief dat er 8 uur als het ware wordt onbetaald overgewerkt, terwijl de ander verwacht dat de baas het zich maar uitzoekt. Misschien dat dit gerelateerd is aan het werk wat gedaan wordt? En dat daar tevens de flexibiliteit van afhankelijk is...
in de ict sector is geen plaats om je poot stijf te houden, kijk als het echt niet door de beugel kan, zoek dan ander werk

• n4m3l355
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:16:
[...]

in de ict sector is geen plaats om je poot stijf te houden, kijk als het echt niet door de beugel kan, zoek dan ander werk
Omgekeerd als ´t een bijbaantje is waar je als verkoper werkt bij een keten kan ik me goed voorstellen dat je dit lichtelijk onzinnig vindt. Het is begrijpelijk van de keten uit, die willen voldoen aan de ISO certificering en moeten een x bedrag aan personeel voor studie besteden. Hier gaat dat wel ietwat ver als het inderdaad een bijbaantje is.
Omgekeerd of het nou de IT is of welk werkveld dan ook, word van je verwacht dat je wel eens een uurtje van je eigen opofferd. De een doet dit wat meer dan de ander maar ook dit is afhankelijk van bedrijf tot bedrijf en persoon tot persoon natuurlijk.

Verwijderd

Als het echt onredelijk is gewoon aankaarten bij de regio manager.
:Y)

niet dat deze partij zal kiezen voor de chef, maar je kan het wellicht proberen.

Laat niet over je heen lopen

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:16:
Waar zegt hij dat het om de ICT sector gaat? Of ben ik nu blind :?

En sowieso er is een groot verschil tussen je poot stijf houden en je laten uitbuiten hé. Ik werk zelf in de IT en ik zou ook niet voor 36 uur gaan werken, terwijl ik er maar 12 (is 1/3 van je inzet!) uitbetaald krijg. Daarnaast zou mijn baas dat niet eens proberen, maar dat is weer een heel ander verhaal :Y)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

wolkje schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:34:
[...]

Waar zegt hij dat het om de ICT sector gaat? Of ben ik nu blind :?

En sowieso er is een groot verschil tussen je poot stijf houden en je laten uitbuiten hé. Ik werk zelf in de IT en ik zou ook niet voor 36 uur gaan werken, terwijl ik er maar 12 (is 1/3 van je inzet!) uitbetaald krijg. Daarnaast zou mijn baas dat niet eens proberen, maar dat is weer een heel ander verhaal :Y)
niemand zegt dat het om de ict sector gaat, het gaat hier na een bladzijde om het meewerken aan zon dingen, niet aan wat voor werk hij nu precies doet, lees anders even het hele topic door

Pagina: 1