Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

D-cell lader

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor mijn afstudeeronderzoek bezig een batterij oplader te ontwikkelen die 30 D/AA/AAA-batterijen moet laden per keer.
Mijn vraag is eigenlijk waar begin ik? Weet iemand welke onderdelen ik ongeveer nodig zal hebben en waar ik ze kan kopen (zowel de mechanica als electronica).
De specificatie is dat het geheel door een microprocessor aangestuurd gaat worden en het zal worden aangesloten op gelijkstroom.
Wie weet raad?

Judith

Verwijderd

Topicstarter
En nog een vraag, als je batterijen in een doosje gooit, gaat er dan kortsluiting komen? M.a.w. als ik 50 batterijen wil bewaren, moet ik ze dan netjes ordenen zodat de contacten elkaar niet raken of maakt het niet uit als ze random in een doos liggen?

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:52:
En nog een vraag, als je batterijen in een doosje gooit, gaat er dan kortsluiting komen? M.a.w. als ik 50 batterijen wil bewaren, moet ik ze dan netjes ordenen zodat de contacten elkaar niet raken of maakt het niet uit als ze random in een doos liggen?
Kortsluiting onstaat alleen als er een gesloten stroomkring is.. Het lijkt me sterk dat ze elkaar allemaal raken op exact de juiste manier. Dat is te verwaarlozen, maar het is natuurlijk nooit mis om je meuk netjes op te ruimen ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
mm, dan zouden de batterijen compleet in een rondje moeten liggen, die kans lijkt me inderdaad verwaarloosbaar.

Wat voor type batterijen wil je opladen? (Nimh, nicad, iets anders)
Moet de oplader zelf zien waneer hij vol is?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Erm, het feit dat het een afstudeeronderzoek is lijkt me wel aan te geven dat het de bedoeling is dat je zelf onderzoek pleegt en je vraag niet stomweg op GoT drukt in de hoop dat wij je werk voor je doen. Zoek eens op het Internet; er zijn minimaal een gazillion verschillende schema's te vinden om batterijen te laden. Op je tweede vraag: er al eens aan gedacht om batterijen eens daadwerkelijk bij elkaar te gooien en te kijjken of het fysiek mogelijk is dat ze op de verkeerde manier tegen elkaar terechtkomen?

Al met al: denk eerst zelf eens na. Als je daarna nog met specifieke implementatie-details zit, open dan een topic, maar wij gaan niet je project voor je bedenken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.