JPG omzetten naar EPS

Pagina: 1
Acties:
  • 8.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een JPG bestand naar een EPS bestan?
Ik heb geprobeerd om mijn jpg bestand op te slaan als EPS. Maar dit was voor de drukker niet afdoende.
Hoe kan ik op een juiste manier het JPG bestand omzetten naar EPS?
Ik heb op internet verschillende shareware tooltjes gezien. Maar ik vind het zonde om deze te kopen als er ook freeware tooltjes zijn of andere manieren (bijv met photoshop cs2) om dit op te lossen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je weet wel dat de kwaliteit slecht blijft?
In ieder geval kan dit met photoshop, adobe illustrator. Zo moeilijk is dat niet.
Van die programma's zijn wel trials beschikbaar.

Ook zijn er al eerder vragen zoals deze gesteld, zie deze link.

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2007 12:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Vector Magic een online dienst.
Werkt prima, veel opties en, imo, goede resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet niet wat je wilt laten drukken, maar als de drukker al niet tevreden is met een rechtstreekse omzetting van jpg naar eps dan vraag ik me af of andere tooltjes je wel gaan helpen. Is de resolutie van de jpg niet gewoon veel te laag?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Janoz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:08:
Ik weet niet wat je wilt laten drukken, maar als de drukker al niet tevreden is met een rechtstreekse omzetting van jpg naar eps dan vraag ik me af of andere tooltjes je wel gaan helpen. Is de resolutie van de jpg niet gewoon veel te laag?
Janoz, ik weet niet of ik het nu verkeerd lees, maar wat je zegt komt op mij echt over als klinkklare onzin.

Als Jigs zijn JPEG opslaat als een EPS is hij nog steeds geen stap verder. Dan is het een vectorbestand met een ingesloten jpegje. Kun je in Illustrator openen en vol inzoomen en je hebt nog steeds een ranzig jpegje als object erin staan. Natuurlijk dat de drukker daar niet mee akkoord gaat.

Als hij, in plaats van 'Save as' te doen, de JPEG zou laten tracen of zou overtrekken in Illustrator, krijgt hij een scherp vectorbestand. Als hij de jpeg door de online Vectoriser tool uit SH4D3H's post gebruikt, krijgt hij ook een cleane EPS terug. Geen ingesloten jpeg, gewoon netjes vectorlijntjes. Daar heeft hij wél wat aan.

Die resolutie van die JPEG is gewoon veel te laag, dat ben ik wel met je eens.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik vermoed namelijk dat de topicstarter een leuke flyer gemaakt heeft in photoshop met een veel te lage resolutie. Ik denk dan ook dat het voor de topicstarter handiger is om helemaal opnieuw te beginnen en dan gewoon met een vecotr pakket te werken.

Ik ken eps niet heel erg goed, maar ik was in de veronderstelling dat je in eps ook native een bitmap deel zat wat in het overige vecotrdeel werd opgenomen en dat het niet als een jpeg object opgeslagen werd. In principe heb je dan ook keurige vectortjes, alleen representeren ze allemaal hele kleine vierkantjes met een kleur.

Tracen is leuk in theorie en ook in de praktijk kan het nog best wel leuke resultaten opleveren, maar je ontkomt niet aan de universele wijsheid "Garbage in, garbage out".

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

EPS is eigenlijk gewoon de documentversie van Postscript, de printertaal, en bevat een soort van 'print-aanwijzingen'.

dit kunnen dus bepaalde vectoren zijn, fills, maar ook bitmap-data, net zoals zn opvolger PDF.

Ik vermoed ook dat de drukker gewoon een document wil dat een drukbare kwaliteit oplevert, dus waar logovormen bestaan uit vectoren, vooral eventuele texten gezet zijn als tekst en niet als grove bitmap verwerkt worden (waarbij bv de anti-aliasing die photoshop toepast om iets goed op het scherm te tonen, in druk waanzinnig onleesbaar wordt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 18:45
Kun je vertellen hoe groot je jpg is (in pixels) en hoe groot hij gedrukt kan worden (in cm of mm)? Drukwerk moet namelijk ongeveer 300 dots per inch hebben om acceptabele kwaliteit op te leveren, omgerekend dus ca 118 dots per cm. (En dan ga ik even voorbij aan de vergelijking dots/pixeles, want dat is niet simpel 1 op 1... :+ ) In ieder geval kan je aan de hand hiervan uitrekenen of je jpg groot genoeg is.
Daarnaast heeft JPG nog compressie, hoe hoger hoe verrotter de afbeelding word, maar ja, hij wordt wel lekker klein! :D Als de compressie te hoog is krijg je een heel crappie beeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/155de5c3c19cdbb428391228c484b9df/full.jpg
Weinig compressie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c13cdd7a0afcc6fb8f6360432f08ea0/full.jpg
Veel compressie

Afhankelijk van het origineel kan dit effect nog erger zijn!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1