Toon posts:

Softgrid client update van 4.1 naar 4.2

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel op ons netwerk op de client computers de softgrid client 4.1.0.56 geinstalleerd staan.
er is momenteel een nieuwe versie uit namelijk versie 4.2. Deze willen we installeren op onze client.
In de handleiding van het pakket staat dat je deze kan updaten naar 4.2. Als ik de installatie MSI draai van de 4.2 client krijg ik steeds de melding dat er een oudere versie geinstalleerd staat op de PC.

Als ik alles sofgrid client service's stop krijg ik dezelfde foutmelding.

Heeft iemand misschien een iedee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt SoftGrid niet centraal gemanaged bij jullie? Zo ja, wordt de client dan niet gepushed via het netwerk? Zo nee, wat heb je al geprobeerd om de oude client te vervangen?

*edit*
Ik kan het artikel even niet meer vinden maar is er geen cli-commando om clients geforceerd lokaal te vervangen?

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2007 11:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons wordt de softgrid client naar de werkstations via Zenworks.
In toekomst is het wel de bedoeling alles via onze softgrid server zal gaan draaien.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis eigenlijk een stukje namelijk "je draait de MSI"... Lees ik hieruit dat je de MSI vanaf internet in Zenworks hebt gehangen en op OK geklikt?

Buiten het feit dat de MSI een upgrade zou moeten uitvoeren, weet ik niet of dit zomaar kan zonder aanvullende processen te stoppen op de client buiten de Softgrid-services. Ook kan ik me voorstellen dat onderdelen van de local cache gepurged moeten worden alvorens een upgrade uit te voeren.

Release-notes van 4.2 heb ik even niet bij de hand; als je tijd hebt kijk even naar de cli-opties voor de MSI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de installatie manier die we nu via zenworks gebruiken voor het installeren van versie 4.1

C:\windows\system32\msiexec /passive /install Q:\ALG\INSTALL\Softgr~2 TRANSFORMS=Q:\ALG\INSTALL\Softgr~1\softgrid4.mst

Om een update te kunnen doen van deze client zou je het volgende moeten hebben zou je een
*.msp bestand moeten hebben. Als je de client van de microsoft site afhaalt staat daar alleen een msi.